2012-08-15, 15:23
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DegarnII
Någon här som spekulerade om att man spelar som Tommy Vercetti. Enligt mig hade det varit underbart, men han lär ju vara närmare 60 nu. Man vill ju inte ha en alltför stel snubbe som man springer runt med!

Har hört spekulationerna runt det också men det jag inte fattar är varför folk skulle vilja spela honom igen?
För mig känns det som att man aldrig kommer att spela samma person i två gta spel, mest för att hela tiden få en ny känsla på det och jag är väl knappast ensam om att inte vilja spela samma som samma person i två Gta spel?

Jag kan säga att jag är 99,9% säker på att det inte kommer att ske och jag hoppas att man får spela som någon ny

En sak till jag kom att tänka på häromdagen när det kommer till flygskolor osv, skulle gärna vilja se att man var tvungen att gå flygskola samt ta flygcertifikat innan man blev lagligt tillåten att flyga i Gta V, mest bara för att jag någonstans känner att det är lite löjligt att man som i tex San Andreas så spelar man en oerfaren snubbe från ghettot men man kan direkt hoppa in och köra jetplan utan problem och utan att polisen reagerar.

Att man tex är tvungen att ta flygcertifikat innan man börjar använda flygfordon för annars blir man wanted om man börjar flyga direkt, detta ger ju iallafall en lite mer realistiskt syn på den delen.
Senast redigerad av Reggaeman 2012-08-15 kl. 15:30.
2012-08-15, 15:57
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Att man tex är tvungen att ta flygcertifikat innan man börjar använda flygfordon för annars blir man wanted om man börjar flyga direkt, detta ger ju iallafall en lite mer realistiskt syn på den delen.

Men i SA var där en flygskola om jag inte minns fel?
Längesedan jag spelade det dock.
2012-08-15, 16:13
Medlem
EdBlakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Jag minns också ngn flygskola ute i mojave-öknen.
2012-08-15, 16:19
Medlem
Pallevantes avatar
Citat:
Ja, det är riktigt. Man fick öva lite ute i öknen.
2012-08-15, 17:10
Medlem
StoffeAPBTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Har hört spekulationerna runt det också men det jag inte fattar är varför folk skulle vilja spela honom igen?
För mig känns det som att man aldrig kommer att spela samma person i två gta spel, mest för att hela tiden få en ny känsla på det och jag är väl knappast ensam om att inte vilja spela samma som samma person i två Gta spel?

Jag kan säga att jag är 99,9% säker på att det inte kommer att ske och jag hoppas att man får spela som någon ny

En sak till jag kom att tänka på häromdagen när det kommer till flygskolor osv, skulle gärna vilja se att man var tvungen att gå flygskola samt ta flygcertifikat innan man blev lagligt tillåten att flyga i Gta V, mest bara för att jag någonstans känner att det är lite löjligt att man som i tex San Andreas så spelar man en oerfaren snubbe från ghettot men man kan direkt hoppa in och köra jetplan utan problem och utan att polisen reagerar.

Realism? Gta är för det första inte gjort för att vara realistiskt, sen så är det inte realistiskt att man isf skulle få polisen efter sig om ingen polis först kommer och frågar om ditt flygcert. Sen i SA om jag inte missminner mig så var man tvungen att göra "inbrott" på flygplatsen om man inte hade flygcert. I SA så fanns det en punkt i spelet där du var tvungen att fixa ditt flygcert. för att komma vidare i mainquesten oxå om jag inte missminner mig
2012-08-15, 18:34
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:

Jojo men det hindrade dig ju inte från att köra flygplan och helikoptrar innan dess

Citat:
Ursprungligen postat av StoffeAPBT
Realism? Gta är för det första inte gjort för att vara realistiskt, sen så är det inte realistiskt att man isf skulle få polisen efter sig om ingen polis först kommer och frågar om ditt flygcert. Sen i SA om jag inte missminner mig så var man tvungen att göra "inbrott" på flygplatsen om man inte hade flygcert. I SA så fanns det en punkt i spelet där du var tvungen att fixa ditt flygcert. för att komma vidare i mainquesten oxå om jag inte missminner mig

Vad jag kan minnas så var flygskolan bara en kul grej och inget som tog en vidare i mainstoryn men jag kan ha fel men det är fortfarande inte min poäng, även om det fanns flygskola så var det ju inget som hindrade dig innan att flyga runt över städerna.

