Citat:
Ursprungligen postat av Darkiced
Vill bara påpeka följande fakta till er som är blinda eller helt störda i skallen:
GTA IV sög hårdare än en brasiliansk hästporr-skådespelerska. Anledning: Grafiken, samt det faktum att det var en sketen port från PS3;an som dessutom i sig hade pissgrafik till att börja med + att det kom med massa härliga buggar. Det faktum att GTA IV var fullt av dessa buggar delade oss fans i två läger:
1. Vi som förstod att detta aldrig skulle åtgärdas och att Rockstar helt och hållet fuckat upp det som kunde blivit ett bra spel. Vi såg och förstod...:
att massa onlinedravel, typ du måste "logga in" varje gång för att kunna spara vilket bara var ett dåligt illasinnat copyrightskydd light, inte är ett sätt att locka spelare. Vidare så var grafiken inte alls dålig, det råkade bara vara så att Rockstar helt enkelt sket i att faktiskt göra en PC version, istället så försökte de komma undan med en sketen "port" som totalt failade. När de sedan insåg detta så gjorde de ingenting åt det. Varför? För det gick inte. Istället så försökte de rädda situationen genom att släppa mindre "fixar" som inte alls löste problemet och dessutom varje gång man försökte uppdatera det jävla spelet så började det hosta om CD skiva och böga sig vilket är så jävla irriterande med tanke på att man inte ens KAN spela skiten ens om man köpt det, vilket vi i LAG 1 här förstod aldrig skulle fungera. Vi förstod också att detta skulle totalfaila när vi hörde orden "Games for Windows, Live"
2. Alla nördar; folk utan krav och totalt hjärnskadade hackers; som trots allt;
Spelade skiten trots hackig grafik, trots dålig fysik och trots alla problem tyckte det var roligt att sitta och pumpa upp youtube vids på sina "fraggz look here my bigazz fragg party GTA IV" som tyvärr laggade stenhårt och som inte var värda att ens klicka på. Påpekade man detta för er så blev ni genast sura och försvarade Rockstar eller så viftade ni prompt bort faktumet att det inte är skoj att spela ett spel som laggar på en splitter ny rigg och som inte går att spela utan att vara online och som dessutom kräver 2 extra applikationer, RPC och GWL som båda var helt jävla onödiga och den ena krävde nån jävla login hela tiden och framstod därför som mongon.
Vidare så utvecklades en hel generation idioter som både köpt GTA IV och sedermera spelat det med lagg var 5:e sekund och som faktiskt ÄR NÖJDA MED DETTA, som Rockstar kommer att utnyttja genom att låta GTA V bli ännu en sketen port, eftersom det släpps på PS3 (eller nån ny rigg) så att alla jävla 13 åringar kan bitcha om det till sina föräldrar och sen får vi med datorer spelet, i portform fullt av buggar, för vi nöjer ju oss tydligen med det.
GTA IV var en stor jävla besvikelse (vem fan vill spela som nån jävla polack från ett slavskepp) och jag kommer med glädje och förhoppning att titta fram mot 5;an. Förhoppningsvis (och detta är bekräftat) så slipper vi spela som en neger, spagge eller latinoamerikan vilket bara är skymfande då vita människor alltid varit bäst på brott och det faktum att jag hatar de fanskapen. Förhoppningsvis så har Rockstar fattat att man inte kan lura en generation genom att släppa sketna portar som laggar var 5:e jävla sekund på en rigg för 12 000 kronor.
Nu är du jävligt orättvis, GTA IV var faktiskt ett riktigt bra spel. Spelade det på PS3, och där var det inte några nämnvärda buggar. Hur det såg ut på dom PC/xbox kan jag inte uttala mig om.
Grafiken bra om man tittar på spelets storlek och storyn tyckte iallafall jag var bra.
Visst tyckte personligen att San Andreas till PS2:an var det roligaste spelet i GTA-serien, ja tillochmed det roligaste spelet jag någonsin haft.
Men GTA IV kvalar lätt in på top 10 över favoritspel.