2012-08-23, 19:50
Medlem
FilMedKattsands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smide
Som i gamla goda GTA2, vill minnas att det fanns ett uppdrag då man snodde en buss. Sen skulle man åka runt och plocka upp människor på hållplatser, för att sedan köra iväg till ett slakteri där det gjordes korv av passagerarna som sedan såldes.

Sjukt så det står härliga till, men det är ju en av anledningarna till att jag älskar GTA-serien!

Ååh vilka minnen! Det uppdraget minns jag väl. Möjligheten att kunna åka runt i en buss som passagerare skulle inte vara helt fel. Har spelat samtliga spel förutom IV då min dator inte klarar av det, men jag köpte mig ett 360 i början av året för att kunna spela skyrim (som jag är så jävla trött på nu) så nu ska jag ta tag i att köra igenom IV i väntan på Gta V
2012-08-23, 19:52
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zundell
Angående seriemördaren på radio i GTA IV;

Är det en hint om att de pratar om Nico Bellic då eller?
Om det är någon annan anledning så får du gärna upplysa mig då jag bara har ett svagt minne av storyns detaljer
2012-08-23, 20:01
Medlem
zundells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Är det en hint om att de pratar om Nico Bellic då eller?
Om det är någon annan anledning så får du gärna upplysa mig då jag bara har ett svagt minne av storyns detaljer

Njet, dom pratar om en seriemördare som finns på gatan som du kan träffa på och

Vill du veta mer om karaktären;
2012-08-23, 20:09
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zundell
Njet, dom pratar om en seriemördare som finns på gatan som du kan träffa på och

Vill du veta mer om karaktären;

Jaaaa juste det är han som man

Hoppas att det finns mycket såna miniuppdrag med i Gta V, sånt som man kan ägna sig åt efter att man har klarat storyn

Detta är i och för sig en svår fråga att svara på men spekulera går ju:

Vad tror ni att det kommer vara för slags story i nya Gta om man försöker sig på en helhetsbild?
Hur kommer serien att börja, kommer det finnas en stor twist och hur kommer storyn att sluta?
Senast redigerad av Reggaeman 2012-08-23 kl. 20:12.
2012-08-23, 21:25
Medlem
skogsluders avatar
fel
Senast redigerad av skogsluder 2012-08-23 kl. 21:29.
2012-08-23, 21:25
Medlem
Donny_Pepps avatar
Citat:

Vad tror ni att det kommer vara för slags story i nya Gta om man försöker sig på en helhetsbild?
Hur kommer serien att börja, kommer det finnas en stor twist och hur kommer storyn att sluta?

Vi kommer åter lära känna Tommy Vercetti, denna gången som familjefar, väl etablerad i samhället. Men hans bagage kommer ikapp honom, plötsligt sitter han i mer skit än han någonsin kunnat drömma om och måste ta till de mest drastiska metoderna för att hålla sig på ytan.
Tror vi kommer få se en ganska destruktiv första halva av spelet, där skiten eskalerar mer och mer för varje nytt uppdrag.
2012-08-23, 21:29
Medlem
skogsluders avatar
Citat:
Jaaaa juste det är han som man

Hoppas att det finns mycket såna miniuppdrag med i Gta V, sånt som man kan ägna sig åt efter att man har klarat storyn

Jag hoppas det blir mer likt scarface och GTA Vice City, vore roligt med lite hawaiiskjortor och drogbråk.

Annars kanske de har dragit storyn mer åt filmindustrin, kanske kokain. Med tanke på att det utspelar sig i Los Angeles
2012-08-23, 21:33
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsluder
fel

Va?

Citat:
Ursprungligen postat av Donny_Pepp
Vi kommer åter lära känna Tommy Vercetti, denna gången som familjefar, väl etablerad i samhället. Men hans bagage kommer ikapp honom, plötsligt sitter han i mer skit än han någonsin kunnat drömma om och måste ta till de mest drastiska metoderna för att hålla sig på ytan.
Tror vi kommer få se en ganska destruktiv första halva av spelet, där skiten eskalerar mer och mer för varje nytt uppdrag.

Varför tror du som så många andra att man bestämt kommer att spela som Tommy Vercetti?

Gubben i trailern ser iallafall i mina ögon inte ut att vara mer än 40-50 kanske men Tommy skulle vid det här laget då vara 61 år och eftersom det här känns som en remake av San Andreas så förstår jag inte varför Tommy Vercetti skulle vara med...förklara hur du tänker
2012-08-23, 21:39
Medlem
Citat:
Va?

Varför tror du som så många andra att man bestämt kommer att spela som Tommy Vercetti?

Gubben i trailern ser iallafall i mina ögon inte ut att vara mer än 40-50 kanske men Tommy skulle vid det här laget då vara 61 år och eftersom det här känns som en remake av San Andreas så förstår jag inte varför Tommy Vercetti skulle vara med...förklara hur du tänker

Hur gammal skulle CJ vara?
2012-08-23, 21:47
Medlem
Donny_Pepps avatar
Citat:

Karaktären som presenteras i trailern är såpass lik Tommy att det inte kan vara en slump. Givetvis kan R* spela oss ett spratt. Hela tråden än så länge bygger på spekulationer och det är det jag också gör, spekulerar utifrån det material vi fått.

På vilket sätt motsäger San Andreas-miljön Tommys närvarande? Har han något slags besöksförbud jag inte känner till?
2012-08-23, 22:04
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123
Hur gammal skulle CJ vara?

Vad jag vet så finns det inget födelseår på CJ så det är ganska svårt att veta men uppskatta hans ålder och plussa på 20 år (1992-2012) så borde du får fram ditt svar

Citat:
Ursprungligen postat av Donny_Pepp
Karaktären som presenteras i trailern är såpass lik Tommy att det inte kan vara en slump. Givetvis kan R* spela oss ett spratt. Hela tråden än så länge bygger på spekulationer och det är det jag också gör, spekulerar utifrån det material vi fått.

På vilket sätt motsäger San Andreas-miljön Tommys närvarande? Har han något slags besöksförbud jag inte känner till?

Jojo att han är lik är det många som säger, dock kan jag inte riktigt hålla med om det eftersom det är sån stor skillnad rent grafikmässigt mellan Tommy Vercetti och gubben i Gta V att iallafall jag tycker att det är svårt att se några direkta likheter, det kan lika gärna vara vilken brunhårig gubbe som helst men det är bara min åsikt.

Sen tänkte jag bara att eftersom Vice City och San Andreas är två helt olika världar samt att Gta V iallafall ger intrycket om att det är en nysatsning av San Andreas så känns det skumt att blanda in Vice City och dess karaktärer men som sagt, det är bara min åsikt.

Jag känner iallafall att jag hellre vill ha en helt ny karaktär och sedan möjligtvis träffa gamla karaktärer under uppdrag, känns rätt trist att behöva spela en karaktär man redan har spelat innan, jag vill ha nytt och fräsht!
Senast redigerad av Reggaeman 2012-08-23 kl. 22:08.
2012-08-23, 22:04
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Va?

Fast som jag förstått det så är detta ett helt ny värld/spel, även om det råkar vara i LS,
som är helt separat från de som var innan GTA IV gällande händelser och karaktärer.
DVS GTA III, Vice City och SA har aldrig existerar i denna tidslinje.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in