2012-01-08, 23:00
Bannlyst
IcyElement: han tänkte nog på rockstars tidigare realeser, både LA Noire & Red Dead släpttes i maj.
2012-01-09, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av javaman123
IcyElement: han tänkte nog på rockstars tidigare realeser, både LA Noire & Red Dead släpttes i maj.

Kanske, fast det stod "GTA-spelen".
2012-01-09, 00:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av javaman123

Japp, när jag skrev "GTA-spelen" så menade jag rockstars spel, sorry
2012-01-09, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kugminsuk
Japp, när jag skrev "GTA-spelen" så menade jag rockstars spel, sorry

Jag har också tänk i dom banorna. Vi får hoppas att vi har rätt. Jag vet inte om jag orkar vänta till hösten. Jag vill ha nu
2012-01-09, 01:54
Medlem
Kolla denna sida!

Om detta är sant for vi nog inte se ett GTA V förräns mitten eller slutet av 2012.

http://www.igta5.com/rockstar-north-currently-hiring-game-testers?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
Senast redigerad av Tvatusentio 2012-01-09 kl. 01:57. Anledning: la till adress
2012-01-09, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvatusentio
Kolla denna sida!

Om detta är sant for vi nog inte se ett GTA V förräns mitten eller slutet av 2012.

http://www.igta5.com/rockstar-north-currently-hiring-game-testers?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Det behöver inte vara sant. Att dom anlitar speltestare är såklart sant, men att det ska ta över ett halvår tror jag inte. En god vän till mig jobbade som speltestare för ett par år sedan. Han var nere i Holland i 3 månader och testade olika sorters spel. Jag vet inte vilka spel han testade, men det var nog inte spel i storlek med GTA:V men som sagt då testade han olika spel och gjorde det på 3 månader.

Dessutom verkar det konstigt om R* släpper en trailer nästan ett år innan release. Det har dom inte gjort förut(GTA IV räknas inte eftersom det var så mycket försenat.).

Edit: Jag har försökt övertala min kompis att söka jobbet, men den jäveln har "viktigare saker" för sig. Vad kan vara viktigare än att ge mig info om V undrar jag?!!
Senast redigerad av IcyElement 2012-01-09 kl. 02:13.
2012-01-09, 02:13
Medlem
Game Testers hyr/anställer man _innan_ man påbörjar ett projekt, inte i slutfasen av det.

Så snälla sluta yra, dom sa på "yearly" mötet _NÄR_ spelet kommer släppas (pga stock prognosen 2.0 share ration som angavs)
2012-01-09, 02:46
Bannlyst
dip har ju rätt, men vem vet någon kanske fick sparken och dem söker en ny ?
2012-01-09, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Game Testers hyr/anställer man _innan_ man påbörjar ett projekt, inte i slutfasen av det.

Så snälla sluta yra, dom sa på "yearly" mötet _NÄR_ spelet kommer släppas (pga stock prognosen 2.0 share ration som angavs)
Det står ju inte att det är game tester till just GTA, kan ju vara ett annat projekt som ska påbörjas.
2012-01-09, 04:08
Medlem
smides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FEFBG
Jag tror faktiskt att den mörkhyade, skallige, CJ-look-a-liken är huvudpersonen. Han syns lite för mycket... Det kanske är default-looken? Att man senare ändrar utseende genom att köpa kläder, träna och klippa sig.

Eller vad tror ni?

Börjar nästan tro det också faktiskt, som du säger så syns han lite för mycket för att det inte ska vara något speciellt med honom.
Ned Luke kan mycket väl bara vara en uppdragsgivare eller liknande. Det är säkert redan påpekat någonstans i tråden, men i första trailern till Red Dead Redemption var det inte protagonisten John Marston som pratade, utan bikaraktären Drew McFarlane.
http://www.youtube.com/watch?v=aOpKJ6hjPIM. Nästan lite samma stuk på upplägget i snacket faktiskt.
Hade varit trevligt att spela som CJ-look-a-liken, han verkar ha mer potential att modifiera rent fysiskt, vilket jag tyckte var jäkligt kul i San Andreas.
2012-01-09, 13:24
Medlem
therifs avatar
Citat:

Om vi nu utgår ifrån att igta5.com har någorlunda säkra källor, så låter det ju snarare som att speltesterna ska testa om spelet är fritt från buggar.

Citat:
Although we still don't have an official release date for the game, it's widely expected to be launched before the end of 2012 and the fact that Rockstar are actively looking to bring in a team of dedicated testers would appear to hint that the game is nearing completion. Testing does of course happen all throughout the development process, however a full team of testers would be expected to check every part of the game - something which wouldn't be possible until development was complete.

Nu måste detta förstås inte stämma, något jag vill understryka.
2012-01-10, 11:07
Medlem
Mr-Zods avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av therif
Om vi nu utgår ifrån att igta5.com har någorlunda säkra källor, så låter det ju snarare som att speltesterna ska testa om spelet är fritt från buggar.

Man har ju spel testare i slutet som testar spelet fritt från buggar, står längst ner på sidan tillsamans med varningen att man nog tröttnar på spelet om man spelar igenom samma uppdrag 50 gånger.

Jag är inte ute efter att anklaga någon, längtar också efter spelet. Jag är mistänksam om det verkligen är cj look a liken som är huvudpersonen dock. Personen som pratar i trailern (Förmodligen ned luke) presenterar en person som vore lite äldre och erfarnare och har ett långt liv bakom sig som brottsling. ''I wanted to retire from what I was doing, you know. From that, that line of work. Be a good guy for once, a family man.'' För mig låter det som att det verkligen vore en lite äldre man som är huvudpersonen. Vad jag förstår har dem flesta gta karaktärer varit typ max 30år gamla, men i TLAD var ju johnny faktiskt 36 år och den äldsta karaktären genom gta serierna. Ned luke look a liken syns ju dessutom i flera scener av trailern också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in