2012-08-23, 17:09
Medlem
Legendarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xspeakit
Jaha du, sluta snacka skit.

Det fanns visst flygplan i GTA IV, det finns ju till och med en flygplats.
Däremot kunde man inte flyga dom eftersom det inte fanns en anledning för det enligt Rockstar. Kartan var alldeles för liten.

Jag har inte sagt att det inte fanns övht. Jag har antagligen spelat spelet och vet således att det finns en flygplats i spelet.
Och vadå alldeles för liten? Hade funkat perfekt att flyga i GTA IV, men tänk dig själv

New York kopia
Flygplan
Ungdomar

som utspelar sig i GRAND THEFT AUTO av alla spel. Det är som bäddat för youtubevideos "Allahu Akbar" och sen smäller en jet in i en stor byggnad.
Eller låter jag ologisk tycker du? Knip käft istället om du ska vara dryg när du tilltalar någon din jävla pajas! Och tänk lite logiskt, dumme fan!
2012-08-23, 17:39
Medlem
jonthe12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legendary
Jag har inte sagt att det inte fanns övht. Jag har antagligen spelat spelet och vet således att det finns en flygplats i spelet.
Och vadå alldeles för liten? Hade funkat perfekt att flyga i GTA IV, men tänk dig själv

New York kopia
Flygplan
Ungdomar

som utspelar sig i GRAND THEFT AUTO av alla spel. Det är som bäddat för youtubevideos "Allahu Akbar" och sen smäller en jet in i en stor byggnad.
Eller låter jag ologisk tycker du? Knip käft istället om du ska vara dryg när du tilltalar någon din jävla pajas! Och tänk lite logiskt, dumme fan!

Låter tämligen långsökt. Menar du att dom har undvikit flygplan av den anledningen?

Plan i GTA IV hade kanske inte skadat men det hade ju inte varit lika kul som i SA. Det finns bara en flygplats och någon annanstans kan du inte landa, bara hus överallt.

---

Varför hypas cyklar så mycket i den här tråden? Vad är så kul med dom? Hade inget emot dom alls i SA men att cyklar skulle ligga på min önskelista kan man bara glömma.
Senast redigerad av jonthe12 2012-08-23 kl. 17:45.
2012-08-23, 17:40
Medlem
Mr.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legendary

New York kopia
Flygplan
Ungdomar

Tror inte R* bryr sig ett piss om att random p-12 lägger upp videor där de flyger in i New York-byggnader. Det finns ju gott om sådana i GTA SA även om det är LA (LS), utan kartan i IV är, som Xspeakit och även Rockstar själva säger, är för liten för att flyga flygplan på.
2012-08-23, 18:18
Medlem
Kaejkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonthe12
Varför hypas cyklar så mycket i den här tråden? Vad är så kul med dom? Hade inget emot dom alls i SA men att cyklar skulle ligga på min önskelista kan man bara glömma.

För att göra storyn kort så cyklade jag ganska mycket när jag var yngre + att jag älskar gta serien och när det fanns bmx i spelet så tyckte jag bara att d var bonus.

Förövrigt så finns det Downhillbana i san andreas och man körde race där med cykeln vad jag minns.
Som sagt, känns förövrigt mer realistiskt också med cyklar.
Senast redigerad av Kaejko 2012-08-23 kl. 18:20.
2012-08-23, 18:23
Medlem
Hoppas det finns Cykel race om man säger så!

Och freestyle ställen för cyklar, om man nu kan göra sådant
2012-08-23, 18:49
Medlem
Vandalizers avatar
Någonting som jag skulle vilja ha är några ''myter'' som leather-face i san andreas

Dock så existerade ju inte leather-face i SA men jag hade hört av min kusin att den gjorde det så jag och några vänner var ofta ute i skogen och letade efter honom, så spännande det var.
Åh blir en sådan nostalgi-trip så fort det kommer till gta alla fina minnen!
2012-08-23, 19:04
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsluder
ser inte vad ni tycker är platt och kantigt med husbilden? formklippta buskar och ett kantigt hus? jaha?

Tycker bara att hela bilden ser slarvig ut på något sätt, huset och husfasaden med klängväxterna ser bara väldigt suddigt och platt ut, vet inte hur jag ska kunna förklara det på ett bättre sätt.

Växterna ser ut att vara gjord av hårdplast.

Citat:
Ursprungligen postat av jonthe12

Jag gillar cyklarna bara för att det är ett alternativ emot alla motordrivna fordon, det är skönt att cykla och slippa att ständigt höra en brummande motor + att det var lite roligare sätt att ta sig runt för det kändes mer vardagligare än att köra en bil/motorcyklar som man ständigt krockar med.

