2012-02-09, 22:51
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legendary
Hahaha! Ja, sannolikt

Får hoppas på väl skapta spawnmöjligheter haha, startar om spelet 20 gånger innan en hel timme har passerat!

Nej men, jag tror faktiskt det kan vara kul att få demolera TOTALT på riktigt i ett spel övht för en gångs skull, vill man så äre bara att ladda om mapen;P

Det vore verkligen awesome yes!
Och som du säger,, inga vittnen så ska man klara sig undan, vill bara se kaoset bryta löst när man står på hustaket på andra sidan gatan och övervakar en brand man anlagt! Fyfan vad fränt det vore!

Alternativt att det ska "respawnas" av sig självt. Säg att du åker till en annan stadsdel efter du har sprängt ett par hus, du kommer tillbaka ett par minuter senare (typ 20-30), då har allting blivit uppbyggt igen. Det hade varit ganska lame om man spränger hela staden och sen förblir allt jämnat med marken

Angående mapen så var det bara något jag fann på twitter, tyckte inte heller att det var "the real deal" men ändå lockade något med den.
2012-02-09, 23:12
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Hahaha! Ja, sannolikt

Får hoppas på väl skapta spawnmöjligheter haha, startar om spelet 20 gånger innan en hel timme har passerat!

Nej men, jag tror faktiskt det kan vara kul att få demolera TOTALT på riktigt i ett spel övht för en gångs skull, vill man så äre bara att ladda om mapen;P

Det hade krävts rätt grym hårdvara för att klara av sådana effekter om grafiken ska vara bra. Konsolerna sätter nog stopp för detta tyvärr! Sen så kan det knappast vara särskilt kul att koda ett spel i den kalibern.

Men kul hade det helt klart varit!
2012-02-09, 23:21
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Det hade krävts rätt grym hårdvara för att klara av sådana effekter om grafiken ska vara bra. Konsolerna sätter nog stopp för detta tyvärr! Sen så kan det knappast vara särskilt kul att koda ett spel i den kalibern.

Det kanske är något vi kan vänta oss se på ett eventuellt PS4/Xbox 540/720 eller vad det nu heter.
2012-02-10, 06:02
Medlem
fearreapers avatar
Hej alla fbare har ni missat detta, http://mobile.walmart.com/ip/Grand-Theft-Auto-V-Xbox-360-Xbox-360/16563607 fejk elr riktig tycker ser riktig ut.
2012-02-10, 06:37
Medlem
kakikurarumasus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Hej alla fbare har ni missat detta, http://mobile.walmart.com/ip/Grand-Theft-Auto-V-Xbox-360-Xbox-360/16563607 fejk elr riktig tycker ser riktig ut.

Den är lika riktig som denna http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/113060-grand_theft_auto_v
2012-02-10, 11:58
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakikurarumasu
Den är lika riktig som denna http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/113060-grand_theft_auto_v

Vad exakt är det som inte skulle kunna vara riktigt...?

Dock känns ju Webhallen mer trovärdigare än den sidan han länkade
2012-02-10, 12:55
Medlem
Legendarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakfylla
Mer och mer dynamik vill vi ha som någon skrev här ovan.

Rusningstrafik på morgonen och eftermiddagen som innebär trafikstockningar, fuuullt med bilar och överdrivet mycket folk i tunnelbanan, taxi bussar osv! Alla vet väl vad det innebär

Ah fysatan vad det vore fint! På natten möter man några snutar här och där, lite gäng medlemmar som står i gatuhörnen eller möts med sina bilar! När det har hänt något(finns ju i tidigare spel brottslingar som jagas) så kan man se en Crown Victoria rulla i kryphastighet med sökljus! Jag ryser!

Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Alternativt att det ska "respawnas" av sig självt. Säg att du åker till en annan stadsdel efter du har sprängt ett par hus, du kommer tillbaka ett par minuter senare (typ 20-30), då har allting blivit uppbyggt igen. Det hade varit ganska lame om man spränger hela staden och sen förblir allt jämnat med marken

Angående mapen så var det bara något jag fann på twitter, tyckte inte heller att det var "the real deal" men ändå lockade något med den.

Mja jo, jag tycker personligen man ska få kunna välja, antingen normal spawn, eller att man stänger av spawn av fordon/byggnader mm, dvs att när man dödat 20 poliser så sinar det!
Det är väl drömtänkande dock!

Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud

Jo det är väl där problemet kommer, blir för krävande och dessutom för mycket jobb

Men man kan ju hålla tummarna på att såpass rikliga funktioner inte ligger längre bort än GTA VI!
Men grafiken tror jag kan anpassas om våra kära speltillverkare bara släpper Xbox loop(720) och PS4 under året!

EDIT: Skulle gärna se FPV möjligheter i nästa GTA, vet att det finns mods för detta till GTA IV, men vill se en äkta sådan funktion, skulle vara väldigt fränt när man kör bil, flyger helikopter eller har en fistfight!

Tror det kan vara skönt i skottlossningar också!

