2012-01-25, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therif
Radion i San Andreas är alldeles underbar. Likväl i Vice City. Den magiska känslan som uppstår när 'HEEEEYYYYY GOOD LOOKING" dånar igång i bilens högtalare samtidigt som man driftar runt utanför Area 51 i San Andreas är något jag tror Rockstar jobbat hårt med att inkludera även i GTA 5. Frågan är bara hur väl dem kommer lyckas. Känns nästan som den (numera) halvdåliga grafiken i SA låg bakom en viss del av känslan. Samtidigt, vad vet jag? I'm just a stupid guy from Skåne.

Angående citatet. Ja, det hade varit bra om Rockstar behöll några av godingarna från San Andreas radiokanaler, i synnerhet country musiken. Att sedan mixa det med stationer som spelar modern musik (kanske även house?) hade knappast suttet fel för min del.
Tycker de ska ha kvar mina favoriter som är K-DST X-radio West sen en rapp kanal som man kan ha när man kör drive bys Håller med riktigt skönt och köra med sin Harley och lyssna på musiken hur skönt som helst ute i ingenstans
2012-01-26, 03:23
Medlem
Reggaemans avatar
Rent miljömässigt samt fordonsmässigt etc att man kan träna, tvungen att äta, tanka bilen å allt sånt som gör att det känns verklighetstrognare hoppas jag starkt på att dom tar in i nya gta.
Sitter å kör igenom Mafia 2 för tredje gången och hela grejen att man kan få soppatorsk, att man får polisen om man bryter mot vissa trafiklagar osv gör att spelet känns mycket roligare imo.
Nu menar jag inte att jag vill att man ska få polisen på sig varje gång man kör mot rött men gärna lite mer realistiska poliser och polistänk samt realistiskt antal poliser som agerar.

Dock hela grejen att man är en mörkhyad gangster som bor o hooden osv är inget jag direkt längtar efter, hoppas verkligen att man börjar som en ganska välbärgad man med åtminstone en gnutta makt till sitt förfogande, sen om det går utför eller inte spelar ingen roll.
2012-01-26, 08:57
Medlem
Legendarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
tanka bilen......
.........

lite mer realistiska poliser och polistänk samt realistiskt antal poliser som agerar.

Tanka bilen vore något, hoppas dom lyckas balansera det bara om dom inför det, men liksom ja, tänk att få slut på bränsle mitt ute i bushen med poliser efter sig, blir nog jobbigt om man kör fuskfritt, kan bara tänka mig hur jävla kul det skulle kunna bli!

Och som sagt, poliserna, lite smartare poliser om något, äkta polisjakt a la US and A. Mycket dom kan förbättra när det kommer till hela polisgrejen, många vill säkerligen ha den typiska "GTA känslan" när man kan leka som jag vet fan inte vad, inkl jag, men jag drar på fuskandet när jag har klarat storyn. Vad jag säger är att vill man ha mera lek än realism = Fuska och ha kul som fan på det gamla viset!
2012-01-26, 10:50
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legendary
Tanka bilen vore något, hoppas dom lyckas balansera det bara om dom inför det, men liksom ja, tänk att få slut på bränsle mitt ute i bushen med poliser efter sig, blir nog jobbigt om man kör fuskfritt, kan bara tänka mig hur jävla kul det skulle kunna bli!

Och som sagt, poliserna, lite smartare poliser om något, äkta polisjakt a la US and A. Mycket dom kan förbättra när det kommer till hela polisgrejen, många vill säkerligen ha den typiska "GTA känslan" när man kan leka som jag vet fan inte vad, inkl jag, men jag drar på fuskandet när jag har klarat storyn. Vad jag säger är att vill man ha mera lek än realism = Fuska och ha kul som fan på det gamla viset!

Äkta polisjakt a la US and A tycker jag finns redan i GTA 4, rena action-liret jämfört med Gta San Andreas.

