2012-11-04, 13:51
Medlem
apakuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaCriLL
Nån mer än jag som är orolig att rockstar ska hålla kvar vid GTA 4 konceptet "realism", nåt som förstörde hela det jävla skitspelet.
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
What...?

Jag tolkade det som att världen är grå och trist, jämfört med t.ex. Vice City.
GTA IV
GTA Vice City
2012-11-04, 14:07
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apakul
GTA IV
GTA Vice City
Synd. Den 'realismen' gillade jag.
2012-11-04, 14:11
Medlem
sigurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apakul
GTA IV
GTA Vice City

Nu har jag varken varit i New York eller Miami men jag upplever NY som en ganska "mörk" stad. Solen kommer aldrig hela vägen ner till gatuplan för alla feta skyskrapor och all trafik spyr ur sig ett tjockt moln av avgaser...

Miami, det känns som solen lyser upp allting, fåglarna kvittrar och det klarblåa vattnet spolas upp på den härligt gula sandstranden...

Kan det inte ha med detta att göra ?
2012-11-04, 14:13
Medlem
Citat:
Det steget tog dom ju i AC3 i alla fall....
Fast Rockstar har väl inte så mycket med assassin's creed att göra? Om det är det du menar med AC3 vill säga.

Igen; det citat jag tänker på rör GTA-serien, men det är så länge sen nu att jag kan ha fel och dom kan ha ändrat sig.
2012-11-04, 14:14
Medlem
apakuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Nu har jag varken varit i New York eller Miami men jag upplever NY som en ganska "mörk" stad. Solen kommer aldrig hela vägen ner till gatuplan för alla feta skyskrapor och all trafik spyr ur sig ett tjockt moln av avgaser...

Miami, det känns som solen lyser upp allting, fåglarna kvittrar och det klarblåa vattnet spolas upp på den härligt gula sandstranden...

Jo, de kan nog stämma. Men det är ju ett slags brun-filter över hela spelet.
2012-11-04, 14:24
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Fast Rockstar har väl inte så mycket med assassin's creed att göra? Om det är det du menar med AC3 vill säga.

Igen; det citat jag tänker på rör GTA-serien, men det är så länge sen nu att jag kan ha fel och dom kan ha ändrat sig.
Nej, det är klart att dom inte har något att göra med varandra men att man det finns barn i liknande spel indikerar att det inte är något som hindrar rockstar att göra detsamma.
Så när dom sa att dom inte ha planer på att ha med barn så lär eller behöver det inte vara något moraliskt dilemma med det.
2012-11-04, 14:26
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt

Kan vara så, ja.
Tycker det tappar känslan med GTA's agenda dock. Kriminalitet & underground liknande stil hör hemma till 110% i NY.
2012-11-04, 14:54
Medlem
Fhoobs avatar
Citat:
Nej, det är klart att dom inte har något att göra med varandra men att man det finns barn i liknande spel indikerar att det inte är något som hindrar rockstar att göra detsamma.
Så när dom sa att dom inte ha planer på att ha med barn så lär eller behöver det inte vara något moraliskt dilemma med det.

Det finns absolut ingenting som indikerar på att Rockstar kan göra detsamma. Rockstar är Rockstar och dom gör det dom känner för och vill. Att en sak finns med i ett annat spel betyder absolut ingenting.

Så 'jämförelsen' med AC3 var vara urkass.
2012-11-04, 14:57
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fhoob
Det finns absolut ingenting som indikerar på att Rockstar kan göra detsamma. Rockstar är Rockstar och dom gör det dom känner för och vill. Att en sak finns med i ett annat spel betyder absolut ingenting.

Så 'jämförelsen' med AC3 var vara urkass.
Åter igen. Det är inget som säger moraliskt att man inte kan ha barn i spel. Förstår du?
2012-11-04, 15:00
Medlem
Citat:
Moraliska dilemman bestäms naturligtvis inte av vad en annan tillverkare gör, att Ubisoft har en massa djur (som i sig inte är unikt) i sitt spel säger inte att Rockstar skulle vara mer benägna att ha det i ett kommande spel. Man kan väl se Red Dead som en bättre indikator, men det är ju som redan föreslagits en annan typ av spel.

Barn i spel har jag inga bra exempel på. Jag tror att du missuppfattat vad moraliskt innebär. Ser i posten under, eller ja, över den här, att du skriver att det inte finns något moraliskt fel i att ha barn i spel. Vad tror du att moraliskt betyder?
2012-11-04, 15:20
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Moraliska dilemman bestäms naturligtvis inte av vad en annan tillverkare gör, att Ubisoft har en massa djur (som i sig inte är unikt) i sitt spel säger inte att Rockstar skulle vara mer benägna att ha det i ett kommande spel. Man kan väl se Red Dead som en bättre indikator, men det är ju som redan föreslagits en annan typ av spel.
Precis. Det är det som är den hårfina gränsen. Då är inget inget som skulle hindra dom att ha med barn, förutom deras vilja.
Inte för att jag tycker att dom ska det dock.
Det moraliska ligger i detta sammanhang är att dom inte ska skadas.
2012-11-04, 15:26
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Åter igen. Det är inget som säger moraliskt att man inte kan ha barn i spel. Förstår du?
Det beror väll självklart på vad dom har för roll i spelet, inte spelat alls mycket AC men inte tar man upp sitt svärd och skär av halsen på 9åringar?

Tror det skulle bli lite liv om folk körde runt i GTA V med skördetröskor på skolgårdar och sprutade inälvor ifrån dagisbarn?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in