2011-12-25, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Bra sagt.

Är folket här på flashback så dumma i huvudet att ni inte skulle märka om något nytt släppts eller är ni så efterblivna att ni inte kan läsa eller orka klicka er in på Rockstars officiella hemsida...herregud, läs och tänk efter innan ni skriver

När vi ändå är inne på ämnet, när kommer den nya trailern?

2011-12-26, 23:40
Medlem
Mr-Zods avatar
Jag har gjort lite efterforskningar vad gäller Gta IV. Det tog fyra år att tillverka spelet, Första trailern kom 29 mars 2007, och spelet släpptes sedan i april 2008. Alltså ca 14 månader efter att första trailern kom. Det man får tänka på är att IV:an var ett jätte projekt då, som tog lång tid att utveckla och lansera, men som hade bra grafik, en story, som desssutom ändrade sig lite beroende av hur man genomförde vissa uppdrag.
V:an är ju deras absolut största projekt hittills som ska ha bättre grafik en gigantisk värd, massa nya grejer som inte finns med i tidigare spel, och såklart en story, som förmodligen kommer att vara förbättrad och ge spelaren olika vägar att genomföra uppdrag som ändrar storyn som en fortsättning av det man gjorde i IV:an.(Min spekulation) Hittils har bara första trailern släppts av totalt ? många. Om nu IV:an släpptes 14 månader efter första trailern borde det ta minst lika lång tid för V:an som dessutom är ett megaprojekt det största (mest välutvecklade av dem) gta spelet R* nånsin gjort. Ingen vet dessutom hur långt de hunnit med V:an på R* hemsida står det bara att dem håller på för fula muggar.
Källor:
http://sv.wikipedia.org/wiki/GTA_IV
Borttappad källa om hur lång utvecklingen av Gta IV var.
2011-12-27, 01:19
Medlem
FEFBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Zod
Jag har gjort lite efterforskningar vad gäller Gta IV. Det tog fyra år att tillverka spelet, Första trailern kom 29 mars 2007, och spelet släpptes sedan i april 2008. Alltså ca 14 månader efter att första trailern kom. Det man får tänka på är att IV:an var ett jätte projekt då, som tog lång tid att utveckla och lansera, men som hade bra grafik, en story, som desssutom ändrade sig lite beroende av hur man genomförde vissa uppdrag.
V:an är ju deras absolut största projekt hittills som ska ha bättre grafik en gigantisk värd, massa nya grejer som inte finns med i tidigare spel, och såklart en story, som förmodligen kommer att vara förbättrad och ge spelaren olika vägar att genomföra uppdrag som ändrar storyn som en fortsättning av det man gjorde i IV:an.(Min spekulation) Hittils har bara första trailern släppts av totalt ? många. Om nu IV:an släpptes 14 månader efter första trailern borde det ta minst lika lång tid för V:an som dessutom är ett megaprojekt det största (mest välutvecklade av dem) gta spelet R* nånsin gjort. Ingen vet dessutom hur långt de hunnit med V:an på R* hemsida står det bara att dem håller på för fula muggar.
Källor:
Frågan är dock om GTA V verkligen är en "jätte projekt", Rockstar har väl bara påstått att det är det snyggaste, mest detaljrika spel de någonsin utvecklat? De har trots allt en mall att utgå från, GTA IV var helt nytt.

Sen undrar jag om det finns något mönster mellan alla GTA trailers, det spekuleras mycket om när GTA V's andra trailer släpps, och de flesta verkar tro att den kommer släppas med ungefär samma tidsskillnad som GTA IV. Men varför skulle den det? Släpptes GTA SA's trailers ungefär samtidigt som Vice Citys?
2011-12-27, 03:27
Medlem
Meloveyoulongtimes avatar
Citat:
Källor:
Utan att vara allt för insatt så tror jag att utvecklingen av Gta 4 tog lång tid pga. att R utvecklade RAGE parallellt med speltiteln. Inför Gta 5 har R redan en färdig spelmotor att använda sig av. Dessutom bör spelutvecklarna kunna återanvända mycket från Gta 4. De har säkert även kunnat dra lärdomar från förra titeln, hur de ska vrida ur mesta möjliga ur spelmotor och hårdvaran i konsolerna.
2011-12-27, 03:30
Medlem
r0starNs avatar
Folk kan spekulera i oändligheter, varför inte bara vänta och se. Nummret 2405 förekom ju i trailern och 24 delat på 5 är 4,8 och den 4 augusti är en lördag och den 8 maj är en söndag. Vette fan, vänta och se bara.

Tjo
2011-12-27, 06:43
Medlem
Chinisibas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Jag säger det jag redan sagt, har ALDRIG vart med om något lagg/framedrops eller övriga problem med mitt Gta IV på Ps3...låter mer som att dom som har 360 klagar på sånt och det säger jag inte bara för att jag har Ps3, det är vad jag utgår ifrån vad majoriteten av folk säger här på flashback

Av ren nyfikenhet...ser problem framedrops i denna trailern (eller upplever du att spelet flyter fint där också)? http://www.youtube.com/watch?v=kOZ8bRAO7YQ&feature=relmfu ;-)
2011-12-27, 11:15
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chinisiba
Av ren nyfikenhet...ser problem framedrops i denna trailern (eller upplever du att spelet flyter fint där också)? http://www.youtube.com/watch?v=kOZ8bRAO7YQ&feature=relmfu ;-)

Märker av det du säger i den trailern
2011-12-27, 14:29
Medlem
Citat:
Källor:

Du får tänka på att IV blev ungefär 6 månader försenat. Har för mig att anledningen var att det blev problem med att göra spelet till PS3an, minns inte helt säkert. Och sen var det som någon annan sa, dom utvecklade RAGE samtidigt(Kan ha varit där felet låg. Jag minns inte helt just nu).

Citat:
Ursprungligen postat av r0starN
Folk kan spekulera i oändligheter, varför inte bara vänta och se. Nummret 2405 förekom ju i trailern och 24 delat på 5 är 4,8 och den 4 augusti är en lördag och den 8 maj är en söndag. Vette fan, vänta och se bara.

Tjo

Det är kul att spekulera. Dessutom tror jag det dämpar längtan lite att snacka om spelet(Ja, lite GTA-missbrukare är nog dom flesta som fortfarande snackar om spelet). Dessutom får det tiden att gå.
Senast redigerad av IcyElement 2011-12-27 kl. 14:41.
2011-12-27, 17:43
Medlem
Ja!s avatar
Jag har aldrig varit so opeppad på ett GTA-spel som inför femman.
2011-12-27, 18:09
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!
Jag har aldrig varit so opeppad.
2011-12-27, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!

Varför?
2011-12-27, 21:25
Medlem
Tycker alla borde titta in Rockstar Norths hemsida, hur fan kan ni missa detta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in