2011-11-06, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oscar88
varför snackar ni wikipedia när tråden handlar om GTA ?
Det handlade väl främst om att man skulle inte ta Wikipedia allt för seriöst eftersom vem som helst har kunnat skriva att det kommer tredje kvartalet nästa år.
2011-11-06, 21:46
Medlem
BaiskeliPampus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Redan postad IGEN flera gånger, och ja det är GTA V karaktärer.

Det jag ville säga var att jag inte kände igen så många av de karaktärerna på listan i trailern
2011-11-06, 22:52
Medlem
metalmademans avatar
Blir så sugen när jag läser allt tjöt här! Fyfan detta kommer bli århundradets spel! Älskar varendaste spel i GTA serien. Något jag velat se mer av hade vart vildmarksliv och bankrån och liknande grejer! Låter fan inte fel
2011-11-06, 22:52
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deprimeradekillen
Hallå, va? GTA IV laggar ingenting på xbox eller ps3, det vill säga konsolerna spelet är tänkt att skapas för och släppas till. Inte nån jävla dator. Datorspelande idioter är dom absolut sämsta spelarna som aldrig kan göra någonting utan sitt jävla tangentbord och mus. Spelen laggar dessutom. Fyfan. Sen släpptes GTA IV 2008 och då var det jävligt nice. Självklart kan du inte jämföra GTA IV med t ex Black Ops? Då är du ju bara efterbliven.
GTA IV lider av svåra fps-drops(lagg är något helt annat, nätverksrelaterat) på alla plattformar, det kan man inte komma ifrån. Jag skulle säga att spelmotorn i sig inte var optimal för spelets omfattning. Men vad vet jag, jag "kan ju inte göra någonting utan min mus" Det är dock ganska uppenbart att alla som har spelat GTA IV har upplevt hackande och eftersläpande under vissa omständigheter.

För att relatera detta resonemang till GTA V så kan man ju hoppas att R* har slipat bort kanterna i motorn som orsakade dessa problem och dessutom kan bumpa grafiken på konsol(speciellt texturupplösning), det är rimligt att tro efter tre år av utveckling enligt min uppfattning.
Personligen hoppas jag att PC-versionen blir bra den här gången, jag har 280 speltimmar i GTA IV trots hur dåligt spelet är rent tekniskt och kommer nog lira GTA V mer om det bara skalar med hårdvaran.
2011-11-06, 22:58
Medlem
GirigaJudens avatar
Rent allmän kan ju sägas att man när spelutvecklarna fått lite tid på sig så brukar saker bli bättre.

Jämför tex GTA III med Vice City...och Vice City med San Andreas. Skillnaden var som störst i grafik mellan GTA III och Vice City.

Kanske blir det likadant här, att GTA V kommer att slå GTA IV grafikmässigt sett.
2011-11-06, 23:03
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GirigaJuden
Rent allmän kan ju sägas att man när spelutvecklarna fått lite tid på sig så brukar saker bli bättre.

Jämför tex GTA III med Vice City...och Vice City med San Andreas. Skillnaden var som störst i grafik mellan GTA III och Vice City.

Kanske blir det likadant här, att GTA V kommer att slå GTA IV grafikmässigt sett.
Det tror jag. En annan sak med GTA-serien är att jag tycker att allt blir förbättrat(kontrollerna först och främst) så de tidigare förlagorna känns ospelbara. När man lekt runt i flera timmar i San Andreas kändes Vice City ospelbart fast man något år tidigare höll det som ett av världens bästa spel.
2011-11-06, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaiskeliPampu
Det jag ville säga var att jag inte kände igen så många av de karaktärerna på listan i trailern

Du kan ringa in ett par med hjälp av listan.
2011-11-06, 23:08
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Visserligen svårt att avgöra men Los Santos ser mindre ut i trailern än Liberty City från IV. Spelet är säkert större tack vare landsbygden..och resterande städer Nä men ju mer man tänker på det desto bättre låter det med ett väl detaljerat Los Santos och stora jävla områden omkring.

Förresten i trailern i scenen efter han spikar upp skylten med huset till försäljning, ser det inte ut som att det är ett ställe som skulle kunna ligga utanför Los Santos på landsbygden nånstans? Alltså det lilla huset där med en skylt med texten "Liquor Ace" och sen kortsymbolerna (som hintar om Las Venturas? hehe)..kanske redan har varit uppe tidigare? Svårt att hålla reda på allt:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=VjZ5tgjPVfU#t=55 s
2011-11-06, 23:10
Medlem
mr.mister89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Du kan ringa in ett par med hjälp av listan.

Du skulle inte vilja vara snäll och göra det?
Tänkte att det tillför ett stort allmännyttigt intresse i tråden..
2011-11-07, 00:45
Medlem
Bandoliers avatar
Jag har inte spelat GTA IV på PC så där har jag ingen uppfattning.

Men däremot till 360 och jag måste säga att jag tycker grafiken där var ok. Åtminstone gillar jag designen på bilar och miljö. Det jag ogillar är den smutsiga färgskalan som spelet lider av. Detta verkar ju mycket bättre nu i GTA V om man ska tyda trailern.
2011-11-07, 01:00
Medlem
smides avatar
Citat:

Anser du att det är mer skillnad grafikmässigt mellan 3:an och Vice City än mellan San Andreas och IV?
Eller du kanske syftar på skillnaden mellan spel som kom till samma konsol.
2011-11-07, 02:33
Medlem
Citat:

Klart grafiken kommer vara bättre i det nya. Frågan är mer ifall vi har datorer som klarar spelet. Får inte bli lika pinsamt som vid släppet av GTA IV.

Snabb summering:

GTA III var en katastrof i dålig fps på PC. Väldigt dåligt programerat.

Gta Vice City var underbart. Fungerade klockrent och hade oftast 100 fps på PC.

GTA San Andreas. Spelade det bara litegrann så har ingen koll.

GTA IV - tillbaka till katastrof igen med dålig fps. Dock bättre än GTA III. Inte ens med dagens datorer så fungerar GTA IV lika bra som GTA Vice City gjorde när det släptes. Det är ju rätt fail.

GTA V. Jag hoppas de optimerat koden denna gången!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in