2011-11-02, 20:49
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Jag hoppas att det finns en massa "mysterier" på landsbygden, precis som i San Andreas. Till exempel den där kameramannen/-kvinnan som stod och tog några bilder och sedan hoppade i vattnet och drunknade.
2011-11-02, 20:50
Medlem
De sa ju tidigare att spelet va långt in i produktionen å att t.om minigames redan va färdiggjorda.

Med tanke på att PS3 lär bytas ut mot PS4 om några år är det alldeles för sent att släppa spelet först 24/5 - 2013.
Eftersom det står 2405 på minst 2 ställen i trailern så tror jag på 24 maj 2012.

Bara faktumet att han bankar ner en Sale-skylt precis över siffrorna 2405 spär på det ganska bra.
Samtidigt som albumet som låten var med i hade release 24 maj 1968.
Senast redigerad av South 2011-11-02 kl. 20:55.
2011-11-02, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Barn är mer försvarslösa än vuxna, det känns inte rätt att göra ett spel där man kan döda barn. Jag skulle inte tycka att ett sådant spel skulle vara roligt.
Men du tycker att det är roligt att döda vuxna? Kom igen, det är ju bara ett spel, man dödar varken vuxna eller barn, man bara dödar polygoner. Jag tycker spel ska vara realistiska. Det är därför vi spelar spel, för att kunna göra saker som vi inte kan göra i verkligheten, att göra ett så grafiskt realistisk spel och sen begränsa realismen i vissa delar tycker jag är dumt.

Orealism kan vara kul också förstås, som i Mario Galaxy, men om man ska göra ett realistiskt spel ska man gå hela vägen. Jag antar att samma problem finns i BF3 som just kom ut, att man inte kan skjuta en soldat i huvudet så att huvudet krossas och hjärnan syns eller att kasta en granat så att kroppsdelarna flyger av, som på gamla goda tiden i Quake. Känns som spel idag har förlorat lite av deras realism.
2011-11-02, 20:53
Medlem
Mr.Golds avatar
Tommy Vercetti kan man nog stryka nu.

IGN.com kontaktade Ray Liottas representanter och fick svaret att det INTE är Ray's röst på trailern. Fast man vet aldrig, de kanske har gjort om rösten
2011-11-02, 20:53
Medlem
Mr.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Gold

IGN.com kontaktade Ray Liottas representanter och fick svaret att det INTE är Ray's röst på trailern. Fast man vet aldrig, de kanske har gjort om rösten

Glömde länk: http://ps3.ign.com/articles/121/1211384p1.html
2011-11-02, 21:00
Medlem
schmuckens avatar
Den Stora GTA V-tråden

Då min förra tråd som då gick ut på att spekulera kring det kommande GTA V har kommit till sitt slut och vi har en del smaskig information i den nya trailern.

Trailer numero uno --->http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=3NSMnDIrl38#!

Screenshots:
http://www.igta5.com/images/gta-5-trailer-1-looking-out-at-los-santos.jpg
http://www.igta5.com/images/gta-5-trailer-1--vinewood-sign.jpg
http://www.igta5.com/images/gta-5-trailer-1-hikers-making-the-climb.jpg

Släng in all jävla info ni kommer åt.

Spelet kanske kommer fortare än vad ni tror.
2011-11-02, 21:02
Medlem
Medves avatar
Har letat som en galning efter bekräftelse om att det kommer finnas stora gäng i spelet som visar sina färger, typ som Groove Street Familys, Ballas och dom andra. Men har inte lyckats hitta nåt, stör mig väldigt mycket för vill inte att det ska vara som i GTA IV där man inte änns visste om nån tillhörde nånting.

Dock Los Santos utan gäng färger skulle bara vara fel tycker jag
2011-11-02, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Gold

Oj vad "förvånad" man blir....Hoppas det får tygling på alla lösa myter nu.
2011-11-02, 21:05
Medlem
NollottAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av South
De sa ju tidigare att spelet va långt in i produktionen å att t.om minigames redan va färdiggjorda.

Med tanke på att PS3 lär bytas ut mot PS4 om några år är det alldeles för sent att släppa spelet först 24/5 - 2013.
Eftersom det står 2405 på minst 2 ställen i trailern så tror jag på 24 maj 2012.

