2012-11-11, 20:59
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Larv säger jag, en kvinnlig karaktär i en Dlc kan bli riktigt intressant. Då slipper töntar som dig att vara tvingade att spela en kvinna också

Det tråkiga är att med allra största förmodan hade köpt skiten ändå, då Rockstar i min mening gör de bästa spelen någonsin. Även om dom skulle få för sig att göra en sån sjukligt dum idé verklighet.
2012-11-11, 20:59
Medlem
Imawakes avatar
Själv tycker jag man skulle kunna ha valt om man vill va en kvinnlig karaktär efter att man gjort uppdragen.. alltså 3 st huvudkaraktärer som man måste välja mellan för att göra uppdragen, sen kanske runt 50 olika karaktärer för att bara glida runt och "leka" i sandbox.

Tänk att tex vara en kvinnlig prostituerad likt Aileen Wournos och locka till sig kunder och sen mörda och dumpa liken i skogen

http://en.wikipedia.org/wiki/Aileen_Wournos
2012-11-11, 21:18
Bannlyst
Jag klarar inte det här längre.. Kan vi inte skapa en tråd där vi förklarar vår förväntan på GTA V och lust.. Jag klarar inte mycket mer utan att bli allvarligt sjuk mentalt. Jag har spammat gtaforums hela dagen med caps lock, och kan inte stoppa.. vad ska jag göraaaaaaaaa...
Michael, tennisplan, stort hus, Trevor, galen, våldtäktsman, Franklin, gangster, snabba bilar..
Så tänker jag just nu.
2012-11-11, 21:19
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yetis
Jag klarar inte det här längre.. Kan vi inte skapa en tråd där vi förklarar vår förväntan på GTA V och lust.. Jag klarar inte mycket mer utan att bli allvarligt sjuk mentalt. Jag har spammat gtaforums hela dagen med caps lock, och kan inte stoppa.. vad ska jag göraaaaaaaaa...
Michael, tennisplan, stort hus, Trevor, galen, våldtäktsman, Franklin, gangster, snabba bilar..
Så tänker jag just nu.

Du är inte ensam!
2012-11-11, 21:24
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yetis
Så tänker jag just nu.

Ta en kökskniv o ge dig ut o lek GTA på riktigt, kan nog hjälpa mot abstinensen
2012-11-11, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ta en kökskniv o ge dig ut o lek GTA på riktigt, kan nog hjälpa mot abstinensen
Om ni ser nyheterna imorgon... Sörj.
2012-11-11, 21:30
Medlem
MaQens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Mafia 2 är väldigt bra när det kommer till såna detaljer och jag skulle gärna se (som jag redan har sagt en miljon gånger i den här tråden) att Rockstar tar åt sig mycket av det som finns i Mafia 2, att byta kläder och regplåt när man är efterlyst är ännu en grej som Mafia 2 gör bättre än Gta.

Mafia 2 har väldigt många bra smågrejer som gör spelet verklighetstrognare och gör att man har mer möjligheter, dock är det ju inte lika öppet som Gta vilket är synd

Till er som har läst Game Informers artikel om Gta V

Nu har förhoppningsvis de flesta i den här tråden läst Game Informers artikel så min fråga är nu, tror ni att allt det som är skrivet i artikeln kommer att finnas med eller kommer saker läggas till/tas bort och i så fall vad tror ni det är?

Njaa svårt att säga, tror de kommer kolla på hur våra reaktioner blir till dom nuvarande om vi "saknar" något eller något vi inte gillar. Inte helt omöjligt att dom lägger till diverse saker
2012-11-11, 21:33
Medlem
J-Traks avatar
Citat:
Jag är också väldigt taggad men försöker hålla förväntningarna inne lite eftersom jag vart sjukt besviken på IV efter jag klarat det, det fanns glimtar men överlag var spelet skit jämfört med SA. Hoppas verkligen att detta lyckas nå samma nivå som San Andreas och Vice
Förstår mig fan inte på folk som kallar IV för skit. Risken finns nog att ni blir besvikna även denna gången då Gta-serien bevisligen går mer mot realism och längre ifrån det då jäkligt underhållande orealistiska. Älskade också Vice City och San Andreas men tror helt klart att femman kommer vara mer likt fyran i ny miljö än vad det kommer vara likt San Andreas. Det är en naturlig väg att gå - kolla bara städerna. ''Nya'' Los Santos verkar ju vara mer eller mindre en kopia av Los Angeles då Los Santos i San Andreas bara var en liten plutt i jämförelse.

