2011-04-22, 01:17
Bannlyst
Själv så skulle jag vilja se GTA5 utspela sig mellan Chicago och Detroit med ett enormt landskap runtomkring med massa småstäder(byar) här o där.. liknande SA. Det bör utvecklas till PS3 och PC only(och kanske till nån ny konsoll som kommer)

-Tommy Vercetti som huvudroll igen, fast denna gång i 90talet
-Snyggare grafik(bättre spelmotor, fysikmotor)
-Man kan förstöra omgivningen likt Battlefield BC2(mordbrand och dylikt)
-Mycket större karta(större än SA)
-Mycket mer vapen
-Smartare poliser
-Militären är tillbaka
-Bankrån(tex på landsorten eller i stan)
-Inbrott
-Man kan stjäla saker.. tex i en butik, kan man stjäla allt från en motorsåg till skiftnyckel
-Oändligt mycket mer fordon + flygplan(nästan ett måste att färdas med flygplan mellan städerna)
-Mer realistiskt, fotgängare kan larma polisen om de ser nåt misstänkt, tex om man smyger omkring vid nåns hus på natten)
-Svårare att stjäla fordon, man måste lirka upp låsen(tjuvstarta)

Lite av de saker jag vill se i ett nytt spel.

Vad tycker ni?
Senast redigerad av TheKillerSwede 2011-04-22 kl. 01:24.
2011-04-22, 01:25
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk
Det får vi verkligen inte hoppas. De borde utveckla GTA V på en PC med ett GTX 580/590 eller Radeon 6990 kort.
Självklart kommer inte nästa GTA vara Wii-exklusivt, det vore sjävlmord från Rockstar.
2011-04-22, 02:21
Medlem
[SIC]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk
4-5 dvd-skivor är väl inget mot 9 cd-skivor WOW+Burning crusade eller 25 disketter för Windows 95
Mjo, 4-5 skivor till pc/xbox och 1 till ps3. Hade varit riktigt grymt om dom proppade en bluray skiva med ~50GB skoj
2011-04-22, 17:32
Medlem
Pellenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKillerSwede
Själv så skulle jag vilja se GTA5 utspela sig mellan Chicago och Detroit med ett enormt landskap runtomkring med massa småstäder(byar) här o där.. liknande SA. Det bör utvecklas till PS3 och PC only(och kanske till nån ny konsoll som kommer)

-Tommy Vercetti som huvudroll igen, fast denna gång i 90talet
-Snyggare grafik(bättre spelmotor, fysikmotor)
-Man kan förstöra omgivningen likt Battlefield BC2(mordbrand och dylikt)
-Mycket större karta(större än SA)
-Mycket mer vapen
-Smartare poliser
-Militären är tillbaka
-Bankrån(tex på landsorten eller i stan)
-Inbrott
-Man kan stjäla saker.. tex i en butik, kan man stjäla allt från en motorsåg till skiftnyckel
-Oändligt mycket mer fordon + flygplan(nästan ett måste att färdas med flygplan mellan städerna)
-Mer realistiskt, fotgängare kan larma polisen om de ser nåt misstänkt, tex om man smyger omkring vid nåns hus på natten)
-Svårare att stjäla fordon, man måste lirka upp låsen(tjuvstarta)

Lite av de saker jag vill se i ett nytt spel.

Vad tycker ni?

EXAKT så vill jag ha spelet, fyfan du prickade varenda jävla grej jag vill ha med. Om spelet blir liknande din beskrivning så kommer man att ha oändligt med saker att utforska och göra efter storyn!
2011-04-22, 18:25
Medlem
FEFBGs avatar
Saknar verkligen flygplan! Älskade verkligen i SA då man kunde ta ett flygplan och låtsas vara pilot i svåra väderförhållanden! Och så fanns det ju några gömda flygplan som alltid vara roliga att leka med.
Hoppas dom tar tillbaka dom stora lastbilarna också
2011-04-22, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FEFBG
Saknar verkligen flygplan! Älskade verkligen i SA då man kunde ta ett flygplan och låtsas vara pilot i svåra väderförhållanden! Och så fanns det ju några gömda flygplan som alltid vara roliga att leka med.
Hoppas dom tar tillbaka dom stora lastbilarna också
Håller med. Hade varit grädden på moset.
2011-04-22, 19:47
Bannlyst
När tros spelet komma?
Själv skulle jag vilja kunna köra cross på GTA V så som man gjorde på vice city
2011-04-23, 10:49
Medlem
RancorFeeders avatar
Antagligen kommer det vara lika rått och "realistiskt" som 4:an. Vill man ha en galen sandlåda att leka i så är nog det kommande Saints Row: The Third det bättre alternativet.
2011-04-23, 20:16
Medlem
-ELF-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niklas62
När tros spelet komma?
Själv skulle jag vilja kunna köra cross på GTA V så som man gjorde på vice city
Vad jag vet så har det inte annonserats något om GTA 5 ännu. Detta är än så länge bara en spekulationstråd.
2011-04-24, 00:44
Bannlyst
Jag vill att snuten sätter på blåljuset om man kör mot rött eller kör illa öht. Och att om man kör till sidan så går de (polisen) fram och ger en böter, sen e man fri från "stjärnan" igen och kan glida vidare. Kör man inte till sidan så blir det biljakt och de försöker få stopp på en.

Är det ingen snut närvarande kan man dock köra mot rött etc. Och när polisen står utanför ens bil o skriver böteslapp ska man kunna skjuta honom och bränna iväg. Ascoolt!

En annan grej är att jag inte vill att fordonen ska spawna som de alltid gjort, att alla bilar kommer i vågor. Det är asdåligt.

Det är två saker jag vill att man implementerar.
2011-04-25, 16:35
Bannlyst
Hoppas de utvecklar "ägandet av fastigheter" lite mer. Det hade de lite i Vice City, men det var mest att man åkte till sin nattklubb för att hämta pengar sen stack man. Jag vill se något mer kring den idén. Att man kanske kan expandera sin verksamhet, få konkurenter mot en, och att man måste skydda den till varje pris. Var ett tag sedan jag lirade GTA IV men jag kan inte minnas att det var någon sådan verksamhet i det spelet.

Vore kul om man kunde få en "inventory list" också där man kan spara olika saker som man hittar eller köper. Typ, droger, telefonnummer, adressböcker, ja allt möjligt.
2011-04-25, 18:50
Bannlyst
Jag vill ha så mycket frihet som möjligt, i stil med Just Cause.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in