2011-01-12, 19:09
Medlem
Tycker de borde göra lite som i rdr att oväntade saker kan hända. I rdr kan tex ett par björnar dyka upp från ingenstans och döda dig i gt5 kanske kan en oväntat olycka inträffa o folk går ut ur bilarna och börjar tjaffsa alternativt bråkar för att få staden mer levande, elr en människa håller på bli rånad en regnig natt o man kan välja att ingripa, kanske hjälper man offret som sen belönarr dig, elr man går in i gäng/maffia territorium och slår ner några människor och helt plötsligt börjar några maffiosos skjuta på dig etc

Fast det kanske bara är drömmar
2011-01-12, 19:14
Medlem
trixigts avatar
Ni har nämnt mycket och det mesta är rätt självklara grejer som man inte kan undgått att missa från de tidigare spelen!

Sen vill jag också ha tillbaka alla skjutglada gäng som bombar på helt oprovocerat när de ser en! Riktigt kul när fler och fler hoppar in i slagsmålet tills polisen ingriper och det blir total kalabalik

Gärna lite aktiviteter som inte går ut på att "bowla" eller "spela biljard" (gäsp...) - jag vill slå sönder bilar, döda politiker och se skapa allmänt kaos, inte fan vill jag dejta i ett spel - eller till och med tvingas att umgås med "vänner" (?!)
2011-01-12, 19:38
Medlem
FEFBGs avatar
Det skulle vara roligt om det fanns speciella uppdrag som var lite mer... spännande, alltså att man får ett uppdrag som te.x döda polischefen, tända eld på en politikers hus osv.
2011-01-12, 20:38
Medlem
Pellenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pand0ra
Tycker de borde göra lite som i rdr att oväntade saker kan hända. I rdr kan tex ett par björnar dyka upp från ingenstans och döda dig i gt5 kanske kan en oväntat olycka inträffa o folk går ut ur bilarna och börjar tjaffsa alternativt bråkar för att få staden mer levande, elr en människa håller på bli rånad en regnig natt o man kan välja att ingripa, kanske hjälper man offret som sen belönarr dig, elr man går in i gäng/maffia territorium och slår ner några människor och helt plötsligt börjar några maffiosos skjuta på dig etc

Det där låter som en riktigt jävla bra idé, fan va mer levande spelet skulle ha blivit.

En annan grej som skulle ha underhållit mig på ett riktigt bra tag hade varit om man kunde lyfta upp/bära medvetslösa människor samt att kunna öppna bagageluckan. Tänk och dra ett slagträ i bakhuvudet på en ful störande jävla lantis, sedan slänga in han i bagaget och dra upp mot bergen. Bära ut han, sedan ta i som bara fan och kasta ut han för stupet..
2011-01-14, 21:27
Medlem
schmuckens avatar
Citat:

Allt förutom björnar som attackerar dig finns ju redan.

I till exempel San Andreas så for det ner störtande flygplan i San Fidero.

I Gta Vice city(tror jag?) så fick man 500 dollar ifall man slog ner en tjuv som sprang ifrån polisen, tyvärr så fick man en stjärna på sig när man gjorde detta.

I Gta 2 så var mafian på en hela tiden om man skapade problem i deras kvarter, alternativt gjorde jobb åt andra gäng.
2011-01-14, 23:38
Medlem
krutkurts avatar
Vice City har allt han nämner tror jag. Jag har sett folk stå och bråka vid sina krockade bilar, tagit tjuvar som sprungit från polisen och om man var stökig på till exempel haitiernas område dröjde det inte länge innan det blev eldstrid.
2011-01-16, 22:07
Medlem
Men folk som snackar att xboxet hindrar utvecklingen är väll sant men lösningen är väll bara att dom skickar med en extra skiva (som i forza 3 tex) som man installerar på HDD. Då kan dom ju ha mer grejer i spelet, eller?

Det är väll inte xboxet grafikort, prosessor osv som är problmemet, utan skiv storleken.
Rätta mig om jag har fel.
2011-01-17, 14:45
Medlem
Mr-ChriLs avatar
Citat:

Vore coolt om man körde typ en bil på en landsväg och helt plöstligt så springer det ett rådjur och man kör in i den
2011-01-17, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FEFBG
Vi får verkligen hoppas på lite country till gta5 samt lite sköna fusk. Tyckte själv att gta4 var alldeles för stelt, det var inte så mycket alternativa saker man kunde göra, i alla fall inte det jag hade hoppats på. Saknar verkligen San andreas flygande bilar fusk, jäklar vad kul det var att flyga över staden med en läcker bil Skulle också uppskatta en finare stad, tyckte att Liberty city var för smutsig... grå.

Det som är meningen..
2011-01-17, 15:24
Medlem
Dualitys avatar
Fler lönnmördarjobb!