Citat:
Ursprungligen postat av Vandalizer
Någonting som jag skulle vilja ha är några ''myter'' som leather-face i san andreas

Dock så existerade ju inte leather-face i SA men jag hade hört av min kusin att den gjorde det så jag och några vänner var ofta ute i skogen och letade efter honom, så spännande det var.
Åh blir en sådan nostalgi-trip så fort det kommer till gta alla fina minnen!

Detta är "leatherface" i Gta SA

http://4.bp.blogspot.com/_VwB58enksaM/TPDgN6wuJNI/AAAAAAAAAQk/TJxYIcpoejs/s1600/serial%2Bkiller.jpg

Alla myter om storfot och seriemördare i SA är påhittade av spelare

Dessa saker är dock inget jag alls bryr mig om ifall det kommer med eller inte i Gta V även om eastereggs är roligt att hitta i spel
2012-08-23, 19:18
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Gold
Tror inte R* bryr sig ett piss om att random p-12 lägger upp videor där de flyger in i New York-byggnader. Det finns ju gott om sådana i GTA SA även om det är LA (LS), utan kartan i IV är, som Xspeakit och även Rockstar själva säger, är för liten för att flyga flygplan på.
De hade nog brytt sig om spelet blivit bannat runt om i hela USA pga. det. Minns att det tom. var diskussion om det när de bestämt sig för Liberty City (aka New York) och att folk blev glada att det fanns helikoptrar åtminstone. Kan tom. hända att det hade sålt mindre även om det inte blivit bannat. Hur kan kartan vara för liten för ett litet propellerplan när det fanns en snabb helikopter? Dessutom är kartan stor.
2012-08-23, 19:22
Medlem
skogsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman

Detta är "leatherface" i Gta SA

http://4.bp.blogspot.com/_VwB58enksaM/TPDgN6wuJNI/AAAAAAAAAQk/TJxYIcpoejs/s1600/serial%2Bkiller.jpg

Alla myter om storfot och seriemördare i SA är påhittade av spelare

Vad var så speciellt med denna man och varför kallades han leatherface?

Såg att det stod serial killer på bilden och då kom jag o tänka på tidigare idag när jag spelade GTA IV och de ropade ut på radion att de letade efter en "serial killer" som härjade i staden, kanske finns det en liknande karaktär i IV?
2012-08-23, 19:28
Medlem
skogsluders avatar
Citat:
Tycker bara att hela bilden ser slarvig ut på något sätt, huset och husfasaden med klängväxterna ser bara väldigt suddigt och platt ut, vet inte hur jag ska kunna förklara det på ett bättre sätt.

Växterna ser ut att vara gjord av hårdplast.

Jo jag kan nog förstå dig lite. Hela bilden ser lite plastig ut
2012-08-23, 19:40
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsluder
Vad var så speciellt med denna man och varför kallades han leatherface?

Såg att det stod serial killer på bilden och då kom jag o tänka på tidigare idag när jag spelade GTA IV och de ropade ut på radion att de letade efter en "serial killer" som härjade i staden, kanske finns det en liknande karaktär i IV?

Jag är inte alls säker men jag skulle gissa på att det bara var någon spelare som tyckte att han såg farlig ut i jämförelse med andra karaktärer i SA och helt enkelt spred ryktet om att han var "leatherface" för skojs skull och därefter så började andra myter rent naturligt att spridas ang tex Bigfoot.
Finns mycket dumma människor som tror på allt som står på nätet om myter i spel och ägnar dagar åt att leta efter Bigfoot i skogen när han inte ens existerar.

Det där med serialkiller i Gta IV har jag dock ingen aning om då jag aldrig lyssnar på radio i det spelet och har därmed aldrig hört det själv, slår vad om att du kommer att hitta tonvis med information om det om du söker på google.

Där har vi dock en grej som skulle göra Gta V mycket mer levande, att det fanns aktuella nyheter på radion om händelser som faktiskt äger rum på riktigt i staden.
2012-08-23, 19:50
Medlem
zundells avatar
Angående seriemördaren på radio i GTA IV;

Citat:
Där har vi dock en grej som skulle göra Gta V mycket mer levande, att det fanns aktuella nyheter på radion om händelser som faktiskt äger rum på riktigt i staden.

Det existerar ju redan i IV:an. Men det är klart att det kan utvecklas och utvidgas ännu mera i V:an.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in