2012-09-02, 13:13
Medlem
Jeremy.Clarksons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DegarnII
Didier Sachs finns i IV, man kan dock inte köpa kläder eller ens gå in i butiken. Men den finns, det gör den.
Ah, just det. Kommer även ihåg att jag såg Victim och Prolaps i IV:an. Det kanske är ett tecken på att de kommer tillbaka i V:an. Bristen på skojiga outfits i IV:an var en besvikelse.
2012-09-02, 13:15
Medlem
Cristons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Vill du ha det extra snyggt och högupplöst så köp det till PC.
Min dator är mega så jag hoppas kunna maxa allt med den utan problem.
Jag kommer nog ta ledigt från jobbet 1 vecka när det här kommer, ska bli grymt skoj att spela det och även att få se mer filmklipp och bilder.

Jag överväger om jag ska köpa spelet i Steam store eller i någon spel affär i en galleria i lokal orten.
2012-09-02, 13:23
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy.Clarkson
En annan sak jag velat se som jag saknade i IV:an är Didier Sachs. Jag vet att kläder har diskuterats förr men det var något fantastiskt absurt i San Andreas att en ghettogangster går in i en klädbutik och bränner $10.000 på en kostym. Just Beverly Hills är något jag skulle vilja se en rolig GTA-version av. Kände att den delen av staden var ganska bortglömd i San Andreas, det fanns inte så mycket där förutom just Didier Sachs-butiken.
Absurt? Det är ju typiskt av ghettogangsters att göra liknande saker och personallen i butiken klagar knappast heller.
2012-09-02, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20111229081058/gtawiki/images/6/6c/DidierSachs-GTA4-Exterior1.jpg

Hehe
Då finns det minst 2 st Ds-butiker i IV. Om inte det är en mod eller liknande, HUD-kartan såg lite konstig ut...

Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy.Clarkson
Ah, just det. Kommer även ihåg att jag såg Victim och Prolaps i IV:an. Det kanske är ett tecken på att de kommer tillbaka i V:an. Bristen på skojiga outfits i IV:an var en besvikelse.
Man kan ju alltid hoppas!
Senast redigerad av DegarnII 2012-09-02 kl. 13:38.
2012-09-02, 13:42
Medlem
schlafhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DegarnII
Då finns det minst 2 st Ds-butiker i IV. Om inte det är en mod eller liknande, HUD-kartan såg lite konstig ut...
Tre.
Hattons Gardens, Star Junction & Suffolk. Alla i Algonquin.
2012-09-02, 15:54
Medlem
J-Traks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvadratNegerBoll
Jag hoppas spelet kommer 2013 i mitten av året så dom hinner göra massa bra så vi får ett bra spel!

Hoppas verkligen crossen får bättre ax!

Sjukt trött på folk som skriver så här. Finns ju t.o.m de som anser att det borde komma 2014 för då kommer det bli ett ännu bättre spel. Varför inte 2015 eller 2016? Ännu bättre ju!

De har ju haft drygt fyra år på sig! Varför kan inte sen vara nu undrar jag?? Dock tror jag att det kommer komma mycket mer info innan spelet släpps. Till IV:an byggde de ju upp en hel sida med kartan, videoklipp om diverse karaktärer osv, så personligen tror även jag att det kommer mars-maj 2013. Men jag anser helt klart att ju tidigare det släpps desto bättre är det!
2012-09-02, 16:11
Medlem
Mr-Zods avatar
Har läst igenom över 20 sidor i tråden för att kolla att jag inte skriver om nåt som kan missförstås eller redan har skrivits om. Det diskuteras mycket kring huvudpersonen, vilket jag finner intressant. Det som diskuteras mest kring huvudpersonen är:

1. Är det den mörka yngre personen eller är det den äldre ljusa personen som ser ut att kunna ha lite asiatisk bakgrund.(läste det på gta wikia caucasian kallades det på engelska) Detta är en otroligt svår fråga att svara på. Jag har för det första granskat screenshootsen och kommit fram till att den mörka personen är han som syns mest på bilderna. Detta betyder inte att det är han man kommer att spela som, eftersom att han ser ut att vara lite för ung för att vara familjefar. Detta nämns ju i trailern. Därmed uppstår ett scenario där det är svårt att veta.
Jättelångt tillbaka i tråden kom jag ihåg att det diskuterades om att man hörde en bi karaktärs röst från en av Red Dead Redemptions trailer som pratade. Detta kan ju göra att det inte är nån av personerna i screenshootsen som sedan blir huvudkaraktären. Tänk om det är personen med ryggsäcken som är på väg upp för typ mt chilliad som är huvudkaraktären som synns i trailern. Eller golfaren som också synns i trailern.