Även om man kunde jaga brottslingar i GTA4 (via polisdatorn), så var det inte riktigt i samma stil som de nio beställningsmorden man kunde ta sig an senare. Detta är vad jag föreslår.

Lönnmord, nivå 1: Du blir kontaktad av en mystisk person som SMS:ar ett namn, en bild och plats för en "måltavla". Målets position markeras med en punkt på kartan, samt en diskret men tydlig markör över huvudet. Inga livvakter. Målet kan t.ex. jogga genom en park, sitta på en bänk, vänta på bussen, handla mat etc. Ingen tidsgräns.

Lönnmord, nivå 2: Ditt SMS innehåller namn och begränsad bild (närbild t.ex.). Position markeras med en liten radie i området du ska till, men ingen markör över huvudet. Få livvakter med lätt beväpning. Målet kan gå till fots, men även ge sig iväg i ett fordon efter en stund, vilket man i så fall meddelas via sin kontakt. Fortfarande ingen tidsgräns.

Lönnmord, nivå 3: Meddelandet innehåller enbart en beskrivning av målet. Området markeras med en stor radie på kartan, och ingen pil över huvudet. Gott om livvakter med tung beväpning. Flera fordon kan ackompanjera målet och hans färdväg. Ingen tidsgräns här heller.

Man ska kunna välja fritt mellan de olika nivåerna efter att man låst upp dem. Tanken är att det ska finnas väldigt mycket variation mellan uppdragen. Spelmekaniken ska också tillåta en att slinka iväg utan att bli upptäckt av vare sig polis eller livvakter, istället för att de omedelbart vet var du är så fort du angriper.

Och för att uppmuntra spelaren att inte enbart plocka målet på håll med gevär, så kan man inför varje uppdrag få höra följande: "Getting up close and personal to send a message gets you paid a lot more cash".

Vad tycks?
Senast redigerad av Duality 2011-01-17 kl. 15:50.
2011-01-17, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schmucken
Allt förutom björnar som attackerar dig finns ju redan.

I till exempel San Andreas så for det ner störtande flygplan i San Fidero.

I Gta Vice city(tror jag?) så fick man 500 dollar ifall man slog ner en tjuv som sprang ifrån polisen, tyvärr så fick man en stjärna på sig när man gjorde detta.

I Gta 2 så var mafian på en hela tiden om man skapade problem i deras kvarter, alternativt gjorde jobb åt andra gäng.

Man kanske borde slå ihop allt. Jag minns inte så mycket av de gamla spelen, bara att Vice City och san andreas var de bästa gta spelen jag spelat.

Jag gillar upplägget på rdr och det är något de borde ta till sig i det nya gta spelen. upplägget hade funkat bra i en stad eftersom staden skulle blii mer levande och det faktiskt blir som en storstad där det ena och andra kan hända. Det finns ju så mycket mer man kan göra i en storstad än som i rdr wilda western teman.

Man kanske dödar några horor och pimpen kommer efter dig elr sätter ett pris på ditt huvud, en bil har fått "punktering" på en landsväg och frågar om hjälp men istället dyker några tjuvar upp bakom bilen, eller du bränner ner en eller två farmar som leder till att griskultingarna i området börjar patrullera området och skjuter dig om de ser dig. "Hyr" ett par gängmedlemmar och åk på killingspree i ett maffiaområde och skapa ett litet minikrig (som san andreas). Ja det finns inga gränser och de borde ta till sig uppläggen från de olika spelen vice city, san andreas, rdr för att få det ultimata gta-spelet.
2011-01-17, 20:54
Medlem
schmuckens avatar
Citat:
Man kanske borde slå ihop allt. Jag minns inte så mycket av de gamla spelen, bara att Vice City och san andreas var de bästa gta spelen jag spelat.

Jag gillar upplägget på rdr och det är något de borde ta till sig i det nya gta spelen. upplägget hade funkat bra i en stad eftersom staden skulle blii mer levande och det faktiskt blir som en storstad där det ena och andra kan hända. Det finns ju så mycket mer man kan göra i en storstad än som i rdr wilda western teman.

Man kanske dödar några horor och pimpen kommer efter dig elr sätter ett pris på ditt huvud, en bil har fått "punktering" på en landsväg och frågar om hjälp men istället dyker några tjuvar upp bakom bilen, eller du bränner ner en eller två farmar som leder till att griskultingarna i området börjar patrullera området och skjuter dig om de ser dig. "Hyr" ett par gängmedlemmar och åk på killingspree i ett maffiaområde och skapa ett litet minikrig (som san andreas). Ja det finns inga gränser och de borde ta till sig uppläggen från de olika spelen vice city, san andreas, rdr för att få det ultimata gta-spelet.
Med tanke på vad GTA har gett oss än så länge vad gäller känsla så tror jag inte att man kommer att bli besviken

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in