2011-05-02, 18:46
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zolzo
Håller med. Luckan mellan GTA 3 och Vice City var två år och lika länge mellan Vice City och San Andreas. Tre år efter San Andreas kom GTA IV ut. Så jo, visst är det lite spektakulärt att man nu snart tre år efter GTA IV inte ens fått någonting bekräftat. Kan ju dock vara så att Red dead redemption och LA Noire tagit tid och resurser från Rocktsar och om så är fallet är det faktiskt helt okej att GTA dröjer
För mig är det som det var med Starcraft 2. Jag skiter fullständigt i hur lång tid det tar, släpp det när det är klart och färdigpolerat. Lite oroande att ingen bekräftelse kommer dock.

2011-05-02, 19:49
Medlem
snälla snälla SNÄLLA, ge mig mer realistiskt spelande....

"dödar folk ute ingenstans, nämen oj polisen lyckas på nåt sätt bli larmade även om jag kör med ljuddämpad pistol.. "

"polisen jagar mig och jag dödar enda som är inom 1 km's radie. Men oj, polisen hittar mig ändå även om jag byter bil och kläder "

Ge mig bättre poliser, nej.. Bättre NPC överhuvudtaget !
2011-05-02, 20:03
Medlem
BaiskeliPampus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thooht
snälla snälla SNÄLLA, ge mig mer realistiskt spelande....

"dödar folk ute ingenstans, nämen oj polisen lyckas på nåt sätt bli larmade även om jag kör med ljuddämpad pistol.. "

"polisen jagar mig och jag dödar enda som är inom 1 km's radie. Men oj, polisen hittar mig ändå även om jag byter bil och kläder "

Ge mig bättre poliser, nej.. Bättre NPC överhuvudtaget !

Skit i att spela det om det är så dåligt.
Btw. The Sims kanske är nått i sin stil?
2011-05-02, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaiskeliPampu
Skit i att spela det om det är så dåligt.
Btw. The Sims kanske är nått i sin stil?

Vad har sims med att göra att GTA har sämst poliser? O.o
2011-05-02, 20:18
Medlem
BaiskeliPampus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thooht
Vad har sims med att göra att GTA har sämst poliser? O.o

vad jag kunde se så stod det i det inlägget du skrev: snälla snälla SNÄLLA, ge mig mer realistiskt spelande....

Och om det är det du letar efter passar The Sims perfekt för dig!
Och i The Sims så måste du ringa polisen när dom ska komma, det är väll realistiskt nog?
2011-05-02, 23:42
Medlem
Citat:
vad jag kunde se så stod det i det inlägget du skrev: snälla snälla SNÄLLA, ge mig mer realistiskt spelande....

Och om det är det du letar efter passar The Sims perfekt för dig!
Och i The Sims så måste du ringa polisen när dom ska komma, det är väll realistiskt nog?

Skärp dig, tycker du själv att det är realistiskt att polisen får reda på varenda brott du gör trots att inga ögonvittnen finns och brottet skedde med ett tyst vapen (Kniv/basebollträ)? Skulle vara mycket roligare och kännas mer realistiskt om man kunde komma undan med brott helt och hållet, som det är nu är det i stort sett omöjligt...

Btw, fin jämförelse med The Sims där... Bra jobbat
2011-05-03, 05:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vavere
Skärp dig, tycker du själv att det är realistiskt att polisen får reda på varenda brott du gör trots att inga ögonvittnen finns och brottet skedde med ett tyst vapen (Kniv/basebollträ)? Skulle vara mycket roligare och kännas mer realistiskt om man kunde komma undan med brott helt och hållet, som det är nu är det i stort sett omöjligt...

Är i stort sett bara i Mafia som man kan döda i det tysta.
Däremot i Mafia II så är dem likt GTA IV banne mig i nästan varenda korsning eller kvarter.
2011-05-03, 07:59
Medlem
BaiskeliPampus avatar
Citat:

nej det tycker jag inte jag håller med om det du säger att det kanske är lite för lätt att "få stjärnor" ibland, men samtidigt har ju det där med poliserna varit ett litet signum för GTA, eller hur?

är det bara det här med morden du tycker är orealistiskt, tänker bland annat på om man kör mot rött när man har en snut bakom sig?
2011-05-03, 19:48
Medlem
Citat:
nej det tycker jag inte jag håller med om det du säger att det kanske är lite för lätt att "få stjärnor" ibland, men samtidigt har ju det där med poliserna varit ett litet signum för GTA, eller hur?

är det bara det här med morden du tycker är orealistiskt, tänker bland annat på om man kör mot rött när man har en snut bakom sig?

Jag ser inte det som ett signum att poliserna har ett sjätte sinne... Dock ser jag polisjakterna och pansarvagnar/helikoptrar/FBI som ett signum, det har inget att göra med hur lätt man blir upptäckt för sina brott.

Ja, jag skulle gärna ha med att poliserna tar mig för alla småbrott, som IRL, OM dom ser mig när jag begår brottet. För lite mer casual players så kan man ha med det som alternativ, antingen kör man på classic att man bara blir tagen för våldsbrott/rån eller så kör man att man blir tagen för alla brott...

Låter inte det bra?
2011-05-04, 07:37
Medlem
BaiskeliPampus avatar
Citat:
Jag ser inte det som ett signum att poliserna har ett sjätte sinne... Dock ser jag polisjakterna och pansarvagnar/helikoptrar/FBI som ett signum, det har inget att göra med hur lätt man blir upptäckt för sina brott.

Ja, jag skulle gärna ha med att poliserna tar mig för alla småbrott, som IRL, OM dom ser mig när jag begår brottet. För lite mer casual players så kan man ha med det som alternativ, antingen kör man på classic att man bara blir tagen för våldsbrott/rån eller så kör man att man blir tagen för alla brott...

Låter inte det bra?

Låter extremt bra; att man liksom i början av spelet (samt under spelets gång) ställer polisernas noggrannhet/svårighetsgrad allt eftersom vad man tycker om!
2011-05-04, 13:15
Medlem
Storblottarns avatar
Jag tycker de ska gå tillbaks till hoodet i San Andreas. Piffa upp det lite så det blir dagens spelkvalité av det och se det som en uppföljare eller liknande. Jag tycker fortfarande poliserna i det spelet är de bästa i hela serien.
2011-05-04, 13:43
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storblottarn
Jag tycker de ska gå tillbaks till hoodet i San Andreas. Piffa upp det lite så det blir dagens spelkvalité av det och se det som en uppföljare eller liknande. Jag tycker fortfarande poliserna i det spelet är de bästa i hela serien.
Ja. En ren remake på SA hade varit det bästa spelet genom tiderna.

Tänk det här med grafik från 2011: http://quikk.se/?2b6e6
Senast redigerad av crillecrille 2011-05-04 kl. 13:57.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in