Jag säger bara att jag skulle tycka att det vore kul om man var tvungen att "lära" sig flyga flygplan innan man fick flyga lagligt i spelet, innan dess så vore ens flygning olaglig.
2012-08-15, 18:37
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Jojo men det hindrade dig ju inte från att köra flygplan och helikoptrar innan dess

Vad jag kan minnas så var flygskolan bara en kul grej och inget som tog en vidare i mainstoryn men jag kan ha fel men det är fortfarande inte min poäng, även om det fanns flygskola så var det ju inget som hindrade dig innan att flyga runt över städerna.

Jag säger bara att jag skulle tycka att det vore kul om man var tvungen att "lära" sig flyga flygplan innan man fick flyga lagligt i spelet, innan dess så vore ens flygning olaglig.

Ganska säker på att man var tvungen att klara skolan för att låsa upp uppdrag.
Men å andra sidan så är Gta ett spel, ska inte vara alltför verkligt tycker jag.
Flyga är kul
2012-08-15, 18:53
Medlem
BRZMs avatar
Att flyga illegalt borde väl gå fint, så länge ingen ser en tycker jag. Vore löjligt att få en Wanted-stjärna bara man stiger in i ett plan. Som i GTA IV där man fick en massa stjärnor bara man kom in på ett visst område på flygplatsen.
2012-08-15, 19:20
Medlem
Citat:

Hellre då att man inte kan flyga alls innan man lärt sig det. Alltså att man inte ens kan gå in i flygplan etc och istället säger gubben "Nana, can't do that" eller någonting.
För hur många klarar att flyga ett flygplan så fort de stiger in i ett?

Jag vill inte ha detta i spelet so don't hate me. Säger bara att det hade varit bättre på det sättet imo.
2012-08-15, 19:22
Medlem
StoffeAPBTs avatar
Citat:

Ja visst, och om man nu skulle behöva det för att flyga lagligt så skall man ju oxå köpa flygplanet för snor man ett flygplan så flyger du ju fortfarande inte lagligt. Och skall man tänka så, körkort? Vi vill ju inte köra olagligt i GTA

edit: är inte säker på att man var tvungen, men har för mig att man var tvingad att klara av skolan. Sen var du tvungen att ha flyglicens för att komma in på flygplatserna genom grindarna. Annars var du tvingad att hitta nått annat sätt att ta dig in på

edit2: Talare ovanför, instämmer
Senast redigerad av StoffeAPBT 2012-08-15 kl. 19:29.
2012-08-15, 22:35
Medlem
Jamaicamans avatar
Tänkte bara dela med mig av denna sjukt enorma karta som jag såg på Gtaforums... (glöm inte zooma in så ni kan se i detaljer)

http://i.imgur.com/afFwX.jpg
2012-08-15, 22:38
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
edit: är inte säker på att man var tvungen, men har för mig att man var tvingad att klara av skolan. Sen var du tvungen att ha flyglicens för att komma in på flygplatserna genom grindarna. Annars var du tvingad att hitta nått annat sätt att ta dig in på

Som jag sa innan så var det väldigt längesedan jag lirade SA.
Men kommer ihåg svagt att jag var tvungen att klara skolan för att fortsätta.
Minns att jag hatade skolan, var så satans drygt. Tror inte jag hade gjort den om jag inte behövt.
Men som sagt, det var längesedan så jag kan ha fel.

Åter till V. Hoppas att poliserna inte kommer på direkten i det kommande spelet. I IV dök snuten upp bara man slog någon, även om ingen såg. Sen var det för mycket snutar, stod i varenda korsning. Friheten försvann lite, lite ska man hinna ställa till med tycker jag. Hoppas dom har förbättrat detta i V.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in