2013-08-18, 14:05
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deckade
Ni som tvivlar på storleken av kartan rekommenderas att se följande video

https://www.youtube.com/watch?v=b7ep5fT2lKk

Som han säger i videon när han precis har visat ett exempel på hur stor kartan kanske kommer att vara (3:00) "- I can't believe some people are being negative about the size of the map, who cares"

Bra video och folk som klagar på att kartan ser liten ut kanske ska tänka om + att det är ingen som vet om Los Santos är den enda staden, det kommer naturligtvis finnas småstäder men det kan lika gärna finnas en lite större stad till som vi inte ens vet om än så lugna ner er ni som klagar

Väldigt få människor kommer bli besvikna på Gta V så länge man gillar Gta sen tidigare
2013-08-18, 14:08
Medlem
beerklunkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hawx
Jag tror att det kommer dyka upp en ö, minst. Bara känns så med tanke på alla flygplan och resemöjligheter som det står om på deras sida, vore väl konstigt om det bara finns en landningsbana?
Jag tror och hoppas på att det dyker upp en ö med lite roliga aktiviteter och landningsbana!

Ja, att det blir minst EN ö att spela på får vi väl åtminstone hoppas på
2013-08-18, 14:23
Medlem
LGDs avatar
http://www.youtube.com/watch?annotation_id=channel%3A51edbd08-0-26a6-980e-1a11c1f072&feature=iv&src_vid=b7ep5fT2lKk&v=noz7Kn 4QtAM

Samma snubbe som redogör för hur stor kartan kommer bli tar upp Trevors möjliga speciella egenskaper. Sådant här höjer spänningskänslan.
2013-08-18, 14:33
Medlem
Någon som har hört hur många skivor det kommer vara? Om man måste installera något på hårddisken?

Har nämnligen bara 4 gb kvar på min lilla hårddisk. .
2013-08-18, 14:37
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beerklunker
Grejen som gjorde san andreas så grymt och omfattande var ju landskaps-områden mellan städerna.
Man var tvungen att färdas långa sträckor för att ta sig från ena staden till den andra.
Detta gjorde att spelet kändes väldigt stort.
Om det bara finns en stad och allt är samlat på en ö så verkar det ju som att man mest häckar i staden.

En omfattande stad som är själva centrum, en tillkopplad stadsdel nära den stora staden som kanske avgränsas av en bro som har "ghetto känsla" över sig och sen en stad långt därifrån som utöver sitt centrum har mer byfåne känsla över sig hade enligt mig varit perfekt.

Nu ska dom bunta ihop överklassområden, ghetton och redneck-skithålor in i en och samma klump?

Precis som LA på riktigt då Jag var främst skeptisk till alla jävla berg dem har med som tar upp så mycket av ytan men sen finns det ju faktiskt dalar med skog och öken plus att man kan göra saker på bergen. Får hoppas att det ligger nåt litet samhälle uppe på ett berg också.

Själva utformningen på kartan kunde varit lite bredare och med mer plan yta som öken och skog men när jag väl börjar styra gubben för första gången är jag övertygad om att jag kommer älska världen ändå
2013-08-18, 14:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aventador
Någon som har hört hur många skivor det kommer vara? Om man måste installera något på hårddisken?

Har nämnligen bara 4 gb kvar på min lilla hårddisk. .

Xbox 360 kommer att ha 2 DVD skivor PS3 kommer att ha en bluray skiva men ovasett vilken så måste du installera 8gb.
2013-08-18, 14:46
Medlem
LGDs avatar
Sedan får vi inte glömma att det är inte en stor mapp som definierar hur roligt spelet kommer vara. Utan det är helt sonika vad mappen innefattar för möjligheter. Med inslag såsom berg, storstäder, ghetton, ökenland, skogar, roliga uppdrag, tre spelbara karaktärer och massvis med valmöjligheter. Så tycker jag att det inte råder någon större tvekan om att detta spelet kan bli riktigt riktigt kul. Dessutom verkar spelvärden vara stor nog att vara till behags, även för den kräsnaste gamern.
2013-08-18, 15:11
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wutnoshit
Läste i en intervju med Rockstar att det inte kommer gå att tanka bilarna, det skulle bara förstöra hela spelkänslan tycker de. Jag kan inget annat göra än att hålla med.
Tänk om du i ett uppdrag ska jaga efter en snubbe med bil och soppan helt plötsligt tar slut, det skulle ju bara förstöra hela uppdraget.
men åh!

då har folk här i tråden ljugit

jag tycker iallafall att det är en riktig grym ide, älskar det i mafia! spelet blir så mycket mer verklighetstroget när man måste stanna för att tanka ibland

men som du säger så blir det segt om det tar slut mitt i ett uppdrag
2013-08-18, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
men åh!

då har folk här i tråden ljugit

jag tycker iallafall att det är en riktig grym ide, älskar det i mafia! spelet blir så mycket mer verklighetstroget när man måste stanna för att tanka ibland

men som du säger så blir det segt om det tar slut mitt i ett uppdrag

Det är inte bara verklighetstrogna aspekter som gör ett spel bra.
Det kan inte börja lägga till en massa störningsmoment bara för att det ska skapa så mycket realism som möjligt.

Vill du tanka bil? Varsågod och kör till närmsta bensinstation nära dig, det är inte kul att tanka varken i ett spel eller i verkligheten.
2013-08-18, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Som han säger i videon när han precis har visat ett exempel på hur stor kartan kanske kommer att vara (3:00) "- I can't believe some people are being negative about the size of the map, who cares"

Bra video och folk som klagar på att kartan ser liten ut kanske ska tänka om + att det är ingen som vet om Los Santos är den enda staden, det kommer naturligtvis finnas småstäder men det kan lika gärna finnas en lite större stad till som vi inte ens vet om än så lugna ner er ni som klagar

Väldigt få människor kommer bli besvikna på Gta V så länge man gillar Gta sen tidigare

Var egentligen tänkt att jag skulle dela videon som är länkad nedan då den visar hur stor kartan egentligen kommer att vara men jag länkade fel haha. Tipsar er om att kolla videon nedan då den verkligen sätter storleken av byggnader etc i perspektiv till helheten av kartan. Be prepared to be blown away

https://www.youtube.com/watch?v=Tp0nTZvtXqM
2013-08-18, 15:35
Medlem
creteks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KareemSaid
Det är inte bara verklighetstrogna aspekter som gör ett spel bra.
Det kan inte börja lägga till en massa störningsmoment bara för att det ska skapa så mycket realism som möjligt.

Vill du tanka bil? Varsågod och kör till närmsta bensinstation nära dig, det är inte kul att tanka varken i ett spel eller i verkligheten.

haha sant, massa onödiga förslag. om du nu vill tanka så mycket kan du "låtsas tanka" genom att köra in till en station, gå ur bilen och rpa att du tankar om det nu är så jävla roligt.
2013-08-18, 15:50
Medlem
WalterSullivans avatar
Imorrn är det ju måndag så man får hoppas att dem låser upp en ny ruta i guiden

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in