2012-08-14, 20:53
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamaicaman
Givetvis så kan vi inte vara helt säkra förens Rockstar själva går ut och bekräftar det.

Men av det man har sätt från trailen så verkar det ju onekligen vara han som pratar.

Visst det lutar absolut åt den medelåldersmannen i videon.
Hade varit riktigt coolt om det varit TV från Vice city.
Min favorit genom alla spel.

Förresten vad tror ni andra om kartan, kommer man känna igen gator, områden osv?
Hade varit häftigt att glida förbi CJ´s hus
I IV kände inte jag igen ett skit från gamla LC.
2012-08-14, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
När jag tänkte på det först så kände jag att jag inte riktigt brydde mig så mycket om vilken etnicitet man tillhör i Gta men vid närmre eftertanke så hoppas jag också att man spelar som vit amerikan, känns som att det är dags för det nu efter San Andreas, IV och BOGT, lär bli kul att designa ens karaktär som man vill då också

Det hoppas jag dock inte, då själva berättelsen enligt mig får mer djup om spelarens karaktär har en egen historia och bakgrund.
Till skillnad från Saints Row-serien, där man kan vara vem man vill, där tycker jag ibland att huvudkaraktären inte riktigt känns "som en del" av berättelsen
2012-08-14, 21:59
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbsodlare
Det hoppas jag dock inte, då själva berättelsen enligt mig får mer djup om spelarens karaktär har en egen historia och bakgrund.
Till skillnad från Saints Row-serien, där man kan vara vem man vill, där tycker jag ibland att huvudkaraktären inte riktigt känns "som en del" av berättelsen

Tycker inte det hade gjort något om det fanns mer kläder att välja på.
I IV fanns ju inte ens t-shirt liksom. Hade gärna sett att det var som i SA.
Byta frisyr, kläder, eventuellt gadda sig. Vikt och muskler kunde man vara ute dock.
2012-08-14, 22:09
Medlem
Jamaicamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Visst det lutar absolut åt den medelåldersmannen i videon.
Hade varit riktigt coolt om det varit TV från Vice city.
Min favorit genom alla spel.

Förresten vad tror ni andra om kartan, kommer man känna igen gator, områden osv?
Hade varit häftigt att glida förbi CJ´s hus
I IV kände inte jag igen ett skit från gamla LC.
Vissa grejer kommer man säkert känna igen, men det mesta kommer nog vara helt nytt med tanke på att allt kommer vara så mycket större och nya områden kommer att finnas som inte fanns med i SA. Det är iaf vad jag tror. Hoppas på att det blir mer variation än i IV, och allt talar ju för det nu när landsbygden och dom höga bergen kommer tillbaks. Saknade även stränderna och palmerna så det ser jag väldigt mycket fram emot.
Senast redigerad av Jamaicaman 2012-08-14 kl. 22:17.
2012-08-14, 22:17
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamaicaman
Vissa grejer kommer man säkert känna igen, men det mesta kommer nog vara helt nytt med tanke på att allt kommer vara så mycket större och nya områden kommer att finnas som inte fanns med i SA. Det är vad iaf vad jag tror. Hoppas på att det blir mer variation än i IV, och allt talar ju för det nu när landsbygden och dom höga bergen kommer tillbaks. Saknade även stränderna och palmerna så det ser jag väldigt mycket fram emot.

Nej det är klart, det kommer nog bli en rejäl karta att leka på. Men coolt om man känt igen något.
Ska bli skönt med sol och stränder. IV var så grådassigt.
Blev så trött på höghus och staden efter ett tag.
Man vill ju ut i vildmarken och leka lite också

Det första jag ska göra är att kasta ut någon ur en bil och bara glida omkring och njuta.
2012-08-14, 22:24
Medlem
Rabbadabs avatar
Citat:

Saints Row är ett stort skämt, hur kul är det att springa runt med en negertjej med rosa hår i clowndräkt och försöka spela igenom en seriös (nåja) story?
Skulle i femman vilja se en något begränsad variant av karaktärsmodifieringen som fanns i San Andreas. Alltså att de tar bort alla plojgrejerna, utöver dem var det bra i SA.
GTA IV hade alldeles för få modifieringsmöjligheter.

Vill se ett stort utbud av "seriösa" utstyrslar och frisyrer, samt möjligheten att bli fet eller vältränad.
2012-08-14, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbadab
Vill se ett stort utbud av "seriösa" utstyrslar och frisyrer, samt möjligheten att bli fet eller vältränad.

Håller verkligen med!

Måste tillägga att jag gillar temat på din profil!
2012-08-14, 23:18
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:

Du kanske missförstod mig där, självklart vill jag inte att man ska kunna ändra tex hudfärg, kropp,ögon etc som man vill och sedan springa runt i rosa peruk med en hästmask på sig utan jag vill ju börja med en färdig karaktär redan från början, menade bara att jag gärna vill se att man kommer kunna träna, fixa tatueringar/piercingar, stort utbud av kläder för att därmed få en egen touch på sin karaktär.

Om vi bara antar att man spelar som den äldre herren från trailern så skulle jag gärna vilja kunna ge honom en tatuering eller träna upp honom för att ändra honom på så vis, om man nu spelar som honom skulle jag nog inte ge honom någon piercing dock

Aldrig i livet att jag skulle vilja se Saints row stuk på ett Gta spel

Citat:
Håller verkligen med!

Måste tillägga att jag gillar temat på din profil!

Klockrent att han heter rabbadab och du jordgubbsodlare (vem blev årets jordgubbsodlare?)
Senast redigerad av Reggaeman 2012-08-14 kl. 23:21.
2012-08-15, 00:00
Medlem
Citat:
Du kanske missförstod mig där, självklart vill jag inte att man ska kunna ändra tex hudfärg, kropp,ögon etc som man vill och sedan springa runt i rosa peruk med en hästmask på sig utan jag vill ju börja med en färdig karaktär redan från början, menade bara att jag gärna vill se att man kommer kunna träna, fixa tatueringar/piercingar, stort utbud av kläder för att därmed få en egen touch på sin karaktär.

Då är vi inne på precis samma spår!

Citat:
Klockrent att han heter rabbadab och du jordgubbsodlare (vem blev årets jordgubbsodlare?)

Jaa, riktigt kul sammanträffande! Sen att du förstår skämten med ger ju tre likasinnade i samma tråd, great minds think alike!
2012-08-15, 00:20
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Då är vi inne på precis samma spår!

Jaa, riktigt kul sammanträffande! Sen att du förstår skämten med ger ju tre likasinnade i samma tråd, great minds think alike!

Skål på det!
2012-08-15, 08:18
Avslutad
Kan snart inte vänta längre Ska som plåster på såren ladda ned den där polis-modden till GTA IV så man kan köra som polis, ur ett "fungerande" perspektiv med stoppa bilar, gripa folk, söka igenom bagageluckor, åka på samtal, ringa efter förstärkning osv.
2012-08-15, 14:09
Medlem
Någon här som spekulerade om att man spelar som Tommy Vercetti. Enligt mig hade det varit underbart, men han lär ju vara närmare 60 nu. Man vill ju inte ha en alltför stel snubbe som man springer runt med!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in