2011-01-07, 18:28
Medlem
Gagoffs avatar
GTA4 var väl fint och sådär, men vänskapsgrejerna kändes jävligt krystade, och spelet var inte optimerat till PS3 alls så det var ett rätt kasst köp av mig på den punkten då jag hade läst lite om att det var FPS-dippar, men jag tänkte bara att folk var överkänsliga som vanligt.

Vettefasen hur det blir med GTA5... tänker nog läsa på mer innan jag ger rockstar pengar igen.
Vice city är min favorit och jag skulle vilja se dem toppa känslan, miljöerna, musiken och karaktärerna därifrån.
2011-01-07, 19:06
Medlem
-ELF-s avatar
Vice City och San Andreas delar första plats. Vice City har sin charm och San Andreas har sin charm.
Så ett nytt Vice City med San Andreas möjligheterna och kartstorlek skulle nog vara något. Men det lär vi nog inte få se då spelen även ska utvecklas för konsol.
2011-01-07, 19:16
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crispy
Lär ta myyyyycket längre tid än så. De är inte ens klara med L.A. Noire (som kommer bli fetare än något GTA någonsin!). Sen läste jag i ett nummer av GameReactor att de hade kommit i kontakt med någon RockStar-typ som berättat att RockStar för tillfället jobbar hårt med en FPS faktiskt.... tydligen hade han mycket balls och sa att den ska komma att bli bättre än CoD och Battlefield serien.

Väntar med spänning.....

Tror jag faktiskt inte
2011-01-07, 20:06
Medlem
Continental Ops avatar
en idé jag har som vore coolt om rockstar exploaterade på sitt sedvanliga cyniska vis, ta Brasilien, rio de janeiro eller mexico city, alla snackar engelska med latinobrytning o sen är det värsta krigszonerna med knarkkartellerna på favelan i vissa kvarter o mer normalt i turistområdena, helkorrumperat o sen rånar de gruvbolagen

jag tror det kan va nåt men lite för smalt tyvärr
2011-01-07, 22:07
Medlem
JoliQuZs avatar
Jag älskade GTA IV totalt!
Fast det kommer bli så jävla svårt att utvecka ett spel på tex ps3'an och 360 som ska göra oss lika chokade igen. Tror först det behövs starkare konsoler, vad tror ni?

För ta ett steg till inom spelvärlden som GTA IV tog oss?
2011-01-07, 22:28
Medlem
qu4dros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoliQuZ
Jag älskade GTA IV totalt!
Fast det kommer bli så jävla svårt att utvecka ett spel på tex ps3'an och 360 som ska göra oss lika chokade igen. Tror först det behövs starkare konsoler, vad tror ni?

För ta ett steg till inom spelvärlden som GTA IV tog oss?
Tror att Rockstar kommer att återanvända motorn som fanns i IV och bara piffa upp/optimera den. Men som du sa Xbox 360 hindrar faktiskt utvecklingen av spel och de flesta spel släpps till xbox 360 så det gör att vi pc spelare får sämre spel tack vare xbox spelarna
2011-01-07, 22:38
Medlem
melackos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qu4dro
Tror att Rockstar kommer att återanvända motorn som fanns i IV och bara piffa upp/optimera den. Men som du sa Xbox 360 hindrar faktiskt utvecklingen av spel och de flesta spel släpps till xbox 360 så det gör att vi pc spelare får sämre spel tack vare xbox spelarna

På ps3an finns det ju lite kvar att ta av. Däremot så får alla xbox ägare hoppas på att microsoft gör en ny konsol snarast...
2011-01-07, 22:46
Medlem
Medves avatar
Jag är allt för San andreas, även Vice City som andra hands val, men vad ska det handla om?

I både spelen så blir den karaktären en av dom mäktigaste i staden till slut.

Ska man man gör nån av dom spelen så blir man nästan tvungen att börja med nån ny karaktär som slår ut Groove Street och dom andra eller om man kör som CJ igen så blir det bara deja vu om att ta tillbaka allt som man har förlorat.
2011-01-07, 23:41
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
en idé jag har som vore coolt om rockstar exploaterade på sitt sedvanliga cyniska vis, ta Brasilien, rio de janeiro eller mexico city, alla snackar engelska med latinobrytning o sen är det värsta krigszonerna med knarkkartellerna på favelan i vissa kvarter o mer normalt i turistområdena, helkorrumperat o sen rånar de gruvbolagen

jag tror det kan va nåt men lite för smalt tyvärr

Lite som just cause (stavning?). Skulle bli ett intressant spel om de lyckades i varje fall.
2011-01-08, 05:10
Medlem
FEFBGs avatar
Hur ligger det till med rockstars "agent" kommer releasen före eller efter Gta v?
http://www.rockstargames.com/agent/
2011-01-08, 12:16
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrozenFear
Ja, Vice city det är minnen det... Minns att radion var grym, speciellt V-Rock.

All galen reklam som denna: http://www.youtube.com/watch?v=8NYPvrGX1cY 2:45 in i klippet

-Lock up your daughters! Shoot your sons!

-Dad! (Gun shot)

-Because Love Fist is coming to town!
Bästa är ju ändå från SA, något liknande:

A girl asked me once, if I leave here tomorrow would you still remember me? I answered: What's your name again honneybunny? Here is Lynyrd Skynyrd.

I GTA IV lyssnade jag knappt på radion
2011-01-08, 17:49
Medlem
zundells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FEFBG
Hur ligger det till med rockstars "agent" kommer releasen före eller efter Gta v?
http://www.rockstargames.com/agent/

Känns troligare att Agent kommer före. GTA V existerar ju inte officiellt ännu?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in