2011-10-26, 11:45
Medlem
Medves avatar
När jag såg de gröna V så tänkte jag på GroVe Street.
2011-10-26, 11:46
Medlem
bat21s avatar
GTA V kommer utspelas i San Andreas. Detta är jag rätt säker på eftersom 2009 spelade B-Real från Cypress Hill i Göteborg, och efter spelningen hade jag chansen att få prata med bandet backstage. Jag pratade då med Julio G, som var DJ för B-Real. Detta är samma person som har radiostationen "Radio Los Santos" i GTA San Andreas, och han berättade då om att GTA V skulle släppas, att det skulle utspela sig i San Andreas eftersom Julio G hade åter spelat in "Radio Los Santos" för GTA V.

Hittills tycker jag att GTA har överträffat sig varje gång det släpps ett nytt, och jag hoppas verkligen att GTA V kommer göra det också!

Jag hade gärna sett det lite mer blodigt, som i Vice City när man kunde hugga huvudet av folk med svärd. Och jag skulle också vilja ha tillbaka "Kill Frenzy"! Samt att åter kunna ta droger. Att ett raketgevär ex. spränger en person i bitar, att det blir lite mer förödelse efter man använt vapen.
2011-10-26, 11:49
Medlem
Herrtrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basssee
Lite råare hade varit skoj!
T.ex att hagelgeväret blåser bort huvudet och raketgeväret lemlästar kroppen lite mer

Sälja/köpa/använda droger?

Strypa?

Ja, det hade varit riktigt grymt! Hade gärna velat kunna göra större skada på omgivningarna också. Tänk dig kapa ett flygplan och styra kosan i riktning mot en riktigt saftig skyskrapa. Man brakar in med buller och bång för att sedan se skyskrapan totalförstöras. Allahu Akbar!

Bruket av droger hade varit ett kul tillägg. En dos LSD och plötsligt ser man rosa flygande elefanter på skärmen.
2011-10-26, 11:57
Medlem
Medves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bat21
GTA V kommer utspelas i San Andreas. Detta är jag rätt säker på eftersom 2009 spelade B-Real från Cypress Hill i Göteborg, och efter spelningen hade jag chansen att få prata med bandet backstage. Jag pratade då med Julio G, som var DJ för B-Real. Detta är samma person som har radiostationen "Radio Los Santos" i GTA San Andreas, och han berättade då om att GTA V skulle släppas, att det skulle utspela sig i San Andreas eftersom Julio G hade åter spelat in "Radio Los Santos" för GTA V.

Hittills tycker jag att GTA har överträffat sig varje gång det släpps ett nytt, och jag hoppas verkligen att GTA V kommer göra det också!

Jag hade gärna sett det lite mer blodigt, som i Vice City när man kunde hugga huvudet av folk med svärd. Och jag skulle också vilja ha tillbaka "Kill Frenzy"! Samt att åter kunna ta droger. Att ett raketgevär ex. spränger en person i bitar, att det blir lite mer förödelse efter man använt vapen.

Jag hoppas att du inte trollar! Skulle vara underbat att åka igenom ghettona i Los Santos och visa sina colours! Dock skulle inte fårvåna mig att dom skiter i gängen så blir det samma som GTA IV som jag tyckte var väldigt tråkig

Hoppas på hela San Andreas, dock tyckte jag inte att San Fierro var så kul stad.

PS, nu slipper jag ladda hem GTA SA med kass grafik om detta blir verklighet-
2011-10-26, 11:58
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
jag var lite rädd att Gta 5 endast var rykten men nu är det bekräftat på riktigt

Tror du verkligen att dom skulle stoppa tillverkningen av GTA när den serien är rena sedelpressen för R* och T2?

Det var ju ingen snack om saken att det skulle komma fler spel, utan den största frågan är ju när GTAV ska släppas.

Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Tveksamt om jag har ork till ett nytt GTA i ett fiktivt USA. Jag kommer definitivt skippa det om de kör hårt på ett neger-fokus. Loggan för tankarna till Washington D.C. vilket spontant känns som en oerhört trist stad.

Det kommer DEFINITIVT inte att utspela sig i D.C.

Citat:
Ursprungligen postat av Medve
Hoppas på hela San Andreas, dock tyckte jag inte att San Fierro var så kul stad.

Håller med.

