2012-02-15, 00:37
Medlem
cschrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Moustache
Det låter ju ganska vettigt att Rockstar börjar GTAV hypen på allvar efter releasen av Max Payne 3. Nu är det ju locket på verkar det som.

Tror inte vi kommer få höra så mycket innan MP3 släppts tyvärr...
Äsch, när dom inte släpper info och trailers så arbetar dom för fullt på spelet, det är ju bara bra.
Dock skulle man väl vilja ha lite info på det som är nytt, spelmotor och liknande.
2012-02-15, 02:01
Medlem
Reggaemans avatar
Om dom inte släpper någon ny info snart så kommer jag helt tappa intresset och suget och det kommer nog inte komma tillbaka förrens spelet släpps
2012-02-15, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Om dom inte släpper någon ny info snart så kommer jag helt tappa intresset och suget och det kommer nog inte komma tillbaka förrens spelet släpps

Gör det något då?
2012-02-15, 11:46
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstarta
Gör det något då?

Blir ju lite tråkigt att hypa efter ett spel och sen tagga ner för att dom vägrar släppa någon info, vill ju hålla igång intresset hela vägen
2012-02-15, 12:38
Medlem
therifs avatar
Innan ni ger upp hoppet kära Flashbackare.

Grand Theft Auto IV:s första trailer släpptes 29 mars 2007. Vid detta tillfälle var lanseringen planerad att ske I Europa den 19 oktober samma år. Drygt två månader efter första trailern kom då trailer nummer två den 28 juni 2007. Därefter försenades spelet för första gången och en trailer nummer tre kom den sjätte december 2007. Vid detta tillfälle var spelet tänkt att släppas runt april 2008, drygt sex månader försent. Istället för ett spel till våren kom då istället en fjärde och sista trailer den 27 mars 2008. Därefter fick Rockstar nog med småfilmer och spelet släpptes som bekant den tredje december 2008. Över ett år försent.

Skillnaden mellan då och nu är att Rockstar inte bygger efter en helt ny spelmotor till helt nya konsoler. Visst kan mycket i GTA IV fysiken göras bättre, se bara på Red Dead Redemption som på många sätt känns som ett vidareutvecklat GTA IV. Så chansen att V försenas bör vara markant mycket mindre än IV.

Med detta sagt vågar jag påstå att Grand Theft Auto V förmodligen inte tar lika lång tid från första trailer till släppt spel som dess föregångare. För IV var det från första början tänkt att ta ungefär sju månader från trailer ett till färdigt spel. Nu kommer inte GTA V släppas sju månader efter första trailer, eftersom Max Payne som markant släpps då, dvs. i maj.

När släppte Rockstar/Take Two Max Payne 3:s slutgiltiga release datum? 17 januari? Fyra månader innan spelsläpp, om jag har rätt datum nu d.v.s. Kan vi då kanske räkna med en tredje trailer som bekräftar slutgiltiga realeasen för Grand Theft Auto V i juli? I mina öron låter det inte så troligt att Rockstar väntar till juli med trailer två, eftersom man trots stort spelsläpp av en annan serie vill bibehålla intresset för GTA V.

Så tar det lugnt, spelet kommer säkert i september/oktober någon gång. Eller till jul? Kan ju bli årets julklapp det här!
2012-02-15, 13:13
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therif

Grand Theft Auto IV:s första trailer släpptes 29 mars 2007. Vid detta tillfälle var lanseringen planerad att ske I Europa den 19 oktober samma år. Drygt två månader efter första trailern kom då trailer nummer två den 28 juni 2007. Därefter försenades spelet för första gången och en trailer nummer tre kom den sjätte december 2007. Vid detta tillfälle var spelet tänkt att släppas runt april 2008, drygt sex månader försent. Istället för ett spel till våren kom då istället en fjärde och sista trailer den 27 mars 2008. Därefter fick Rockstar nog med småfilmer och spelet släpptes som bekant den tredje december 2008. Över ett år försent.

