2012-05-20, 23:53
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Känner inte till de spelen. De är som GTA fast värre eller?

Ett sådant uppdrag finns ju redan i IV (när man dricker alkohol).

Det vore coolt. Typ råna banker för att sedan bli börshaj. En fiktiv aktiemarknad/råvarubörs skulle kanske kunna vara något.

Saints Row är GTA på kokain typ. Allt är tokflippat. Postal är ett spel som du bör hålla dig borta ifrån om du inte klarar av sjuka saker. Det borde räcka med att jag säger att man kan slå av huvuden på folk och kissa ner i halsen på dom. Det + blod. Mängder av blod.
2012-05-21, 00:03
Medlem
Bongmons avatar
Citat:

Jo men tänk va roligt de vore med massa droger, som ger olika effekter. Ja som gillar att glida omkring, utforska o bara göra ingenting i GTA spelen när storyn är avklarad skulle älska det.

Citat:
Det vore coolt. Typ råna banker för att sedan bli börshaj. En fiktiv aktiemarknad/råvarubörs skulle kanske kunna vara något.

Eller hur, det vore något.
2012-05-21, 00:14
Medlem
Exonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
Håller helt med, vill man göra sånt kan man spela postal.

Men mer frihet är ja sugen på, frihet i form av att ta droger (med effekter, nått uppdrag kanske man gör en drogaffär, testar grejerna o måste ta sig ut med massa folk som skjuter på en när hela skärmen flyger omkring och "gubbens" balans är helt cp).

Köpa div grejer man kan döda folk med i affärer, gärna lite variation där med.

Massa sätt att forma sig "gubbe", klädaffärer som i San Andreas, men gärna mer dyra affärer.
Gym o frisörer osv.
Gärna en "barber-shop" där man kan välja skäggtyper

Skrotbilar, det har vi ju sett i IV, när de smäller i avgasröret.. De vill ja se fler av.

Allt som finns i san andreas i fordonsväg + mer saker. Variation. "jetpack" kanske är lite väl onödigt, hatar fan skiten.

Vill kunna göra "egna" brott som inte är med i storyn, typ inbrott, langning, butiksrån osv.

Världen ska vara utformad som i san andreas med landsbygd och stad, småstäder osv osv, men de verkar de bli, eftersom de ska utspelas i los santos.

Kommer på mer, men det är lite friheter ja suktar efter.
Det håller jag helt med om, det hade varit något att ha i spelet och jag hoppas verkligen på att dina idéer slår igenom
Citat:
Känner inte till de spelen. De är som GTA fast värre eller?
Exakt. Kolla upp på youtube hade kunnat vara något för dig som gillar o bajsa på motståndarna

Absolut, ha en liten fin sida av sig där man sysslar med ekonomi där man kan få eller förlora pengar.
2012-05-21, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Saints Row är GTA på kokain typ. Allt är tokflippat. Postal är ett spel som du bör hålla dig borta ifrån om du inte klarar av sjuka saker. Det borde räcka med att jag säger att man kan slå av huvuden på folk och kissa ner i halsen på dom. Det + blod. Mängder av blod.
Det spelet skulle nog inte jag våga köpa i butik. Undra vad försäljaren tänker när någon vill ha det? "Hmm. Den där liraren är redigt sjuk! (Breivik x 2)"

Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
Jo men tänk va roligt de vore med massa droger, som ger olika effekter. Ja som gillar att glida omkring, utforska o bara göra ingenting i GTA spelen när storyn är avklarad skulle älska det.
Ja, det vore faktiskt lite småskoj om man kunde få tunnelseende och dylikt. Typ att hela bilden förskjuts x antal grader, så man ser allt upp och ner eller något i den stilen. Kan även se framför mig en redig färg-sallad (allt blir regnbågsfärgat).

Citat:
Ursprungligen postat av Exoni
Absolut, ha en liten fin sida av sig där man sysslar med ekonomi där man kan få eller förlora pengar.
Precis.
Senast redigerad av Kaymano 2012-05-21 kl. 00:28.
2012-05-21, 00:41
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24

Haha men lägg av, jo visst är Postal ett sjukt spel om man tänker verklighetsmässigt men spelmässigt är det ju inte hemskt någonstans, gammal grafik och ett gammalt spel som inte kan äckla någon.

Om du seriöst blir äcklad av Postal så borde du kanske inte spela våldsspel överhuvudtaget
2012-05-21, 10:36
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Haha men lägg av, jo visst är Postal ett sjukt spel om man tänker verklighetsmässigt men spelmässigt är det ju inte hemskt någonstans, gammal grafik och ett gammalt spel som inte kan äckla någon.

Om du seriöst blir äcklad av Postal så borde du kanske inte spela våldsspel överhuvudtaget

Nu hade jag inte blivit äcklad av det, men när man var typ 12 år och spelade det för första gången var det lite sjukt ja. Men det var för nästan åtta år sen också.

Saints Row däremot är sjukt roligt när du bara vill roama fritt.
2012-05-21, 12:56
Medlem
j1nxs avatar
Orkar inte kolla igenom hela tråden efter detta men som det står i topic så är releasedate ej spikat. Någon som vet ungefär när det kommer i år? Hörde att det var snack om i sommar.
2012-05-21, 13:08
Medlem
Nihilators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j1nx
Orkar inte kolla igenom hela tråden efter detta men som det står i topic så är releasedate ej spikat. Någon som vet ungefär när det kommer i år? Hörde att det var snack om i sommar.
Skulle gissa att det blir runt september/oktober om vi har tur. Annars kanske runt början på 2013.
2012-05-21, 13:12
Medlem
j1nxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihilator
Skulle gissa att det blir runt september/oktober om vi har tur. Annars kanske runt början på 2013.
Åh fan,någon som vet hur långt spelet kommer vara? Hur många speltimmar som krävs dvs.
2012-05-21, 13:24
Bannlyst
Citat:
Åh fan,någon som vet hur långt spelet kommer vara? Hur många speltimmar som krävs dvs.

Hur långt är ett snöre?.. Kartan kommer ju vara större än i RDR. Tänk då att de måste lägga in uppdrag där man får se stora delar av spelets charm, byggnader, områden, natur/annan omnejd osv i själva riktlinjerna för spelet för att maximera spelupplevelsen. RDR tog väl mellan 15-20 h om jag minns rätt?

Mitt svar på din fråga blir i så fall runt 20 h speltid.
2012-05-21, 13:27
Medlem
j1nxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raskolnjikov
Hur långt är ett snöre?.. Kartan kommer ju vara större än i RDR. Tänk då att de måste lägga in uppdrag där man får se stora delar av spelets charm, byggnader, områden, natur/annan omnejd osv i själva riktlinjerna för spelet för att maximera spelupplevelsen. RDR tog väl mellan 15-20 h om jag minns rätt?

Mitt svar på din fråga blir i så fall runt 20 h speltid.
Ok, var det ungefär samma som i GTA:IV?
2012-05-21, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ok, var det ungefär samma som i GTA:IV?

Minns inte, oroa dig inte, jag tror det kommer vara riktigt rikligt med speltid och annat man kan göra vid sidan av som kommer få en att spendera mycket tid framför tv:n.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in