Det jag kan hålla med om var att IV var så begränsat när man klarat spelet och även till viss del i free roam. Efter att ha läst GI artikel och sett alla underbara bilder tror jag inte någon behöver oroa sig för att det inte ska finnas tillräckligt med saker att göra denna gången!
2012-11-11, 21:35
Medlem
Crackbacons avatar
Vet man vid vilken tid Sverige kan förvänta sig att ta del av Gamer.nl och InsideGamers artiklar gällande GTA V imorgon?
2012-11-11, 21:40
Medlem
xarxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Sluta tjata om kvinnliga huvudroller då. Förmodligen 99.8% av GTA spelare vill INTE ha en kvinnlig huvudrolls innehavare. De flesta kan inte relatera till det, det är inget emot kvinnor at all. Det är bara det att de flesta som lirar GTA är män, = inte kvinnor = kan inte relatera.

Om jag ska va ärlig kan jag inte förstå alls hur du tänker? :/ Man spelar väl för att följa storyn? Och vad det verkar på dig så är kvinnor så hemska så hemska? :S Låter ju som det inte får vara en karaktär osm är kvinna i spelet...

Och jag tror inte på det där 99.8% bullshittet... Hur fan kan folk spela orcer o allt det där i andra spel då`? Hur kan så många spela kvinnor i andra spel om dom inte kunnat göra de i gta? Fan i gta skulle jag tycka det passat perfekt, som jag sagt förut i tråden...

Bara det där exemplet någon sa om t.ex prostituerad som dödar dom somförsöker köpa sex .. eller som jag sa infiltrera fiende gänget i något uppdrag där tjejer då flörtar upp ledaren och till sist får reda på allting i gänget och dödar ledaren osv...

Så jag förstår inte alls hur du tänker när du säger att det inte skulle passat? Eller är du sån konsertiv person som förr då man hade hemmafru fast i stället är emot kvinnor i spel? :S
2012-11-11, 21:42
Medlem
xarxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Trak
Förstår mig fan inte på folk som kallar IV för skit. Risken finns nog att ni blir besvikna även denna gången då Gta-serien bevisligen går mer mot realism och längre ifrån det då jäkligt underhållande orealistiska. Älskade också Vice City och San Andreas men tror helt klart att femman kommer vara mer likt fyran i ny miljö än vad det kommer vara likt San Andreas. Det är en naturlig väg att gå - kolla bara städerna. ''Nya'' Los Santos verkar ju vara mer eller mindre en kopia av Los Angeles då Los Santos i San Andreas bara var en liten plutt i jämförelse.

Det jag kan hålla med om var att IV var så begränsat när man klarat spelet och även till viss del i free roam. Efter att ha läst GI artikel och sett alla underbara bilder tror jag inte någon behöver oroa sig för att det inte ska finnas tillräckligt med saker att göra denna gången!

Fast det folk gilla var väl t.ex gymma så man blev muskulös eller att man kunde bli fet osv tatuera sig... styla bilen och allt sånt... det var väl ändå rätt realistiska saker? som faktiskt kunnat vara kvar i 4an?
2012-11-11, 21:51
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xarxez
Om jag ska va ärlig kan jag inte förstå alls hur du tänker? :/ Man spelar väl för att följa storyn? Och vad det verkar på dig så är kvinnor så hemska så hemska? :S Låter ju som det inte får vara en karaktär osm är kvinna i spelet...

Och jag tror inte på det där 99.8% bullshittet... Hur fan kan folk spela orcer o allt det där i andra spel då`? Hur kan så många spela kvinnor i andra spel om dom inte kunnat göra de i gta? Fan i gta skulle jag tycka det passat perfekt, som jag sagt förut i tråden...

Bara det där exemplet någon sa om t.ex prostituerad som dödar dom somförsöker köpa sex .. eller som jag sa infiltrera fiende gänget i något uppdrag där tjejer då flörtar upp ledaren och till sist får reda på allting i gänget och dödar ledaren osv...

Så jag förstår inte alls hur du tänker när du säger att det inte skulle passat? Eller är du sån konsertiv person som förr då man hade hemmafru fast i stället är emot kvinnor i spel? :S

Jag har inga problem med kvinnor överhuvudtaget. Jag tycker bara inte att dom passar i GTA (som huvudkaraktär), det känns så... fejk på något sätt.

Det är inte det att kvinnor inte passar i spel, det gör dom. Men inte som main story för ett GTA, det är väl inget fel att tycka det heller?

Jag ser inte hur jag ska kunna relatera till en kvinnlig karaktär, det är allt. Jag är knappast ensam om att tycka så. End of story.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in