Skillnaden mellan då och nu är att Rockstar inte bygger efter en helt ny spelmotor till helt nya konsoler. Visst kan mycket i GTA IV fysiken göras bättre, se bara på Red Dead Redemption som på många sätt känns som ett vidareutvecklat GTA IV. Så chansen att V försenas bör vara markant mycket mindre än IV.

Med detta sagt vågar jag påstå att Grand Theft Auto V förmodligen inte tar lika lång tid från första trailer till släppt spel som dess föregångare. För IV var det från första början tänkt att ta ungefär sju månader från trailer ett till färdigt spel. Nu kommer inte GTA V släppas sju månader efter första trailer, eftersom Max Payne som markant släpps då, dvs. i maj.

När släppte Rockstar/Take Two Max Payne 3:s slutgiltiga release datum? 17 januari? Fyra månader innan spelsläpp, om jag har rätt datum nu d.v.s. Kan vi då kanske räkna med en tredje trailer som bekräftar slutgiltiga realeasen för Grand Theft Auto V i juli? I mina öron låter det inte så troligt att Rockstar väntar till juli med trailer två, eftersom man trots stort spelsläpp av en annan serie vill bibehålla intresset för GTA V.

Så tar det lugnt, spelet kommer säkert i september/oktober någon gång. Eller till jul? Kan ju bli årets julklapp det här!

Jag hakar upp mig på det här hela tiden men fysiken i Gta IV är typ den bästa spelfysik jag sett i ett spel vad var det som var dåligt med den?
2012-02-15, 14:17
Medlem
mteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therif

Angående det fetstilta så släpptes GTA IV våren 2008 (29 april) till PS3 samt X360. Däremot släpptes PC-versionen i december samma år.
2012-02-15, 15:03
Medlem
therifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mted
Angående det fetstilta så släpptes GTA IV våren 2008 (29 april) till PS3 samt X360. Däremot släpptes PC-versionen i december samma år.

Jo jag vet, insåg nyligen mitt misstag där. Ber om ursäkt för det alla ni som noterade det ..
2012-02-15, 18:27
Medlem
GolfWangs avatar
Ni som håller på och jämför med till exempel trailers för IV. Visst fanns det info om spelet långt innan första trailern släpptes? Jag är bergsäker på att jag läste om en förhandstitt på spelet i någon tidning flera månader innan det syntes någon trailer.
2012-02-15, 18:31
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GolfWang
Ni som håller på och jämför med till exempel trailers för IV. Visst fanns det info om spelet långt innan första trailern släpptes? Jag är bergsäker på att jag läste om en förhandstitt på spelet i någon tidning flera månader innan det syntes någon trailer.

Jag är också tokigt säker på att någon hade släppt lite info innan första. Jag förstår helt och hållet att R* lägger mest fokus på MP3 nu, men för i helvede vi vill ha något. BARA NÅGOT SOM HINTAAAAAAAR!!!!!
2012-02-15, 18:37
Medlem
smides avatar
Så här sa då Rockstar i måndags

"First of all, we'd like to again thank you and everyone out there for the amazing response to the debut Grand Theft Auto V trailer. We know that there are a ton of questions you all have about the game, including release date and lots else.

Right now, we are very hard at work on the game and are excited as well to show and tell you more as development progresses - expect that we'll be talking much more about GTAV starting at some point in a few months' time. Please hang tight until then and thank you all for your patience and support!"

http://www.rockstargames.com/newswire/article/20351/asked-answered-max-payne-3-and-more.html

Såg att det redan var nämnt här, men tänkte ändå att uttalandet skulle vara med i tråden.
Då får vi ju bedömt ingen mer info förrän MP3 är släppt.
Tråkigt, men ändå kul att få höra det. Bättre det än inget alls.
2012-02-17, 15:15
Bannlyst
Hoppas att AI:n är bättre i detta spel. När jag lirade GTA 4 så hatade jag när man sköt en polis eller en hooker vid något öde ställe på natten och när man sedan sätter sig i bilen så har man halva kåren efter sig eller när man lägger ut c4 på random bilar i trafiken lite i smyg och när man trycker av så har man återigen halva kåren efter sig

Hoppas det är lite mer verkligt i detta spel. Inga vittnen = ingen polis efter sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in