2013-01-29, 11:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Rockstar tyckte väl aldrig att deras körkänsla förut var dålig? enda skillnaden är att den är förbättrad nu, vem vet.. IV's körkänsla kanske är kvar på bilar så som jänkare, pickups och SUV's, sen att dom kanske gjort en något mer realistisk körkänsla på motorcyklar och sportbilar.

Ja dom borde ju defenitivt se över cross cyklarna, dels kändes dom tyngre än en HD, sen var 4 takts ljudet förmodligen taget från en gräsklippare, hoppas dom får till körkänslan och lite vassare ljud i MX maskinerna denna gången
2013-01-29, 14:22
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnjoiMullen
Ja dom borde ju defenitivt se över cross cyklarna, dels kändes dom tyngre än en HD, sen var 4 takts ljudet förmodligen taget från en gräsklippare, hoppas dom får till körkänslan och lite vassare ljud i MX maskinerna denna gången

Det lär bli bättre, tror inte att Rockstar kommer göra oss besvikna i alla fall

PS, en polare skickade en bild på något som cirkulerar på internet, det sägs vara en leaked screen på Michael eller någon av de 3 protagonisterna som dyker. Nåja bilden är här:

http://s14.postimage.org/jcd60wmb5/GTA_V_MTF_DIVING.png
2013-01-29, 14:22
Medlem
Hoeglunds avatar
Citat:
Körkänslan i GTA 4 var den bästa jag någonsin varit med om. Alla stora jänkare (Pickuper och SUV:arna) beter ju sig precis som på riktigt! Hoppas verkligen inte att dom går åt Saints Row hållet, där känns det ju förfan som om bilen är ett A4 papper...

R* ville ju ha en mer racekänsla på bilarna. Om du spelat Midnight Club L.A (racespel utvecklat av R*) så vet du ju att dom inte misslyckas med bilfysiken

Men jag håller med om att båtkänslan var grymt skön, hoppas också dom behåller den på gamla jänkare och SUV:ar. Men när man skulle jaga någon eller var med i ett race så var det ju omöjligt att ha kontroll på bilen.
2013-01-29, 14:43
Medlem
Kaejkos avatar
Citat:

Hoppas det är bra fysik i cyklarna utan motorer också
2013-01-29, 15:09
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Det står klart.

Kan man säga.

Varför skulle det vara så avsevärt mycket mindre speltid i Gta V än i Gta IV?

Vi har tre karaktärer som lever på en karta större än Gta IV, Gta San Andreas och Red Dead Redemptions kartor sammanlagt + lite till, tror knappast att speltiden kommer att vara så kort om man räknar huvuduppdragens längd.

Citat:

PS, en polare skickade en bild på något som cirkulerar på internet, det sägs vara en leaked screen på Michael eller någon av de 3 protagonisterna som dyker. Nåja bilden är här:

Vart har han fått den ifrån?

Man har ju inte mycket att gå på om man ska kunna jämföra så än så länge ser det ut att vara en äkta bild, kanske någon annan känner igen om det är en screen från något annat spel?
2013-01-29, 15:30
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Vart har han fått den ifrån?

Man har ju inte mycket att gå på om man ska kunna jämföra så än så länge ser det ut att vara en äkta bild, kanske någon annan känner igen om det är en screen från något annat spel?

Jag frågade honom direkt jag fick länken, han sa att han hade fått den från 2 olika polare från något GTA forum, den enda från england den andra från australien, och vart dom har fått den i från är också intressant, men som Reggaeman säger, känner ni igen bilden på någotvis? om det skulle kunna vara från ett annat spel? ser rätt äkta ut för mig annars.
2013-01-29, 16:52
Bannlyst
Citat:

Riktigt häftigt Gillar att man verkar ha full dykarutrustning! Har du förresten sett något info angående biltrimmning/styling?
2013-01-29, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaejko
Hoppas det är bra fysik i cyklarna utan motorer också

Ja, men det lär nog nästan bli en större utmaning tror jag, svårt att inte få den att verka för lätt eller för tung, men det löser dom säkert galant.
2013-01-29, 16:55
Bannlyst
Undra om man kan slå barn i gta v. Skulle va coolt att ta ut sina aggressioner på små kaxiga skitungar.
2013-01-29, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hoeglund
R* ville ju ha en mer racekänsla på bilarna. Om du spelat Midnight Club L.A (racespel utvecklat av R*) så vet du ju att dom inte misslyckas med bilfysiken

Men jag håller med om att båtkänslan var grymt skön, hoppas också dom behåller den på gamla jänkare och SUV:ar. Men när man skulle jaga någon eller var med i ett race så var det ju omöjligt att ha kontroll på bilen.

Ja..har spelat Midnight Club men det var längesen, så vitt jag kommer ihåg kändes bilarna lite väl lätta och lättstyrda. Det är det jag gillar men GTA 4, bilarna uppför sig verklighetstroget, det blir långa häv med dom stora tunga bilarna, och inte små snäva kast som andra bilspel brukar ha. Dock så betedde sig växellådorna jäääävligt dumt på GTA 4 om man stämplade fullt ut ur kurvor eller när man hade låg fart för det tar ett halvår för lådan att fatta att den ska växla upp motorn bara rusar innan den får i en växel, någon mer som varit med om detta? det borde det vara då det är likadant på i stort sett alla fordon i 4:an.
2013-01-29, 17:34
Medlem
Neroxxs avatar
Realism har väl aldrig varit GTA seriens starkaste kort.
Det är enligt mig inte dess styrka, ett mer underhållande spelserie får man allt leta efter.
Ser gärna att flygplan är tillbaka igen.
2013-01-29, 17:38
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Realism har väl aldrig varit GTA seriens starkaste kort.
Det är enligt mig inte dess styrka, ett mer underhållande spelserie får man allt leta efter.
Ser gärna att flygplan är tillbaka igen.

Har du sett screens/trailers, då bör du veta att det finns både det ena och det andra flygplanet med i detta spel

om du inte sett det så ifrågasätter jag ditt intresse för GTA, realistiskt är det väl ändå tycker jag. klart det finns brister men ge mig ett exempel på något spel som du tycker är mer realistiskt?
Senast redigerad av MortalDisease 2013-01-29 kl. 18:13.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in