Jag är av tycket att jag har svårt o föredra det ena spelet framför det andra, jag älskar verkligen alla GTA-spel, och då menar jag alla.
Det som gjorde San Andreas var utan tvekan musiken och naturen, fy fan vad underbart. Med naturen menar jag även alla små byar (inte småbyar) och städerna, riktigt vackert hela spelet.

Natur, landskap eller vad det nu heter. Karaktärerna gjorde det mesta i spelet också.
2012-01-26, 19:32
Medlem
Mr-Zods avatar
Det snackas mycket om mer realistiska poliser.
För det första några säger poliserna borde bli mycket mer realistiska det är ju så overkliga.
Andra hävdar att dem är väldigt realistiska.
Vem har då rätt, jo båda har sin poäng här. Poliserna i IV är bra mycket mer realistiska än dem var i san andreas, då var poliserna riktigt korkade och inte riktigt baserade på verkligheten. Inför IV:an interjuvade R* en pansionerad polis som berättade hur polisarbetet går/gick till, vilket gjorde att man fick dem mest realistiska personerna i gta eran. Samtidigt är det självklart att förbättringar kan göras. Många gånger då jag spelat IV:an och sprängt eller snott snutens bil så går snuten fram till en civil bil och snor den för att jaga efter. Eller att man blir efterlyst fast man slår ihjäl en snubbe på en bakgata där snuten omöjligt skulle se en.

Håller helt klart med om att tanka vore kul men precis som någon sa får de inte överdriva och göra så att man behöver tanka efter ett par hundra meter bara
Men nu borde det inte vara så långt kvar inför nästa trailer?
Tror ni att zepelinaren är med där också?
Har funderat på zepelinaren mycket på senaste tiden
2012-01-26, 20:14
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Zod
Det snackas mycket om mer realistiska poliser.
För det första några säger poliserna borde bli mycket mer realistiska det är ju så overkliga.
Andra hävdar att dem är väldigt realistiska.
Vem har då rätt, jo båda har sin poäng här. Poliserna i IV är bra mycket mer realistiska än dem var i san andreas, då var poliserna riktigt korkade och inte riktigt baserade på verkligheten. Inför IV:an interjuvade R* en pansionerad polis som berättade hur polisarbetet går/gick till, vilket gjorde att man fick dem mest realistiska personerna i gta eran. Samtidigt är det självklart att förbättringar kan göras. Många gånger då jag spelat IV:an och sprängt eller snott snutens bil så går snuten fram till en civil bil och snor den för att jaga efter. Eller att man blir efterlyst fast man slår ihjäl en snubbe på en bakgata där snuten omöjligt skulle se en.

Håller helt klart med om att tanka vore kul men precis som någon sa får de inte överdriva och göra så att man behöver tanka efter ett par hundra meter bara
Men nu borde det inte vara så långt kvar inför nästa trailer?
Tror ni att zepelinaren är med där också?
Har funderat på zepelinaren mycket på senaste tiden

Haha tror du verkligen att om dom mot förmodan tar med funktionen att kunna tanka bilen så gör dom det så dåligt?

Ta tex Mafia 2 (eftersom det var det jag hänvisade åt förut), där kan man köra en bil genom hela staden minst 4 gånger eller mer innan bensinen tar slut helt vilket är ganska mycket

