2012-05-20, 11:41
Medlem
cschrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaejko
Tydligen en ny trailer nästa månad.
Enligt :Vinnicius Silva
Level Designer (Rockstar North) #GTAV

Hoppas fan på det!

https://twitter.com/#!/aerovinni
Skönt att veta att dom lever i alla fall.

Hoppas att dom inte väntar till slutet av nästa månad bara.
2012-05-20, 15:00
Medlem
GTA V lär väl knappast få lika bra betyg som IV, då grafiken inte kan bli nämnvärt bättre pga oförändrad hårdvara (syftar på PS3 och Xbox 360).
2012-05-20, 15:49
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
GTA V lär väl knappast få lika bra betyg som IV, då grafiken inte kan bli nämnvärt bättre pga oförändrad hårdvara (syftar på PS3 och Xbox 360).

Det spelar väl noll roll? Visst jag uppskattar spel som är grafiskt snygga men det är ju storyn jag är ute efter på GTA.
http://www.youtube.com/watch?v=0bKf9TgsB9E

Det där är motorn från IV med lite mods på. Det skulle kunna vara ett så oerhört vackert spel, men jag tvivlar på att R* kommer göra något liknande grafiskt på V.
2012-05-20, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Det spelar väl noll roll? Visst jag uppskattar spel som är grafiskt snygga men det är ju storyn jag är ute efter på GTA.
http://www.youtube.com/watch?v=0bKf9TgsB9E

Det där är motorn från IV med lite mods på. Det skulle kunna vara ett så oerhört vackert spel, men jag tvivlar på att R* kommer göra något liknande grafiskt på V.
Kan man moda PS3 och Xbox 360? Klart att man vill ha bra grafik. Annars känns det ju mer som en expansion, och inte ett nytt spel.
Senast redigerad av Kaymano 2012-05-20 kl. 16:52.
2012-05-20, 16:32
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Kan man moda PS3 och Xbox 360? Klart att man vill ha bra grafik. Annars känns det ju mer som en expansion , och inte ett nytt spel.

Du kan inte modda konsoll.

Det är ju iof ganska viktigt för mig också det här med grafiken, men som sagt det är storyn jag är ute efter.
2012-05-20, 17:03
Medlem
Citat:
Du kan inte modda konsoll.

Det är ju iof ganska viktigt för mig också det här med grafiken, men som sagt det är storyn jag är ute efter.
Givetvis vill man ha en intressant story. Precis som att man vill ha bra spelkänsla och läcker grafik. Det är ju dessa faktorer sammanräknade som ligger till grund för helhetsintrycket. GTA IV är 4 år gammalt så visst fanken har man höga förväntningar på V-versionen. Du lirar GTA på PC eller?
Själv är man låst till PS3 (har för dassig dator).
2012-05-20, 17:05
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Givetvis vill man ha en intressant story. Precis som att man vill ha bra spelkänsla och läcker grafik. Det är ju dessa faktorer sammanräknade som ligger till grund för helhetsintrycket. GTA IV är 4 år gammalt så visst fanken har man höga förväntningar på V-versionen. Du lirar GTA på PC eller?
Själv är man låst till PS3 (har för dassig dator).

Jag kör både på PC och PS3, och jag måste säga att PS3 versionen är sämre. Men det är för att konsollerna är för svaga... :/
2012-05-20, 17:17
Medlem
Citat:
Jag kör både på PC och PS3, och jag måste säga att PS3 versionen är sämre. Men det är för att konsollerna är för svaga... :/
Förstår det. Men PS3-versionen släpps väl före PC-utgåvan?
Har inte så stor koll då jag köpte GTA IV förra veckan. Är det något mer än grafiken som skiljer mellan de olika plattformerna?

Hoppas friheten ökar i V. Vore kul om man kunde gå in på Best Buy och köpa en motorsåg, för att sedan börja såga fritt.
2012-05-20, 17:32
Medlem
a25zkmiz-premiums avatar
Citat:
Men PS3-versionen släpps väl före PC-utgåvan?

Med all sannolikhet ja. Både San Andreas och GTA 4 släpptes 8-9 månader till PS3 innan det släpptes till PC.

2012-05-20, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a25zkmiz-premium
Med all sannolikhet ja. Både San Andreas och GTA 4 släpptes 8-9 månader till PS3 innan det släpptes till PC.

Majoriteten lirar väl GTA på konsol (Xbox 360/PS3)?
Annars hade väl PC-versionen varit annorlunda/ännu bättre.
2012-05-20, 17:54
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Förstår det. Men PS3-versionen släpps väl före PC-utgåvan?
Har inte så stor koll då jag köpte GTA IV förra veckan. Är det något mer än grafiken som skiljer mellan de olika plattformerna?

Hoppas friheten ökar i V. Vore kul om man kunde gå in på Best Buy och köpa en motorsåg, för att sedan börja såga fritt.

Det är inget spelmässigt utom det konstanta lagget på konsoll. Du är låst på typ 30 fps vilket är fördjävla jobbigt när du är van vid 60+ konstant

Det med best buy och liknande hade varit riktigt roligt, som det är nu är du... låst på något sätt. Vet inte riktigt hur man ska förklara, men spelet känns strypt.
2012-05-20, 18:10
Medlem
Citat:
Det är inget spelmässigt utom det konstanta lagget på konsoll. Du är låst på typ 30 fps vilket är fördjävla jobbigt när du är van vid 60+ konstant
Ok. Tur att man inte är van med fps på 60+ då.
Fast det är klart att spelets grafik/flyt hänger ihop med hårdvaran. Man får vad man betalar för.

Citat:
Det med best buy och liknande hade varit riktigt roligt, som det är nu är du... låst på något sätt. Vet inte riktigt hur man ska förklara, men spelet känns strypt.
Precis. Frihetskänslan kan bli bättre men troligen skulle inte spelet få säljas då. Redan nu är ju GTA ett kontroversiellt spel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in