2009-08-10, 22:26
Medlem
Tycker många verkar glömma att TV faktiskt var otrogen så helt obefogade är icke TL´s hårda ord..
Citat:
Ursprungligen postat av Clara Hertz
Hur stor rättslig roll spelar det in om vi ponerar att TL inte ville att TJR skulle dö?

Hon har ju ändå agerat för att få honom att göra det, hetsat honom till det.
Uppsåtet är ju A och O i princip, men som jag nämnt tidigare, frågan är hur man ska göra den bedömningen.. omöjligt.
Citera
2009-08-10, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helli
Den framflyttade deadlinen är ett bevis på att hon inte skulle ge sig innan det var klart.

Enligt henne själv är det för att Tim alltid får det han vill, han tjatar och tjatar tills hon går med på att ge honom en chans till, sen om det är hans fel för att han är mentalt svag och söker tröst hos denna Tove eller om det är Tove som borde vara starkare och säga ifrån, det är väll lite det som kommer avgöra hur det går för Tove i Rättegången...
Citera
2009-08-10, 22:30
Medlem
Kan det faktiskt vara så att TL är såpass sjuk att hon inte förstod vad hon hetsade TV till? Kan det vara så att att vilja få någon "dö" bara mer är ett uttryck som jag även sett hon använt i deras msn meddelanden. Sen att nu senast GS uttryckte det i ett svar med en person ifrån flashback att han tyckte att hon kunde dö. Det kändes lite märkligt faktiskt men det kanske är mer förståligt ju mer man blir insatt i detta att språkbruket mellan dem är hemskt och kanske saknar innebörd men en de förstår. Vad vi idag vet är att TV tog TL på ordet och verkligen utförde det hon hade så många gånger hade psykat honom att utföra. Hela historien är iaf hemsk och fått oss alla att engagera oss i detta fallet
Citera
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverFrost
Vad jag tycker mig ha läst bestod vel Toves bekantskaps krets inte av så värst många?
Nån "adde" eller vad fan han hette i protokollets sms bilaga och sen Olivia i FUP.
Av en hel förundersökning har jag läst om 2 personer i Toves vänkrets. Moppe-adde och Olivia.

Men fanns det fler polare till henne hon hängde med själv?
Inte som jag sett.

Therese har genom sina vänner en blogg:
http://minneavtherese.blogg.se/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChapterFour
Jag tycker det är viktigt att vi fokuserar på rätt fråga här... vem fan kallar tjejens könsorgan för murra?

Hon själv
Jag har aldrig hört nån kalla tjejens könsorgran för murra heller innan.

Citat:
Ursprungligen postat av ChapterFour
Diskuteras den här aborten mycket på något ställe (i så fall var?) eller kommer det bara upp i någon rad?

Aborten nämner hon i förhöret i förundersökningen om det är det du menar?
Citera
2009-08-10, 22:36
Medlem
Sanzets avatar
Sa inte Olivia i förhör att det var hon som berättade om kyssen?
Citera
2009-08-10, 22:38
Medlem
ColonelPogues avatar
En till läsare ....

Efter att ha läst FUP sams SMS trafik har jag fått uppfattningen att Tove är en av de kallaste människor jag har hört talas om.

Tror inte hon brydde sig så mycket om Tim genomförde det eller inte, det var en win/win situation oavsett i hennes skruvade logik.
Citera
2009-08-10, 22:38
Medlem
En ytterligare sak jag reagerar på i Toves beteende under mordkvällen är att hon på sms frågar Gordon om han vill ha trekant med henne och Olivia. VARFÖR?! Känns kanske inte som något man frågar killen man dejtar strax innan hans f.d flickvän ska mördas? Har svårt att tro att Tove ville ge honom alibi, hon verkar inte vara den omhändertagande typen precis.
Hon var kanske bara sjukt pervers (syftar på "leken") och det är kanske också svaret på vad hon ville Robin mitt i natten. Hähä.
Citera
2009-08-10, 22:39
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andrebandera
Kan det faktiskt vara så att TL är såpass sjuk att hon inte förstod vad hon hetsade TV till? Kan det vara så att att vilja få någon "dö" bara mer är ett uttryck som jag även sett hon använt i deras msn meddelanden. Sen att nu senast GS uttryckte det i ett svar med en person ifrån flashback att han tyckte att hon kunde dö. Det kändes lite märkligt faktiskt men det kanske är mer förståligt ju mer man blir insatt i detta att språkbruket mellan dem är hemskt och kanske saknar innebörd men en de förstår. Vad vi idag vet är att TV tog TL på ordet och verkligen utförde det hon hade så många gånger hade psykat honom att utföra. Hela historien är iaf hemsk och fått oss alla att engagera oss i detta fallet
Det fetade.

Det kan vara så. Jag tror TL blir dömd. I så fall får vi se vad den rättspsykiatriska undersökningen kommer fram till.
Senast redigerad av Kallix 2009-08-10 kl. 22:41.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Big Puff
Tycker många verkar glömma att TV faktiskt var otrogen så helt obefogade är icke TL´s hårda ord..

Uppsåtet är ju A och O i princip, men som jag nämnt tidigare, frågan är hur man ska göra den bedömningen.. omöjligt.

TV gjorde en dum grej men otrogen..? TL däremot gick systematiskt bakom TVs rygg o träffade Gordon o försökte få ihop ett förhållande med honom. HON var otrogen o ljög samtidigt som hon anklagade TV för otrohet o att det inte gick att lita på honom.

Jag måste säga att jag tycker synd om TV, dels för det sätt som TL behandlade honom på och den press han utsattes för o dels för att han nu får reda på exakt hur illa TL betedde sig mot honom, vilket dubbelspel hon körde.

Mest synd är det naturligtvis om Tess men jag känner trots allt medlidande med TV också.
Citera
Bannlyst
Alla ni som inte tror att Tove ville se Therese död på riktigt,
varför tror ni då att hon skrev detta sms till Tim?

"Hur kan du vara så dum? Du lovade mig att du skulle göra det i helgen och än en gång svek du mig. Du klarar uppenbarligen inte av att göra dethär så jag får väl göra det själv. Men jag orkar inte bli sviken mer nu, därför är det slut. Plus att detta inte är det enda du har gjort denhär helgen...."

Observera att hon säger att hon tänker ta saken i egna händer ifall han inte utför mordet åt henne.

Förövrigt så är det synd att det inte var Tove som Tim tillslut tog ut sina aggressionsproblem på.
Citera
2009-08-10, 22:47
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clara Hertz
Hur stor rättslig roll spelar det in om vi ponerar att TL inte ville att TJR skulle dö?

Hon har ju ändå agerat för att få honom att göra det, hetsat honom till det.
Det är inte mycket som pekar på att hon inte skulle vilja ha BO död.

Visst kommer hon försöka säga i rätten att hon inte ville se henne död, men det lär hon få svårt att backa upp när man har SMS som visar vad hon har skrivit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in