Sen håller jag med dig att det är sjukt störande att man kan bli efterlyst om man slår ihjäl någon på en bakgata utan vittnen, hoppas för fan att dom har fixat det i detta gta
Senast redigerad av Reggaeman 2012-01-26 kl. 20:16.
2012-01-26, 23:28
Medlem
Zartazas avatar
Något som jag tycker är riktigt tråkigt i GTA IV är polisjakterna, det spelar nästan ingen roll vilken bil man tar, man kör ifrån polisen väldigt lätt. De är så jäkla dumma också, de tvärnitar och gör bredsladdar på de konstigaste ställena som finns när man blir jagad.
Det hade varit roligt om de hade gjort mer barrikader med stora feta pansarbilar och spikmattor samt en massa pikébussar som verkligen rammade en när man försökte komma undan.
Jag körde GTA IV igår och jag kom knappt ihåg hur jäkla dumt poliserna kör. Kände mig överlägsen som i Nu blåser vi snuten.
Det är just det som jag hoppas att Rockstar gör bättre med GTA V. Att poliserna är roliga, många och smartare. Jag menar, hur roligt vore det inte om gatorna i GTA V förvandlades från fridfullt till en Bloodring arena vid 5 stjärnor?
2012-01-27, 04:16
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zartaza
Något som jag tycker är riktigt tråkigt i GTA IV är polisjakterna, det spelar nästan ingen roll vilken bil man tar, man kör ifrån polisen väldigt lätt. De är så jäkla dumma också, de tvärnitar och gör bredsladdar på de konstigaste ställena som finns när man blir jagad.
Det hade varit roligt om de hade gjort mer barrikader med stora feta pansarbilar och spikmattor samt en massa pikébussar som verkligen rammade en när man försökte komma undan.
Jag körde GTA IV igår och jag kom knappt ihåg hur jäkla dumt poliserna kör. Kände mig överlägsen som i Nu blåser vi snuten.
Det är just det som jag hoppas att Rockstar gör bättre med GTA V. Att poliserna är roliga, många och smartare. Jag menar, hur roligt vore det inte om gatorna i GTA V förvandlades från fridfullt till en Bloodring arena vid 5 stjärnor?

1. Hur menar du roliga?

2. Mängen: Det är en orsak till att jag hatar poliserna i alla gta spelen, det finns alltid 1000 poliser som bara trappas upp var fjärde meter man åker, där hade jag gärna sett lite mer verklighetskänsla dvs, det börjar med en polisbil som jagar en, efter ett tag så kallas det in några fler polisbilar samt kanske spikmattor som läggs ut på vägarna.
Jag vill inte köra över en människa på trottoaren och sen 5 sekunder senare ha 10 polisbilar efter mig som kör som värre galningar än en själv, otroligt cartoonigt och tråkigt imo.

3. Smartare indeed, nuff said alla vet vad jag syftar på.
2012-01-27, 05:39
Medlem
Ghostfittas avatar
Var ju barnsligt lätt att åka ifrån polisen med tanke på att man hade en radar som visade vart varenda snut var.
2012-01-27, 11:25
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostfitta
Var ju barnsligt lätt att åka ifrån polisen med tanke på att man hade en radar som visade vart varenda snut var.

Jo, det suger lite
2012-01-27, 16:52
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
1. Hur menar du roliga?

2. Mängen: Det är en orsak till att jag hatar poliserna i alla gta spelen, det finns alltid 1000 poliser som bara trappas upp var fjärde meter man åker, där hade jag gärna sett lite mer verklighetskänsla dvs, det börjar med en polisbil som jagar en, efter ett tag så kallas det in några fler polisbilar samt kanske spikmattor som läggs ut på vägarna.
Jag vill inte köra över en människa på trottoaren och sen 5 sekunder senare ha 10 polisbilar efter mig som kör som värre galningar än en själv, otroligt cartoonigt och tråkigt imo.

3. Smartare indeed, nuff said alla vet vad jag syftar på.
Det jag menar med roligt är ju naturligtvis att poliserna gör allt för att ramma spelaren. Med spikmattor och stora pansarbilar som kör på en och sånt. Det gör hela polisjakten roligare enligt mig.
2012-01-27, 16:58
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zartaza
Det jag menar med roligt är ju naturligtvis att poliserna gör allt för att ramma spelaren. Med spikmattor och stora pansarbilar som kör på en och sånt. Det gör hela polisjakten roligare enligt mig.

Men pansarbilar är kanske att ta i men spikmattor samt realistisk pit-manöver vill jag verkligen se, dock kan ju pansarbilarna komma in när man har 5-6 stjärnor

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in