1. Los Santos
2. Öken/Landsbygden ()
3. Las Venturas
10. San Fierro
Senast redigerad av DIEXEL 2011-10-26 kl. 12:20.
2011-10-26, 12:00
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bat21
--

Intressant men detta var då 2009? ljud och musik brukar vara bland det sista man lägger in i ett spel så verkar inte så troligt att dem skulle spela in radio stationerna 3 år innan release. Hoppas dock lite på att du har rätt, om dem gör om SA så kan det faktiskt bli bra så länge det inte känns som en kopia för mycket
2011-10-26, 12:03
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrtrosa
Ja, det hade varit riktigt grymt! Hade gärna velat kunna göra större skada på omgivningarna också. Tänk dig kapa ett flygplan och styra kosan i riktning mot en riktigt saftig skyskrapa. Man brakar in med buller och bång för att sedan se skyskrapan totalförstöras. Allahu Akbar!

Bruket av droger hade varit ett kul tillägg. En dos LSD och plötsligt ser man rosa flygande elefanter på skärmen.

Håller helt med att bruket av droger verkligen skulle vara roligt!
Dock när det görs spel där man kan förstöra omgivning så "försvinner" alltid skadan så fort och det är lite tråkigt imo.

Men helt klart borde flygplan/helikoptrar kunna skapa gropar osv i asfalten i alla fall!

Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Tveksamt om jag har ork till ett nytt GTA i ett fiktivt USA. Jag kommer definitivt skippa det om de kör hårt på ett neger-fokus. Loggan för tankarna till Washington D.C. vilket spontant känns som en oerhört trist stad.

Skulle inte "V:et" kunna stå för Vice City..?
Senast redigerad av Cpt.Obvious 2011-10-26 kl. 12:06.
2011-10-26, 12:05
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL

Tror du verkligen att dom skulle stoppa tillverkningen av GTA när den serien är rena sedelpressen för R* och T2?

Nej så klart dem inte skulle stoppa GTA men att 5an var i görningen nu trodde jag mest var rykten sen jag först hörde dessa rykten förra året eftersom det varit så otroligt jävla tyst om det genom åren sen 4an, inte ens nån liten bild på spelet. Rockstar verkar ha stenkoll på att ingen information läcker ut

...bög
2011-10-26, 12:05
Medlem
turbokillens avatar
Det blir tidigt 60 tal i L.A

http://www.reddit.com/r/gaming/comments/lopyl/gta_v_origin_of_the_logo/
2011-10-26, 12:42
Medlem
Luposs avatar
Tyvärr tror jag att dt kommer bli sämre än GTA4, samtliga GTA sedan San Andreas har blivit mer och mer nerdummade för att i GTA 4 vara ett linjärt spel helt utan egna beslut eller möjligheter till några val. Tidigare har man kunnat köpa hus, bilar, kläder och ägna sig åt meningsfulla aktiviteter utanför storyn.

Red dead redemtion pekar också det i de riktningen, friheten består i att man kan skjuta 100 skator och få ett gevär med guld pipa istället för svart pipa. Tyvärr måste jag säga att Saints Row varit bättre och kommer troligen att bli det även kommande generation spel, mycket friare och meningsfullare bisysslor som faktiskt leder någonvart och möjlighet att modifiera karaktären.

GTA 3 var 2001 en av de större spelupplevelserna jag haft p.g.a. att det var så revolutionerande men sedan dess har det inte hänt någonting.
2011-10-26, 12:44
Medlem
flakmoppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bagdad
Boston Celtics, CP.

Ont: Är så jävla taggad, skiter i vad det blir för något bara jag får ett jävla GTA nångång

Sen när fan hade dom en liga? Cp.
2011-10-26, 12:47
Medlem
DIEXELs avatar
Jag hoppas för gud skull att dom återinför motorvägarna som dom hade i San Andreas. Det fanns INGET som gick upp mot man tog bilen och satte på K-DST i bakgrunden och körde mellan städerna. Resorna var dock inte smärtfria när dom hade programmerat att de andra förarna var fullständiga idioter. Minns att jag satt och svor åt R* att dom inte programmerade att bilar kan krocka och krascha utan att behöva ha jävla traktorer och motorcyklar som åkte i 50 på en motorväg. Det hände en del gånger där dom ställde till det för mig när jag hade foten på gasen...

Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Nej så klart dem inte skulle stoppa GTA men att 5an var i görningen nu trodde jag mest var rykten sen jag först hörde dessa rykten förra året eftersom det varit så otroligt jävla tyst om det genom åren sen 4an, inte ens nån liten bild på spelet. Rockstar verkar ha stenkoll på att ingen information läcker ut

...bög

Jag kan hålla med om att R* och Houser är FÖR maniska om "inget-ska-fan-läckas-ut", det blir ibland rätt frustrerande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in