2012-11-04, 03:10
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poazy
Ärligt talat så tror jag rockstar kommer misslyckas med GTA V. Så gott som alla spel-tillverkare har inte levt upp till de förväntningar som ställts på spelet från början.

Ett klart exempel är Diablo 3, årets mest eftertraktade spel som floppade totalt trots diablo´s genrens popularitet. Allt handlar om pengar,om ni skulle vara speltillverkare så skulle ni tillverka ett spel som var anpassat för majoriteten istället för att göra ett bra spel. Alla fula knep är tillåtna för att tjäna pengar på folk som nöjer sig med vad än spel-industrin bajsar ut för produkt.

På vilket sätt "floppade det totalt"?

Jag har förvisso aldrig spelat Diablo och har absolut noll intresse i att börja göra det eller något annat strategispel men vad jag har hört från minst tio polare som älskar den där typen av spel så har jag bara hört positivt så vad är dina källor för att det har floppat? Bara nyfiken

Jag tror inte att vi kommer att bli besvikna på Gta V, jag har iallafall aldrig blivit besviken på ett Gta eller väldigt få av Rockstars spel överhuvudtaget så är man inte alltför kräsen och inte kräver EXAKT precision av Gta V så tvekar jag på att man kommer att bli besviken, än så länge ser det iallafall väldigt lovande ut
2012-11-04, 03:15
Medlem
Red Machines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poazy
Ärligt talat så tror jag rockstar kommer misslyckas med GTA V. Så gott som alla spel-tillverkare har inte levt upp till de förväntningar som ställts på spelet från början.

Ett klart exempel är Diablo 3, årets mest eftertraktade spel som floppade totalt trots diablo´s genrens popularitet. Allt handlar om pengar,om ni skulle vara speltillverkare så skulle ni tillverka ett spel som var anpassat för majoriteten istället för att göra ett bra spel. Alla fula knep är tillåtna för att tjäna pengar på folk som nöjer sig med vad än spel-industrin bajsar ut för produkt.

Nu är väl inte Rockstar kända för att "bajsa" ut sina produkter (max payne 3 undantaget). Hur jävla mycket gnäll har vi hört om t ex Red dead redemtion? Nu har jag aldrig spelat diablo men nog tycker jag att det tillverkats väldigt bra titlar de senaste åren.

Sedan bör väl ett spel vara anpassat för majoriteten för hade det inte varit det så hade ju bara du och några till gillat det och eftersom du och "några till" inte har något veto på god smak är din åsikt ganska snett ute.
Senast redigerad av Red Machine 2012-11-04 kl. 03:20.
2012-11-04, 05:20
Medlem
Hoppas det inte är lika mörkt som GTA4.
2012-11-04, 06:00
Medlem
mytologis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrreee2
Hoppas det inte är lika mörkt som GTA4.

Ingen risk. Har du sett bilderna/trailern?
2012-11-04, 09:25
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Det finns väl inga direkta nackdelar med att förhandsboka så som jag ser det men jag personligen går hellre till en butik och köper det direkt än att beställa ett spel och behöva genomlida några extra dagar innan det skickas hem

Det enda spelet jag har förhandsbokat någonsin var Max Payne 3 och det gjorde jag ca två dagar innan det släpptes rent spontant en tråkig onsdagskväll kl fyra på natten haha

Man förbokar och köper det i butik, tar ledigt från skolan/jobb och sen är det bara att utesluta sig från omvärlden.
2012-11-04, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Det finns väl inga direkta nackdelar med att förhandsboka så som jag ser det men jag personligen går hellre till en butik och köper det direkt än att beställa ett spel och behöva genomlida några extra dagar innan det skickas hem

Det enda spelet jag har förhandsbokat någonsin var Max Payne 3 och det gjorde jag ca två dagar innan det släpptes rent spontant en tråkig onsdagskväll kl fyra på natten haha
Fast så ska det inte fungera, varje gång jag förbokat ett spel så har jag det på releasedagen. Dom skickar det ju så att du har det när det släpps.
2012-11-04, 11:08
Medlem
tglrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Vad fan, att fuska bort snuten i gta är ju som att svära i kyrkan, åtminstone under pågående kampanj. Fuskar man innan man klarat spelet är man enligt min mening helt dum i huvudet, kasta hur mycket skit ni vill på mig, jag vet att jag inte är ensam om att tycka det. Är samma sak som att öppna alla julklapparna första advent.
I San Andreas (tror jag det var) så kunde man dra igång ett fusk som gjorde att man aldrig fick polisen efter sig, och det kunde vara roligt att ha ibland när man bara lallade runt utanför uppdragen.

Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpost23
Tycker att pengarna borde ha mer betydelse i spelet och inte bara kunna köpa kläder och vapen o så. man borde ha mer användning för pengarna

Håller med dig. Pengarna i GTA IV är ett skämt, vad ska man med de till? Vapen och korv för att få upp sitt liv? Pfff. Efter bankrånet har man så mycket pengar att det är onödigt.

Hoppas man kan köpa hus, fler olika klädaffärer, betala hyra (dras lite pengar varje dag till e.x.) osv.
Senast redigerad av tglr 2012-11-04 kl. 11:11.
2012-11-04, 11:49
Medlem
Legendarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tglr
Pengarna i GTA IV är ett skämt, vad ska man med de till? Vapen och korv för att få upp sitt liv? Pfff. Efter bankrånet har man så mycket pengar att det är onödigt.

Hoppas man kan köpa hus, fler olika klädaffärer, betala hyra (dras lite pengar varje dag till e.x.) osv.

Jag håller med er så förbannat mycket.
Det hade varit enormt kul om man var tvungen att antingen göra lite kriminella jobb mot betalning eller råna folk/butiker/mm för att "överleva"

Som du sa, hus, kläder, hyra.
Vill kunna köpa fordon dessutom, hos en bilförsäljare, hade varit riktigt kul att få spara på sig pengar för att kunna rulla ut en splitterny bil.
2012-11-04, 11:51
Awaiting Email Confirmation
KvadratNegerBolls avatar
Vad är det med folk som blir sura för att man lägger upp bilder som redan finns? Det kan vara bra för "outsiders" som inte nördar tråden lika mycket som vi. Va glad för att folk ens lägger upp bilder även om det är samma och sluta tänk på er själva.
2012-11-04, 12:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legendary
Jag håller med er så förbannat mycket.
Det hade varit enormt kul om man var tvungen att antingen göra lite kriminella jobb mot betalning eller råna folk/butiker/mm för att "överleva"

Som du sa, hus, kläder, hyra.
Vill kunna köpa fordon dessutom, hos en bilförsäljare, hade varit riktigt kul att få spara på sig pengar för att kunna rulla ut en splitterny bil.

Det är ju bara så jävla enkelt att bli av med bilen isåfall. Bilar försvinner ju jätte enkelt och går ju också sönder väldigt enkelt.
2012-11-04, 12:30
Medlem
Legendarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qnekten
Det är ju bara så jävla enkelt att bli av med bilen isåfall. Bilar försvinner ju jätte enkelt och går ju också sönder väldigt enkelt.

Jo, detta problemet är stort.

Det är väldigt svårt att ta sig från punkt a till b med utan en skråma i GTA också.
Men det kanske kan lösas genom att t ex en bil som är köpt sparas oavsett vart på mapen man ställer den. Och kanske möjligheten att välja High/Low växel, där low är mer anpassat för snäll och skötsam stadskörning?

Vore helt otroligt om man kunde parkera bilen vart som helst och komma tillbaka efter ett uppdrag eller något och den står kvar. Är den borta så ligger det krossat glas på backen eller något.

För mycket önsketänkande tror jag dock. Men det hade varit skönt att för en gångs skull kunna parkera en bil på riktigt! (förutom vid safe house)
2012-11-04, 13:45
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Vad gäller hästar och kor vill jag minnas att Rockstar tidigare sagt att dom inte kommer ha djur eller barn i spelen.
Det steget tog dom ju i AC3 i alla fall....
Citat:
Ursprungligen postat av DaCriLL
Nån mer än jag som är orolig att rockstar ska hålla kvar vid GTA 4 konceptet "realism", nåt som förstörde hela det jävla skitspelet.
What...?
Citat:
Ursprungligen postat av Jonmorg3
Jag hoppas att det finns snygga tjejer i spelet. Och björnar i skogen.
Tjejer och björnar is the best.
Citat:
Grand Theft Auto V ‏@RockstarGTAV
Do not expect a trailer during the weekend! #GTAV

Från Twitter. Tråkigt!

Nu kanske ni redan visste det, men.
Sux....
Citat:
Efter bankrånet har man så mycket pengar att det är onödigt.
Det är väl det som är poängen med bankrån?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in