2012-07-05, 17:58
Medlem
Storblottarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittkissare
I bil ser man ju bara huven. Att se first person sa jag ju var kul i ett bilspel och alltså inte något krigsspel. Dessutom är det skoj även i Skyrim och Dead Island. Inte heller krigsspel. Om GTA skulle vara GTA så skulle vi fortfarande se uppifrån. Alltså börjar det bli dags att uvecklas ytterligare. Och att ha valmöjligheten att se 3rd person eller 1st person skadar ju för fan ingen.

GTA är ingen, och har aldrig varit en renodlad shooter där huvudfokus endast ligger på det man för tillfället gör. Det är ett spel som hela tiden strävar efter att göra världen man lever i så levande som möjligt. Det händer mycket omkring dig hela tiden och därför skulle hela atmosfären gå förlorad om man blev begränsad till förstapersonsvy. Det skulle vara som att gå med skygglappar på sig på gatan. Du skulle gå miste om så mycket detaljer på så vis och då skulle det inte längre kännas som GTA.

Jag vet inte hur andra spelar, men jag älskar att zooma ut vyn när jag kör bil på gatorna och sedan styra kameran med musen i 360 för att se vad som händer vid sidan och bakom mig. Speciellt om jag är jagad av polisen och vill se ifall de krockat i andra bilar när jag sicksackar fram på motorvägen. Att hela tiden kunna se vad konsekvenserna blir av det man gör är en stor del av charmen med GTA. Det skulle inte längre vara samma sak om du var låst till förstapersonvy.
Senast redigerad av Storblottarn 2012-07-05 kl. 18:00.
2012-07-05, 20:55
Medlem
Reggaemans avatar
Jag känner mig ännu en gång väldigt skeptisk till den här nya "läckan"

Jag hoppas verkligen att grejerna som nämns är sant men det känns konstigt att Rockstar skulle låta en sån här stor lista komma ut utan att dom ville det, att dom har låtit någon provspela GTA V och sen lita på att denne kommer hålla käften om det...näe, jag är skeptisk
Senast redigerad av Reggaeman 2012-07-05 kl. 21:21.
2012-07-05, 21:15
Medlem
Han låter jäkligt trovärdig, och om allt stämmer så ska jag låsa in mig i min lägenhet flera veckor.
2012-07-05, 21:26
Medlem
Hur jävla sur jag än är för att R* ger fan i att släppa info så kommer jag ändå barrikera mig och köra ett 2 dygns maraton när V släpps...
2012-07-05, 21:33
Medlem
Kaejkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weesly
Hur jävla sur jag än är för att R* ger fan i att släppa info så kommer jag ändå barrikera mig och köra ett 2 dygns maraton när V släpps...

Jag kommer nog ta ledigt någon vecka, kanske vara "sjuk" pga detta spel

Jag vill fan ha cykel, lät inte som att han sa något om det i den där videon.
2012-07-05, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaejko
Jag kommer nog ta ledigt någon vecka, kanske vara "sjuk" pga detta spel

Jag vill fan ha cykel, lät inte som att han sa något om det i den där videon.

Känns som att cykel måste komma tillbaka när man spelar i LS.

Den läckan känns väldigt skum. Fanns det inte en likadan lista för ett tag sen som innehöll nästan samma sak?
2012-07-05, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMace
hittade en video som baseras på denna listan: Listan

GTA V - Big News

Ser extremt bra ut Gillar de nya funktionerna om dessa nu stämmer dvs...

Det sägs vara en "läkt" lista av en person som jobbar inom "Playstation magazine" i England, och har sett en gameplay av GTA V från Skottland..

Nu hänger jag inte med, om du kollar så ser du att listan kom ut för 8 månader sen o om man sen spelar in en video med gta iv o läser upp den listan blir det mer trovärdigt då?

Nä har inte så stora förhoppningar att den stämmer väntar på mer från Rockstar
2012-07-05, 22:40
Medlem
NorthSNKRs avatar
Jag vill ha kvar biljarden

och att den ska gå att spela online mot andra...
2012-07-05, 23:36
Medlem
Jamaicamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weesly
Jag hoppas innerligt att spelet kommer till vintern, runt jullovet ungefär. Då har man 2 veckors spelande att se framför sig.
2012-07-06, 05:21
Medlem
DertyHarrys avatar
Har vi någon historik hur det varit med tidigare GTA-titlar när det gäller tidspannet från första trailer till att spelet släppts?
2012-07-06, 08:40
Medlem
DIEXELs avatar
Nån kanske har redan postat det men här kommer det igen.

Trailern från V och intromusiken från Vice City och de båda passar perfekt med varandra!

http://www.youtube.com/watch?v=bRERmhSs2Ts
2012-07-06, 08:54
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Nån kanske har redan postat det men här kommer det igen.

Trailern från V och intromusiken från Vice City och de båda passar perfekt med varandra!

http://www.youtube.com/watch?v=bRERmhSs2Ts

Vanligtvis brukar jag inte bry mig om såna här klipp men det här var ju awesome, perfekt var ordet.
Fick gåshud på armarna

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in