Bara faktumet att han bankar ner en Sale-skylt precis över siffrorna 2405 spär på det ganska bra.
Samtidigt som albumet som låten var med i hade release 24 maj 1968.

Det finns för många 2405 -anspelningar för att det inte ska vara det. Jävligt kul att Rockstar gör sånthär!

Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Jag hoppas att det finns en massa "mysterier" på landsbygden, precis som i San Andreas. Till exempel den där kameramannen/-kvinnan som stod och tog några bilder och sedan hoppade i vattnet och drunknade.

En av dom sakerna jag älskade mest med SA, mystiken och alla historier och myter. Screencap från trailern med bigfoot i polisernas sköld: http://i.imgur.com/Hfa2A.jpg
2011-11-02, 21:05
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
Men du tycker att det är roligt att döda vuxna? Kom igen, det är ju bara ett spel, man dödar varken vuxna eller barn, man bara dödar polygoner. Jag tycker spel ska vara realistiska. Det är därför vi spelar spel, för att kunna göra saker som vi inte kan göra i verkligheten, att göra ett så grafiskt realistisk spel och sen begränsa realismen i vissa delar tycker jag är dumt.

Orealism kan vara kul också förstås, som i Mario Galaxy, men om man ska göra ett realistiskt spel ska man gå hela vägen. Jag antar att samma problem finns i BF3 som just kom ut, att man inte kan skjuta en soldat i huvudet så att huvudet krossas och hjärnan syns eller att kasta en granat så att kroppsdelarna flyger av, som på gamla goda tiden i Quake. Känns som spel idag har förlorat lite av deras realism.
Ja men precis, och så ska man dö av ett skott och inte få spela om mer, eftersom man är död. Blir ju skitkul. Och när man blir busted så hamnar man i fängelse i 25 år och blir knullad i röven av medfångarna.

Du förstår inte, jag och många andra värderar barn högre än vuxna. Ärligt talat, om du fick rädda en person av två möjliga, varav den ena var 37 och den andra 4, skulle inte du rädda barnet?
2011-11-02, 21:07
Medlem
Salfords avatar
Analys hittills:

-Eftersom det är nummerplåtar från San Andreas och det står Los Santos på skåpbilen så verkar det som det blir alla tre städerna igen.

-Verkar innehålla djur också.
Kul om man kan skaffa hund eller/också jaga i naturen.

-Har vi tur så kan det bli Tommy Vercetti ~30 år efter Vice city. Andra spekulationer jag läst är att det låter som Ray Liotta och karaktären liknar Tommy.

-Flygplan, jetskis och enorma berg.

-Hade gärna sett stora skogspartier med enslig vägar osv.

Hoppas att dom fortsätter att hålla kvar i framgångsrika detaljer. Typ att man kan ändra sin karaktärs utseende i detalj, cyklar och köpa fastigheter. Fattar. Inte varför dom plockar bort lite allt möjligt från spel till spel. Skylten som en hammrar ner i marken får ju en att tro att man kan köpa fastigheter.

Trött på spelrecensenter som aldrig fan är nöjda. Till exempel på första sidan på Aftonbladet så står det att GTA V kommer utspelas i en helt ny stad (okej att deras rubriksättare är efterblivna) men sen är det en länk till deras spelrecensent som tycker att Rockstar är för fega när dom gör ny San Andreas. Hade dom gjort en nya stad så hade dom försökt för mycket och alla jävla tyckare hade sagt att dom borde hålla sig till det dom kan med sina klassiker. Alltid hitta nått fel och gnälla. Gillar dom inte spel eller? För nästan alla fans är detta scenariot det bästa som kunde hände. Jag spelat ju fan San Andreas fortfarande.
2011-11-02, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NollottA
Det finns för många 2405 -anspelningar för att det inte ska vara det. Jävligt kul att Rockstar gör sånthär!

Dessutom har en av bilarna 2405 på regplåten. Samt så hade de en poll på GTA's forum där det stod 1102, 555, 204.

1102 är dagens datum då första trailern kom. Tar man 2 november och 204 dagar framåt så får man 24 maj.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in