2. Ålder på personen. En del är för en äldre herre medans andra är helt emot. I the lost and damned var huvudkaraktären 36 år. Det är den äldsta huvudkaraktären genom gta's historia. Personligen är jag lite kluven i åldersfrågan. Jag har innan Gta IV bara spelat san andreas, så jag är inte jätte insatt i hur det ligger till. Men i san andreas spelade man som en ung person. I gta IV spelade man som en lite äldre person, i tlad som en ännu äldre för att sedan gå tillbaka till en yngre i tbogt. Generellt ser det ut som om huvudpersonen alltså blir äldre för varje nytt spel?
2012-09-02, 16:31
Medlem
Hoppas verkligen dom lägger ner mycket arbete på aftergame, så att även när man spelat klart main storyn så kan man fortsätta att leka i stan, tjäna pengar, köpa fastigheter, driva företag, råna banker etc, kanske göra random generated missions beroende på vilken ställning man har, om man är bankrånare eller om man försöker gå den lagliga vägen och bli en hederlig affärsman.

Och att man kan dumpa pengar på allt möjligt skit som, dyra kostymer, märkeskläder, klockor, takvåningar, mansions, pimpa upp bilar för miljoner dollars, äta på dyra restauranger, kanske skänka pengar till uteliggare som sedan gör något av sitt liv eller om dom väljer att supa och knarka ihjäl sig för pengarna.

Kanske även köpa sig en flyghangar med ett lyxflyg eller en båthamn med en mega lyxjakt som har en egen kapten som kör runt en till sjöss.
2012-09-02, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Zod
Har läst igenom över 20 sidor i tråden för att kolla att jag inte skriver om nåt som kan missförstås eller redan har skrivits om. Det diskuteras mycket kring huvudpersonen, vilket jag finner intressant. Det som diskuteras mest kring huvudpersonen är:

1. Är det den mörka yngre personen eller är det den äldre ljusa personen som ser ut att kunna ha lite asiatisk bakgrund.(läste det på gta wikia caucasian kallades det på engelska) Detta är en otroligt svår fråga att svara på. Jag har för det första granskat screenshootsen och kommit fram till att den mörka personen är han som syns mest på bilderna. Detta betyder inte att det är han man kommer att spela som, eftersom att han ser ut att vara lite för ung för att vara familjefar. Detta nämns ju i trailern. Därmed uppstår ett scenario där det är svårt att veta.
Jättelångt tillbaka i tråden kom jag ihåg att det diskuterades om att man hörde en bi karaktärs röst från en av Red Dead Redemptions trailer som pratade. Detta kan ju göra att det inte är nån av personerna i screenshootsen som sedan blir huvudkaraktären. Tänk om det är personen med ryggsäcken som är på väg upp för typ mt chilliad som är huvudkaraktären som synns i trailern. Eller golfaren som också synns i trailern.

2. Ålder på personen. En del är för en äldre herre medans andra är helt emot. I the lost and damned var huvudkaraktären 36 år. Det är den äldsta huvudkaraktären genom gta's historia. Personligen är jag lite kluven i åldersfrågan. Jag har innan Gta IV bara spelat san andreas, så jag är inte jätte insatt i hur det ligger till. Men i san andreas spelade man som en ung person. I gta IV spelade man som en lite äldre person, i tlad som en ännu äldre för att sedan gå tillbaka till en yngre i tbogt. Generellt ser det ut som om huvudpersonen alltså blir äldre för varje nytt spel?
Haha, bara så du vet, "caucasian" har absolut ingenting med asiatisk bakgrund att göra. Caucasian är det engelska ordet för kaukasier vilket är en människoras som t.ex vita och araber tillhör.
Senast redigerad av eydudes 2012-09-02 kl. 16:47.
2012-09-02, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Fast driving skills var ju ingenting som man var tvungen att lära sig direkt. Det var en avancerad körskola.

Fast du behövde inte gå i körskola det räckte med att du bara körde så fick du mer skills och kunde därmed svänga skarpare. Likadant var det för vapen och andra fordo.
2012-09-03, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Hoppas verkligen dom lägger ner mycket arbete på aftergame, så att även när man spelat klart main storyn så kan man fortsätta att leka i stan, tjäna pengar, köpa fastigheter, driva företag, råna banker etc, kanske göra random generated missions beroende på vilken ställning man har, om man är bankrånare eller om man försöker gå den lagliga vägen och bli en hederlig affärsman.

Och att man kan dumpa pengar på allt möjligt skit som, dyra kostymer, märkeskläder, klockor, takvåningar, mansions, pimpa upp bilar för miljoner dollars, äta på dyra restauranger, kanske skänka pengar till uteliggare som sedan gör något av sitt liv eller om dom väljer att supa och knarka ihjäl sig för pengarna.

Kanske även köpa sig en flyghangar med ett lyxflyg eller en båthamn med en mega lyxjakt som har en egen kapten som kör runt en till sjöss.
Det hade varit väldigt bra om det finns en hel saker att göra efter mainstoryn, som du skrev, driva nå företag, eller göra nå småjobb för att dra in pengar till ett företag. Eller, varför inte bara försöka ta över hela Los Santos undre värld! Känns ganska tråkigt att bara sladda med bilen, skjuta lite folk, och gå och bowla. Visst, det finns lite grejer att göra efter man klarat ut mainstoryn i IV, men dom grejerna kan man lika väl gjort innan man klarat ut mainstoryn också.
2012-09-03, 09:20
Medlem
Dimaks avatar
Hoppas man kan kunna knarka fan vad coolt det skulle vara skärmen blir helt konstig samma som alkohol. Dricka ensam

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in