2011-11-03, 17:01
Medlem
FEFBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smide
Min preliminära to do-lista i GTA V än så länge:
1. Bestiga Mount Chilliad.
2. Hoppa utför Mount Chilliad.
3. Det fetmarkerade i quoten.

För övrigt tror jag inte att varken Tommy, CJ eller Niko kommer komma tillbaks.
Enda som stämmer mellan CJ och han som flyr undan helikoptern är hudfärg, stad och det vita linnet.
Finns nog en och annan neger i vitt linne i Los Santos kan jag tänka mig.
Tommy är gammal. Gentlemannen 0.40 in i trailern kan ju vara vem som helst, inget särskilt unikt utseende där heller. Påminner snarare om Claude från GTA III.
Och beträffande gamle Nicke så tror jag inte att han förfallit så illa på blott de fyra år sedan han blev rik och kung i Liberty City.
För övrigt så vill Rockstar säkerligen introducera nya karaktärer, istället för att återuppliva 10 år gamla.
Iallafall jag vill inte se någon ny, högupplöst version av någon av de gamla karaktärerna. De ser ut och ska se ut precis som dom gör i dom gamla spelen! Låt dem vara, Rockstar.
Jag tror inte vi kommer att spela som CJ, men är nästan helt säker på att han kommer vara en större del av uppdragen. Jag undrar lite varför dom visar honom så mycket? Om det nu är CJ så att säga.
2011-11-03, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smide
Min preliminära to do-lista i GTA V än så länge:
1. Bestiga Mount Chilliad.
2. Hoppa utför Mount Chilliad.
3. Det fetmarkerade i quoten.

För övrigt tror jag inte att varken Tommy, CJ eller Niko kommer komma tillbaks.
Enda som stämmer mellan CJ och han som flyr undan helikoptern är hudfärg, stad och det vita linnet.
Finns nog en och annan neger i vitt linne i Los Santos kan jag tänka mig.
Tommy är gammal. Gentlemannen 0.40 in i trailern kan ju vara vem som helst, inget särskilt unikt utseende där heller. Påminner snarare om Claude från GTA III.
Och beträffande gamle Nicke så tror jag inte att han förfallit så illa på blott de fyra år sedan han blev rik och kung i Liberty City.
För övrigt så vill Rockstar säkerligen introducera nya karaktärer, istället för att återuppliva 10 år gamla.
Iallafall jag vill inte se någon ny, högupplöst version av någon av de gamla karaktärerna. De ser ut och ska se ut precis som dom gör i dom gamla spelen! Låt dem vara, Rockstar.

Jag tror inte heller på Tommy, CJ eller någon från III-eran. Dom vill jag inte ens ha tillbaka. Visst, jag älskade "alla" karaktärer i III-eran. Men om dom kom tillbaka så skulle det kännas fel. Jag tror bara man skulle bli besviken på att dom inte är som dom var under deras "prime".

Men Niko, packie, brucie och flera andra från IV får gärna komma tillbaka. Inte som huvudpersoner, men i bakgrunden.
2011-11-03, 17:07
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Ja, baserat på samma grunder som med castingsheetsen som läckte för MGS3 back in the day, när man också tvingades stå ut med idioter (som du) som skulle hålla på att gagga om saker gripna helt ur luften.

Och jag har inte brukat ett enda rykte, "Ell Burro" var en jävla uppdragsgivare, men jo man gjorde säkert graffiti murials med "RIP" till forna karaktärer/protagonister för att man sedan ämnar använda dom igen (något man ALDRIG tidigare gjort)

Gå och hoppa från en bro eller något.

Är det verkligen helt omöjligt för dig att ignorera de spekulationer som folk kan tänkas ha, trots att du inte håller med om dom, eller kanske ta det via PM istället? Att du postar samma saker om och om igen kommer inte att stoppa ryktesspridningen, och ärligt talat är det inte något 100% säkert du postat heller, utan ett casting sheet som KAN betyda något, men lika gärna kan betyda jack shit, då Rockstar ut ur röven skulle bestämma sig för att återuppliva Tommy Vercetti, som efter en olycka fått operera stämbanden och därför inte låter som Ray Liotta längre.

Speciellt när du börjar falla tillbaka på lama förolämpningar känns det som att du kanske borde lugna ner dig en stund tills du faktiskt har något relevant att skriva.
2011-11-03, 17:15
Medlem
Tranquilandias avatar
Det är kanske karaktären från III´an och det är sådär han låter. Men annars verkar det som att V står för något annat eftersom det på loggan står "five" på banderollen.
2011-11-03, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Är det verkligen helt omöjligt för dig att ignorera de spekulationer som folk kan tänkas ha, trots att du inte håller med om dom, eller kanske ta det via PM istället? Att du postar samma saker om och om igen kommer inte att stoppa ryktesspridningen, och ärligt talat är det inte något 100% säkert du postat heller, utan ett casting sheet som KAN betyda något, men lika gärna kan betyda jack shit, då Rockstar ut ur röven skulle bestämma sig för att återuppliva Tommy Vercetti, som efter en olycka fått operera stämbanden och därför inte låter som Ray Liotta längre.

