Citat:
Ursprungligen postat av deprimeradekillen
Hallå, va? GTA IV laggar ingenting på xbox eller ps3, det vill säga konsolerna spelet är tänkt att skapas för och släppas till. Inte nån jävla dator. Datorspelande idioter är dom absolut sämsta spelarna som aldrig kan göra någonting utan sitt jävla tangentbord och mus. Spelen laggar dessutom. Fyfan. Sen släpptes GTA IV 2008 och då var det jävligt nice. Självklart kan du inte jämföra GTA IV med t ex Black Ops? Då är du ju bara efterbliven.
GTA IV lider av svåra fps-drops(lagg är något helt annat, nätverksrelaterat) på alla plattformar, det kan man inte komma ifrån. Jag skulle säga att spelmotorn i sig inte var optimal för spelets omfattning. Men vad vet jag, jag "kan ju inte göra någonting utan min mus"

Det är dock ganska uppenbart att alla som har spelat GTA IV har upplevt hackande och eftersläpande under vissa omständigheter.
För att relatera detta resonemang till GTA V så kan man ju hoppas att R* har slipat bort kanterna i motorn som orsakade dessa problem och dessutom kan bumpa grafiken på konsol(speciellt texturupplösning), det är rimligt att tro efter tre år av utveckling enligt min uppfattning.
Personligen hoppas jag att PC-versionen blir bra den här gången, jag har 280 speltimmar i GTA IV trots hur dåligt spelet är rent tekniskt och kommer nog lira GTA V mer om det bara skalar med hårdvaran.