2012-10-12, 04:11
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ardbeg-och-LSD
Dom har talat om vart spelet utspelar sig, inte vart det inte utspelar sig. San Andreas utspelade sig i Los Santos med landsbygd, berg och stränder exempelvis. Sen fanns också San Fierro och Las Venturas med i spelet. Allt handlar om hur man ger ut informationen. Dom har som jag skrev aldrig använt ordet endast eller bara gällande vart spelet utspelar sig. Som du kanske minns med San Andreas så innehöll första trailern enbart Los Santos och det tog flera veckor innan vi fick kännedom om dom andra städerna. Rockstar är alltid luriga.

Att det mesta tyder på att det inte blir mer än Los Santos och landsbygd håller jag dock med om, men att helt utesluta andra städer kan vi inte göra på den info vi fått från Rockstar. Vem vet exakt vad som döljer sig i deras "re-imagined Southern California". Sen är detta fortfarande ett ganska underligt svar av Dan Houser:

Om man går efter vad Dan Houser har sagt så är väl andra storstäder uteslutet? Han säger ju Los Santos + landsbygden runtom.
2012-10-12, 05:26
Medlem
Jamaicamans avatar
Citat:
Dom har talat om vart spelet utspelar sig, inte vart det inte utspelar sig. San Andreas utspelade sig i Los Santos med landsbygd, berg och stränder exempelvis. Sen fanns också San Fierro och Las Venturas med i spelet. Allt handlar om hur man ger ut informationen. Dom har som jag skrev aldrig använt ordet endast eller bara gällande vart spelet utspelar sig. Som du kanske minns med San Andreas så innehöll första trailern enbart Los Santos och det tog flera veckor innan vi fick kännedom om dom andra städerna. Rockstar är alltid luriga.

Att det mesta tyder på att det inte blir mer än Los Santos och landsbygd håller jag dock med om, men att helt utesluta andra städer kan vi inte göra på den info vi fått från Rockstar. Vem vet exakt vad som döljer sig i deras "re-imagined Southern California". Sen är detta fortfarande ett ganska underligt svar av Dan Houser:

Fast vad skulle Rockstar tjäna på att ljuga eller "hålla inne" på sådan viktig info?

Fast måste säga att ditt inlägg gav mig en rejäl tankeställare. Intressant teori!
Senast redigerad av Jamaicaman 2012-10-12 kl. 05:29.
2012-10-12, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Om man går efter vad Dan Houser har sagt så är väl andra storstäder uteslutet? Han säger ju Los Santos + landsbygden runtom.

Det är troligtvis inga andra städer men varför vore det uteslutet? Det är ju inte helt omöjligt att dom gör som förra gången och bara visar Los Santos först och i nästa info avslöjar att det finns mer. Och varför säger Dan att han måste vara försiktig gällande hur han svarar på frågan ifall det är San Andreas igen?

Sen i Rockstars "Asked & Answered" sektion så har dom möjligheten att helt döda frågan här, men väljer att ännu en gång återge den ursprungliga informationen. Dom kunde bara skrivit nej san fierro och las venturas finns inte med, eller det är "endast" Los Santos och landsbygd.

http://www.rockstargames.com/newswire/article/20351/asked-answered-max-payne-3-and-more.html

2012-10-12, 10:02
Bannlyst
Citat:
Det är troligtvis inga andra städer men varför vore det uteslutet? Det är ju inte helt omöjligt att dom gör som förra gången och bara visar Los Santos först och i nästa info avslöjar att det finns mer. Och varför säger Dan att han måste vara försiktig gällande hur han svarar på frågan ifall det är San Andreas igen?

Sen i Rockstars "Asked & Answered" sektion så har dom möjligheten att helt döda frågan här, men väljer att ännu en gång återge den ursprungliga informationen. Dom kunde bara skrivit nej san fierro och las venturas finns inte med, eller det är "endast" Los Santos och landsbygd.

http://www.rockstargames.com/newswire/article/20351/asked-answered-max-payne-3-and-more.html

Om det skulle komma till dagens konsoller, skulle alla städer ALDRIG i livet fungera. Men eftersom det kommer komma till nästa generation konsoller tror jag det går. Dem sa ju att GTA V skulle vara det största GTA någonsin.
2012-10-12, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yetis
Om det skulle komma till dagens konsoller, skulle alla städer ALDRIG i livet fungera. Men eftersom det kommer komma till nästa generation konsoller tror jag det går. Dem sa ju att GTA V skulle vara det största GTA någonsin.

Men på GTA forums där dom har använt alla bilder på Los Santos samt trailern till att få ihop storleken på Los Santos så har dom kommit fram till att staden förmodligen är två tredjedelar av Liberty City i GTA IV. Och GTA IV är väl inte ens en tredjedel så stort som Red Dead Redemption exempelvis? Alltså skulle dom kunna ha en eller två städer till plus landsbygd och ändå ha ett spel som är något större än RDR. Visst skulle det funka på dagens konsoler.

Är GTA V enbart Los Santos och landsbygd (vilket det troligen är) då har vi en gigantisk landsbygd eftersom detta ska vara det största spelet som Rockstar har skapat, alltså då ännu större än RDR. Man kan tänka sig att landsbygden därmed är ungefär i storlek med hela RDR. Då tycker man att dom kunde peta in en mindre stad till istället för att göra landsbygden så helvetiskt stor. Eller att dom kunde göra Los Santos ännu större än vad det verkar vara.
Senast redigerad av Ardbeg-och-LSD 2012-10-12 kl. 10:13.
2012-10-12, 10:48
Awaiting Email Confirmation
KvadratNegerBolls avatar
Citat:
Det kommer inte komms till nästa generation konsoller idiot jävel.
2012-10-12, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KvadratNegerBoll
Det kommer inte komms till nästa generation konsoller idiot jävel.
Jag tror det, jo.
2012-10-12, 12:26
Medlem
Citat:
Jag tror det, jo.
Varför skrev du då "...eftersom det kommer komma till nästa generation konsoller..."?

Suck alltså..
2012-10-12, 12:27
Medlem
Citat:
Jag tror det, jo.

Då skulle det ju betyda att spelet kommer tidigast 2013
2012-10-12, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Då skulle det ju betyda att spelet kommer tidigast 2013

Jag tror också det kommer till next gen Q4 2013. Vid det här laget är det iaf rätt klart att det inte kommer 2012.
2012-10-12, 14:50
Bannlyst
Ja, jag är nästan helt säker. Varför skulle dem inte annonsera plattform annars?
2012-10-12, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Jag tror också det kommer till next gen Q4 2013. Vid det här laget är det iaf rätt klart att det inte kommer 2012.

Menade 2014

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in