Speciellt när du börjar falla tillbaka på lama förolämpningar känns det som att du kanske borde lugna ner dig en stund tills du faktiskt har något relevant att skriva.

Förväntar du dig ens ett svar på dylikt inlägg?, eftersom vi bara (tydligen) får ha _EN_ enda tråd om detta spelet, så kan vi väl isåfall sortera ut och döda alla dumheter och utgå från tillgänglig fakta och analysera informationen som finns tillgänglig istället för att ta hjälp av dom små djuren från fablernas värld och drömma oss bort långt bortom regnbågen.

Eller så kan MOD förslagsvis tillåta en "ryktes/spekulations" tråd igen så att sida upp och sida ner slipper nedlusas med irrelevant jävla smörja (och där saker upprepas i parti och minut pga att man är för sinneslö för att läsa tidigare inlägg) all form av relevans DRUNKAR formligen i all nuvarande skit som postas.
2011-11-03, 17:18
Medlem
..FAN..s avatar
Blir bara Los Santos, inte hela San Andreas: http://ir.take2games.com/phoenix.zhtml?c=86428&p=irol-newsArticle&ID=1625672&highlight=

"Radical reinvention" tolkar jag som att det är möjligt att både Tommy och CJ kan komma tillbaka.
2011-11-03, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..FAN..
Blir bara Los Santos, inte hela San Andreas: http://ir.take2games.com/phoenix.zhtml?c=86428&p=irol-newsArticle&ID=1625672&highlight=

"Radical reinvention" tolkar jag som att det är möjligt att både Tommy och CJ kan komma tillbaka.

Ja det är jävligt "radikalt" och nyuppfinnande att RECYCLA karaktärer, nah not so much.

Citat:
Grand Theft Auto V focuses on the pursuit of the almighty dollar in a re-imagined, present-day Southern California

Å andra sidan gör man som du och rycker saker helt ur kontext kan man få precis vilka tokiga vinklar som helst att gå ihop.

"reinvention"

Man flörtade med flera protagonists i GTAIV snarare att här löper man linan ut och gör det, dvs dom två nästa trailersarna lär isåfall ha en annan voice-over.
Senast redigerad av dip 2011-11-03 kl. 17:28.
2011-11-03, 17:24
Medlem
Mr.Moustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..FAN..

"Grand Theft Auto V is another radical reinvention of the Grand Theft Auto universe," said Sam Houser, Founder of Rockstar Games. "We are incredibly excited to share our new vision with our fans."

GTA V, uppdrag: "LÄS HELA MENINGEN!"
2011-11-03, 17:29
Medlem
Mr.Moustaches avatar
"A bold new direction in open-world freedom, storytelling, mission-based gameplay and online multiplayer, Grand Theft Auto V focuses on the pursuit of the almighty dollar in a re-imagined, present-day Southern California. " Southern California.... Las Venturas?
2011-11-03, 17:30
Medlem
mr.mister89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyElement
Det verkar ju som det kretsar mycket runt finanskrisen. Den slog ju rätt hårt i kalifornien. Min gissning på storyn, utifrån trailern, är som följer:

Han som pratade i trailern sa ju att han flyttade till LS för att kunna bli en "family man". Han köpte stort hus and what not och ville leva som en vanlig människa(så tolkade jag det som i alla fall). När sedan finanskrisen slog till så hade han inte råd att bo kvar. Han förlorar allt. Hus, bilar, jobb, familj. Kanske hamnar på gatan eller i någon riktigt sunkig lägenhet. Och där börjar hans arbete för att få tillbaka sina pengar.

Vad tror ni?

Jag tror du kan vara inne på något faktiskt.
Han droppar ju "i bought a big house", låg ränta - utmätning - återvänder till tidigare bana.

Sen efter att ha sett trailern nu igen för xx gången, så känns det som att 40åringen inte har något med berättarrösten att göra. Har spelar någon sorts roll, men jag vet inte.
Medlem
pung-kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Spekulationer, ilska och personliga påhopp.

Lägg istället fram BEVIS som styrker dina påståenden, gärna en länk.
För som det ser ut nu så gör du precis som vi andra, spekulerar.

Att förbättra din attityd gentemot andra människor är nog en bra idé också, det här är inte I&I, det handlar om ett tv-spel.
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Moustache
"A bold new direction in open-world freedom, storytelling, mission-based gameplay and online multiplayer, Grand Theft Auto V focuses on the pursuit of the almighty dollar in a re-imagined, present-day Southern California. " Southern California.... Las Venturas?
Las Vegas ligger i Nevada, inte Kalifornien.

Man undrar ju vad denna "bold new direction" kommer innebära.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in