2012-07-13, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vi
Skylinen liknar LA för mycket. Efter lite googling är det mer troligt att det är Vincent Thomas Bridge som syns.

Vad kan det vara för park som är på andra bilden?

Ja. Så är det nog. Likheterna är stora.
2012-07-13, 17:55
Medlem
Exonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wooten
Har säkert varit uppe i tråden tidigare, men är ngt releasedatum satt?
Nej.
2012-07-13, 18:48
Medlem
Pellenss avatar
Jag använder mig absolut inte av fusk i GTA-spelen då det förstår hela storyn och känslan med spelet, men ett fusk som dom verkligen måste ha med är att kunna aktivera så man ej kan få stjärnor/poliser efter sig. Detta är inget jag skulle ta hjälp av för att kunna glida genom storyn, utan detta är ett jävligt viktigt fusk då man bara vill leka runt, experimentera och testa nya grejer. T.ex. en hederlig streetfight i parken en kväll, beväpnad med baseballträ och slåss mot 10st hobos utan att någon irriterande polis griper in.
2012-07-13, 18:56
Medlem
Kodanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellens
Jag använder mig absolut inte av fusk i GTA-spelen då det förstår hela storyn och känslan med spelet, men ett fusk som dom verkligen måste ha med är att kunna aktivera så man ej kan få stjärnor/poliser efter sig. Detta är inget jag skulle ta hjälp av för att kunna glida genom storyn, utan detta är ett jävligt viktigt fusk då man bara vill leka runt, experimentera och testa nya grejer. T.ex. en hederlig streetfight i parken en kväll, beväpnad med baseballträ och slåss mot 10st hobos utan att någon irriterande polis griper in.

Gör inte det så att achivements blir omöjligt att få?
2012-07-13, 19:01
Medlem
Aurora16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellens

Visst kan man göra så.

Jag tycker att det är alldeles för lätt att få poliser efter sig i IV men samtidigt för lätt att skaka av sig dem. Dessutom är det alldeles för många poliser i närheten hela tiden, var tionde bil är ju polis känns det som.

Vad jag har läst så verkar det vara tvärt om i V, svårare att få poliser efter sig och svårare att skaka av sig dem. Sen kanske man borde ha något liknande som i Mafia 2, att polisen söker efter signalement, såsom regnummer och kläder.
2012-07-13, 19:46
Medlem
[SIC]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora16
Visst kan man göra så.

Jag tycker att det är alldeles för lätt att få poliser efter sig i IV men samtidigt för lätt att skaka av sig dem. Dessutom är det alldeles för många poliser i närheten hela tiden, var tionde bil är ju polis känns det som.

Vad jag har läst så verkar det vara tvärt om i V, svårare att få poliser efter sig och svårare att skaka av sig dem. Sen kanske man borde ha något liknande som i Mafia 2, att polisen söker efter signalement, såsom regnummer och kläder.
Det är därför man kör på pc
Finns script till IV för det mesta bla trafikförseelser (köra mot rött, köra på folk, bilar och mot felriktning) men också att dom kan söka efter regnr och/eller signalement vilket gör masken från bankrånet ganska viktig om du ska göra ett planerat brott
2012-07-13, 19:48
Medlem
Flaskpost23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora16
Visst kan man göra så.

Det är en sak jag tänkt på enda sen jag köpte GTA IV, så fort man skakat av sig poliserna så söker inte polisen efter en. Väldigt skumt om du enligt mig
2012-07-13, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpost23
Det är en sak jag tänkt på enda sen jag köpte GTA IV, så fort man skakat av sig poliserna så söker inte polisen efter en. Väldigt skumt om du enligt mig

Det skulle nog bli ett riktigt tråkigt spel om poliserna skulle söka efter en som dom gör i verkliga livet, då är det i princip game over om du blir jagad för mord.
Men visst, att området där du gjorde brottet blir "HETT" några dagar vore coolt, mer poliser som håller utkik efter dig.
2012-07-13, 20:25
Medlem
BRZMs avatar
Dom lär ju inkludera en stridsvagn i del V. IV hade attackhelikoptern men den var helt värdelös!
2012-07-13, 20:26
Medlem
BRZMs avatar
Och tänk om man kunde spränga hus, så dessa rasar ihop. Minns att i GTA 1 så kom det iaf eld ut från husen om man sköt med en RPG på det.
2012-07-13, 20:33
Medlem
ApaOnCracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Det skulle nog bli ett riktigt tråkigt spel om poliserna skulle söka efter en som dom gör i verkliga livet, då är det i princip game over om du blir jagad för mord.
Men visst, att området där du gjorde brottet blir "HETT" några dagar vore coolt, mer poliser som håller utkik efter dig.
I Mafia 2 blir man efterlyst både bilden ock en själv, bilen kan man ändra regnummer och kläderna kan man ändra för att bli av med "efterlystigheten". Där man mörda någon är det avspärrningar och mycket poliser som undersöker, så det är inte omöjligt att det blir så i GTA V också!
2012-07-13, 20:39
Medlem
julllleees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [SIC]
Det är därför man kör på pc
Finns script till IV för det mesta bla trafikförseelser (köra mot rött, köra på folk, bilar och mot felriktning) men också att dom kan söka efter regnr och/eller signalement vilket gör masken från bankrånet ganska viktig om du ska göra ett planerat brott

Kör du med ArrestWarrant? Hjälper det om man kör med mask?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in