Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Om du ska kunna argumentera för att GTA IV storyn är b så måste du ha starkare argument än så. Och om du försöker jämföre storyn i spel med storyn i valfi film så är du efterbliven min vän. Man kan aldrig jämföra så otroligt olika medier oavsett vad vissa påstår.
jag sade aldrig att jag jämförde GTA IV storyn med filmer, för som du sa, det skulle vara ganska dumt att jämföra ett sandlåde spel med en film, kan dock tycka att man kan jämföra spel som är story drivna med filmer, tex heavy rain som inte har så mycket gameplay i sig.
Citat:
Ursprungligen postat av mrdoktor
Va? Berätta för oss varför storyn var B istället för komma med kassa påståenden.
visst, jag jämför gta IV med de andra spelen i gta serien,
1: IV är mycket, mycket mer story drivet än de andra spelen i serien. I min mening är det som att satsa på en blind häst för storyn har alltid varit den svagaste länken i gta serien. De tog bort de uppskruvade historierna de tidigare spelen har haft mot en mer personlig historia, men i min mening passar det inte i ett spel där man kan göra allt från att ta vilken bil som helst till att man kan flyga runt i sin bil och leka rövare eller hitta en pansarvagn bakom ett hyreshus och ta den på en tur ner på stan.
2: De tog bort mycket utav friheten man hade i de tidigare spelen genom att ta bort många fusk. Jag vet att det är många personer som inte alls gillar att fuska i ett spel, men de behöver väl endå inte ta bort det som höjde spelen så mycket för oss andra? tex, flygande bilar, köra på vattnet, jetpack, pansarvagn, flygplan etc
3: Tänkte förklara vad jag ogillar med Roman lite bättre, genom hela spelet får man rädda honom 3-4 gånger för att han är så spelberoende, liksom, om man blir nästintill mördad första gången så tror jag att de flesta borde ha lärt sig sin läxa, och de som inte lär sig den första gången, lär sig den andra gången man nästan blir dödad, men inte Roman inte. Det förstörde så mycket för mig.
Det fanns irriterande personer man var tvungen att rädda i de tidigare gta spelen också såklart, tex de två britterna i gta SA som man får rädda ifrån maffian men till skillnad ifrån Roman så är inte spelet byggt runt dem.
4: de tog bort soff co op (två player offline free roam co op)
Så, vad vill jag ha sagt om gta V med denna text då?
Jag tror helt enkelt att det kommer bli precis som IV med en tung story som inte alls passar i ett sandlåde spel samtidigt som fortfarande skiter i fusken som höjde de tidigare spelen, man kommer inte kunna dum lira det tillsammans med en polare utan att behöva sitta i varsitt hus eller dra system link, och det kommer kanske/kanske inte ha en kusin som lyckas dra sig själv och spelaren in i massa skit på grund utav sitt spelberoende.