Citat:
Ursprungligen postat av skogsluder
Vad var så speciellt med denna man och varför kallades han leatherface?
Såg att det stod serial killer på bilden och då kom jag o tänka på tidigare idag när jag spelade GTA IV och de ropade ut på radion att de letade efter en "serial killer" som härjade i staden, kanske finns det en liknande karaktär i IV?
Jag är inte alls säker men jag skulle gissa på att det bara var någon spelare som tyckte att han såg farlig ut i jämförelse med andra karaktärer i SA och helt enkelt spred ryktet om att han var "leatherface" för skojs skull och därefter så började andra myter rent naturligt att spridas ang tex Bigfoot.
Finns mycket dumma människor som tror på allt som står på nätet om myter i spel och ägnar dagar åt att leta efter Bigfoot i skogen när han inte ens existerar.
Det där med serialkiller i Gta IV har jag dock ingen aning om då jag aldrig lyssnar på radio i det spelet och har därmed aldrig hört det själv, slår vad om att du kommer att hitta tonvis med information om det om du söker på google.
Där har vi dock en grej som skulle göra Gta V mycket mer levande, att det fanns aktuella nyheter på radion om händelser som faktiskt äger rum på riktigt i staden.