2012-01-10, 11:18
Medlem
VVCs avatar
Eftersom spelet förmodligen kommer bli det största och mest detaljerade Gta spelet som någon skådats, kommer det inte då bli svårt för Xbox 360 få problem med att få plats med spelet på en skiva? Ps3 har ju Blueray och det gör att vi kan ha flera lager på skivan samt större plats.

Någon som vet?
2012-01-10, 12:00
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVC
Eftersom spelet förmodligen kommer bli det största och mest detaljerade Gta spelet som någon skådats, kommer det inte då bli svårt för Xbox 360 få problem med att få plats med spelet på en skiva? Ps3 har ju Blueray och det gör att vi kan ha flera lager på skivan samt större plats.

Någon som vet?
Det kommer säkert ordna sig, det gick ju bra för Battlefield 3.
2012-01-10, 12:23
Medlem
VVCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zartaza
Det kommer säkert ordna sig, det gick ju bra för Battlefield 3.
Med tanke på att Battlefield inte är välgjord och alla buggar + att det krävdes en 900mb expansion så kan man inte säga att det är samma sak?
2012-01-10, 12:31
Medlem
vis avatar
Citat:

Någon som vet?
Kommer det ens att släppas på skiva då? Har för mig att det bara skulle finnas att ladda ner.
2012-01-10, 12:38
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Med tanke på att Battlefield inte är välgjord och alla buggar + att det krävdes en 900mb expansion så kan man inte säga att det är samma sak?
Funkar kanske inte är rätt ord men det går att spela i alla fall.
2012-01-10, 12:49
Medlem
Mr-Zods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Zod

Jag är inte ute efter att anklaga någon, längtar också efter spelet. Jag är mistänksam om det verkligen är cj look a liken som är huvudpersonen dock. Personen som pratar i trailern (Förmodligen ned luke) presenterar en person som vore lite äldre och erfarnare och har ett långt liv bakom sig som brottsling. ''I wanted to retire from what I was doing, you know. From that, that line of work. Be a good guy for once, a family man.'' För mig låter det som att det verkligen vore en lite äldre man som är huvudpersonen. Vad jag förstår har dem flesta gta karaktärer varit typ max 30år gamla, men i TLAD var ju johnny faktiskt 36 år och den äldsta karaktären genom gta serierna. Ned luke look a liken syns ju dessutom i flera scener av trailern också.

Edit: Glömde säga att jag själv hoppas på cj look a liken, han ser mer ut som killen som passar för äventyr, är yngre, passar bättre att styla om etc. Titta bara i trailern när han springer och har en polis helikopter och några poliser till fots efter sig. Det första och enda gta spelet jag spelat innan fyran var san andreas, tyckte det var jättekul, särskillt med tanke på landsbyggden. Tyckte bra om cj så varför inte en ny liknande kille i ungefär samma miljö. CJ´s hemliga yngre bror?
2012-01-10, 13:04
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:

Vad har kvaliten och buggarna med storleken att göra?

Precis som med alla andra spel kommer konsol-versionerna skilja sig från PC. Därav anpassas för att få plats på skivan/skivorna och för att kunna köras med konsolernas hårdvara.
2012-01-10, 13:09
Medlem
FEFBGs avatar
Citat:
Jag tror vi som lirar på konsol kan förvänta oss en ännu större expansion. Hur det blir med xbox vet jag dock inte, Battlefield 3 är ju två olika skivor, en för singleplayer och en för multi.
2012-01-10, 13:25
Medlem
VVCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FEFBG
Jag tror vi som lirar på konsol kan förvänta oss en ännu större expansion. Hur det blir med xbox vet jag dock inte, Battlefield 3 är ju två olika skivor, en för singleplayer och en för multi.
Men på ps3 kan man ju få hur många uppdateringar som helst eftersom du kan uppdatera spelet och lägga till saker så att man har "skivan" (en bit av den) på Ps3't

Har 360 samma funktion?
Alltså uppdateringarna man får kan man säger att det är ungefär som om man skulle få en ny skiva fast med mer på. Hoppas ni förstår vad jag menar
2012-01-10, 17:45
Medlem
therifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vi
Kommer det ens att släppas på skiva då? Har för mig att det bara skulle finnas att ladda ner.

Det låter inte alls som en bra idè. Om inte annat får vi Xbox användare ett spel med två skivor, so what?
2012-01-10, 18:32
Medlem
vis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therif
Det låter inte alls som en bra idè. Om inte annat får vi Xbox användare ett spel med två skivor, so what?
Tycker inte jag heller. Tror inte heller att det blir två skivor. Kanske blir det en skiva men att man sen får ladda ner stora delar av spelet.
2012-01-10, 22:12
Medlem
Milwaukees avatar
Citat:

Någon som vet?
Vet och vet. Som exempel kom ju LA Noire på 3 skivor och det fungerade utan problem. Enda som jag upplevde som trist var om man skulle spela om uppdragen (det brukar väl iofs inte gå på GTA) igen så blev det en del skivbyten fram och tillbaka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in