Citat:
Ursprungligen postat av smide
Nu är du jävligt orättvis, GTA IV var faktiskt ett riktigt bra spel. Spelade det på PS3, och där var det inte några nämnvärda buggar. Hur det såg ut på dom PC/xbox kan jag inte uttala mig om.
Grafiken bra om man tittar på spelets storlek och storyn tyckte iallafall jag var bra.
Visst tyckte personligen att San Andreas till PS2:an var det roligaste spelet i GTA-serien, ja tillochmed det roligaste spelet jag någonsin haft.
Men GTA IV kvalar lätt in på top 10 över favoritspel.
Det är allmänt känt att grafiken till PS3 versionen inte alls var särskilt bra eller banbrytande öht och att man måste kunna förvänta sig BRA mycket bättre grafik till PC. Spelet i övrigt vara bara fånigt och man spenderade halva tiden med att ringa sin jävla nerkörda polare och köra honom överallt. Kass story, Kassa karaktärer och mer därtill; kass fysik.
Att de dessutom pissar på PC användare som köpt spelet för 549 jävla kronor + moms genom att tvinga oss att installera GWL och SC som var helt onödiga applikationer från början var en skymf som stod en upp i öronen.
Jag gissar att nästa installation kommer att ha samma upplägg, om de nu bara kunde använda hjärnan och göra en bra PC version och inte lura tusentals kunder på pengar så är det ju ännu bättre.
Men det verkar som om att sålänge man gör en bra PS3 version så är allt helt okej, vem bryr sig om PC användarna som vill ha riktig grafik och som spenderat tusentals kronor på en rigg som går långt över systemkraven och som inte kan spela det kanske häftigaste spelet på åratal FÖR ATT TILLVERKAREN STRUNTAT I ATT KOLLA DETTA...
Jag menar, hur svårt kan det vara för Rockstar att spela spelet en stund på en vanlig rigg och förstå att det laggar nåt innihelvete, eller de kanske har speciella datorer där som bara fungerar för dem men ingen annan.