Jobbiga är att många antagligen skulle börja gnäbba över att det skulle förstöra själva GTA känslan men, tror inte folk kommer välja FPV före TPV överlag, jag vet att jag inte kommer göra det. Men ibland vore det bara riktigt skönt!
Senast redigerad av Legendary 2012-02-10 kl. 13:00.
2012-02-10, 13:54
Medlem
therifs avatar
Citat:
Jobbiga är att många antagligen skulle börja gnäbba över att det skulle förstöra själva GTA känslan men, tror inte folk kommer välja FPV före TPV överlag, jag vet att jag inte kommer göra det. Men ibland vore det bara riktigt skönt!

Enligt min mening hade det, men bara delvis, förstört lite av GTA känslan, ja. Men visst har jag inget emot att man under en skottlossning med polisen råkar skjuta sönder något random köksfönster.

Angående att spränga hela byggnader så hade laddningstiden när man startar upp spelet förmodligen blivit noterbart längre om det finns med i GTA V. Krävs ju en annorlunda typ av kodning för att det ska vara möjligt. Lägg där till att spelet kommer vara väldigt stort. Lagringsutrymet på konsolerna lär ju sättas på prov när spelet kommer, oavsett om en massförstörelse av hus inkluderas eller ej.
2012-02-10, 14:24
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Vad exakt är det som inte skulle kunna vara riktigt...?

Dock känns ju Webhallen mer trovärdigare än den sidan han länkade

Menar du allvar? "Turken runt hörnet" känns alltså trovärdigare än gigantiska multinationella företag för dig?

Walmart har 2 100 000 anställda. Webhallen har 120 anställda. Detta betyder att Walmart har 17,500 gånger fler anställda än Webhallen.

Låt oss jämföra ekonomin.

Walmarts omsättning år 2010 (omräknat till svenska kronor)
2 800 000 000 000 kr

Webhallens
720 000 000 kr

OnT:

Jag hoppas verkligen att GTA V kommer att ha ett större "trafikminne". Jag är så trött på att stå på motorvägen och inte se en enda bil så långt ögat kan nå, för att sedan när jag vänder mig om i ett par sekunder och sedan kollar tillbaka igen bli påkörd av 15 bilar från "ingenstans".

Samma problem märks av när man ser en bil framför sig, växlar till rear-view-läge i ett par sekunder och kollar fram igen, och den plötsligt är borta.

Något annat som gör mig trött är att bilarna spawnas beroende på vilket fordon du just nu sitter i.

Slumpmässiga, geografiskt påverkade fordonspawns, och större trafikminne. Tack...
2012-02-10, 15:21
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seagate
Menar du allvar? "Turken runt hörnet" känns alltså trovärdigare än gigantiska multinationella företag för dig?

Walmart har 2 100 000 anställda. Webhallen har 120 anställda. Detta betyder att Walmart har 17,500 gånger fler anställda än Webhallen.

2 800 000 000 000 kr

Webhallens
720 000 000 kr

Webhallen sysslar bara med spel och datorer. Wallmart har allt.

Tycker du Aftonbladet vet mer om spel än Pc gamer?
2012-02-10, 18:10
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Webhallen sysslar bara med spel och datorer. Wallmart har allt.

Tycker du Aftonbladet vet mer om spel än Pc gamer?

När du vaknar, säg "Jesus". Upprepa sakta hans namn när du går ur sängen.

Det handlade inte om "vilken som vet mest om datorer". Det handlade om trovärdighet.

Skribenten jag citerade ansåg att Walmart inte var lika trovärdig. Han visste antagligen inte så mycket om vad Walmart är, då vi i Sverige inte kommer i kontakt med Walmart så ofta. Därav förklaringen riktad till honom. Jag tror sannolikheten att Walmart skulle fejka en förhandsbokning av GTA V är ytterst liten. Detta oavsett "vilken som vet mest om datorer". Varken Walmart eller lilla Webhallen lär vara intresserade av att fejka förhandsbokningar.

Förstår du nu? Upprepa nu "Jesus" tills du somnar så att vi mogna, vuxna hardcoregamers kan hålla oss till topic.
2012-02-10, 19:46
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seagate

2 800 000 000 000 kr

Webhallens
720 000 000 kr

OnT:

Jag hoppas verkligen att GTA V kommer att ha ett större "trafikminne". Jag är så trött på att stå på motorvägen och inte se en enda bil så långt ögat kan nå, för att sedan när jag vänder mig om i ett par sekunder och sedan kollar tillbaka igen bli påkörd av 15 bilar från "ingenstans".

Samma problem märks av när man ser en bil framför sig, växlar till rear-view-läge i ett par sekunder och kollar fram igen, och den plötsligt är borta.

Något annat som gör mig trött är att bilarna spawnas beroende på vilket fordon du just nu sitter i.

Slumpmässiga, geografiskt påverkade fordonspawns, och större trafikminne. Tack...

Nu överanalyserar du ju och du missförstod nog vad jag menade, jag pratade om sidornas utseende, Webhallen ser ju snygg ut i jämförelse med Wallmarts hemsida som ser ut att vara gjord av en 15 åring som precis lärt sig webbdesign...sen kvarstår frågan, vad är det som inte skulle kunna vara riktigt?
Det är ju bara en annons med en bild på gta v loggan, inte några releasedatum eller nåt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in