2012-07-29, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamaicaman
Om du inte kan acceptera att folk har olika åsikter och argumenterar mot varandra, så bör du nog inte gå in på Flashback mer, snorunge.
Fast då får man väl skriva sina åsikter om det i en annan tråd. Det är GTA V vi ska diskutera - inte Rockstar's andra spel...
2012-07-29, 13:59
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShizzleNizzle
Fy fan. Tittade in i den här tråden för jag ville läsa lite om GTA V, eventuella avlöjanden, trailers, folks förväntningar, mm. Vad får jag se? Ett gäng snorungar som bråkar på dagisnivå. Pinsamt för fan. Får mig att vilja lämna direkt. Men moderatorer, vad gör ni? Bort med barnen, det är 18 års åldersgräns på forat av en anledning.

Om du vill läsa om GTA V så gå till Rockstars hemsida ffs
Om detta stör dig så mycket så läs inte då, det är ingen som tvingar dig så kom inte här och gnäll
Senast redigerad av Reggaeman 2012-07-29 kl. 14:02.
2012-07-29, 16:03
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
dafuq? Det är ju storyn man spelar GTA för xD

Du menar att DU spelar GTA för storyn !

Jag spelar enbart Online !
2012-07-29, 16:45
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickB8man
Wow

Du är precis som de där recensenterna som tycker allt bra är dåligt och allt dåligt är bra
En idiot med andra ord

Eller så är det kanske du som har trasig spelsmak? Är du kanske en sån där som älskar Zombiespel, FPS och allt som Nintendo skiter ut? Jag skulle nog påstå att man är en idiot om man spelar GTA för multiplayern.
2012-07-29, 16:48
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Eller så är det kanske du som har trasig spelsmak? Är du kanske en sån där som älskar Zombiespel, FPS och allt som Nintendo skiter ut? Jag skulle nog påstå att man är en idiot om man spelar GTA för multiplayern.

Haha jag har kanske spelat GTA IV online 3-4 gånger sen jag skaffade det för 4 år sedan, tycker det suger så hårt

Mycket roligare att dra runt själv och leka rövare efter att man har klarat storyn
2012-07-29, 16:48
Medlem
dripp-flopps avatar
Citat:
Om du ska kunna argumentera för att GTA IV storyn är b så måste du ha starkare argument än så. Och om du försöker jämföre storyn i spel med storyn i valfi film så är du efterbliven min vän. Man kan aldrig jämföra så otroligt olika medier oavsett vad vissa påstår.

jag sade aldrig att jag jämförde GTA IV storyn med filmer, för som du sa, det skulle vara ganska dumt att jämföra ett sandlåde spel med en film, kan dock tycka att man kan jämföra spel som är story drivna med filmer, tex heavy rain som inte har så mycket gameplay i sig.

Citat:
Ursprungligen postat av mrdoktor
Va? Berätta för oss varför storyn var B istället för komma med kassa påståenden.

visst, jag jämför gta IV med de andra spelen i gta serien,

1: IV är mycket, mycket mer story drivet än de andra spelen i serien. I min mening är det som att satsa på en blind häst för storyn har alltid varit den svagaste länken i gta serien. De tog bort de uppskruvade historierna de tidigare spelen har haft mot en mer personlig historia, men i min mening passar det inte i ett spel där man kan göra allt från att ta vilken bil som helst till att man kan flyga runt i sin bil och leka rövare eller hitta en pansarvagn bakom ett hyreshus och ta den på en tur ner på stan.

2: De tog bort mycket utav friheten man hade i de tidigare spelen genom att ta bort många fusk. Jag vet att det är många personer som inte alls gillar att fuska i ett spel, men de behöver väl endå inte ta bort det som höjde spelen så mycket för oss andra? tex, flygande bilar, köra på vattnet, jetpack, pansarvagn, flygplan etc

3: Tänkte förklara vad jag ogillar med Roman lite bättre, genom hela spelet får man rädda honom 3-4 gånger för att han är så spelberoende, liksom, om man blir nästintill mördad första gången så tror jag att de flesta borde ha lärt sig sin läxa, och de som inte lär sig den första gången, lär sig den andra gången man nästan blir dödad, men inte Roman inte. Det förstörde så mycket för mig.
Det fanns irriterande personer man var tvungen att rädda i de tidigare gta spelen också såklart, tex de två britterna i gta SA som man får rädda ifrån maffian men till skillnad ifrån Roman så är inte spelet byggt runt dem.

4: de tog bort soff co op (två player offline free roam co op)

Så, vad vill jag ha sagt om gta V med denna text då?
Jag tror helt enkelt att det kommer bli precis som IV med en tung story som inte alls passar i ett sandlåde spel samtidigt som fortfarande skiter i fusken som höjde de tidigare spelen, man kommer inte kunna dum lira det tillsammans med en polare utan att behöva sitta i varsitt hus eller dra system link, och det kommer kanske/kanske inte ha en kusin som lyckas dra sig själv och spelaren in i massa skit på grund utav sitt spelberoende.
2012-07-29, 16:57
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Du menar att DU spelar GTA för storyn !

Jag spelar enbart Online !

Det är nog inte många i världen som spelar GTA för multiplayer. Men för all del, du köper ju spelet vilket ger pengar till Rockstar = Bättre spel i framtiden.
2012-07-30, 15:37
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:

Javisst -har man inte samma smak som du så är man en idiot !

Du låter som värsta islamisten grabben

FYI Så har jag aldrig spelat något spel från Nintendo
2012-07-30, 19:31
Medlem
Får vi GTA V-datumet imorgon?
2012-07-30, 19:57
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Javisst -har man inte samma smak som du så är man en idiot !

Du låter som värsta islamisten grabben

FYI Så har jag aldrig spelat något spel från Nintendo

Wtf? Är du senil eller? Du skrev: Citat:
Wow

Du är precis som de där recensenterna som tycker allt bra är dåligt och allt dåligt är bra
En idiot med andra ord.

Du tycker alltså att jag och alla recensenter som tycker att bra är dåligt och vice versa är idioter men det är jag som är islamisten här, trots att DU spelar GTA, kanske världens bästa storydrivna singleplayerspelserie enbart för multiplayern? lol.
2012-07-30, 19:58
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymiteten
Får vi GTA V-datumet imorgon?
Nej.
2012-07-30, 20:12
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymiteten