2009-06-08, 23:03
Medlem
Funderade också på det här med att båda de misstänkta saknar facebook och liknande. Om de hann hem innan polisen hämtade dem skulle de ha kunnat tagit bort kontona själva, frågan är om någon 16-åring är så beräknande i det läget? Offrets facebook/aktiva blogg finns kvar men ingen av de misstänktas vilket jag tycker är lite märkligt.

Jag har en vän på Kunskapsskolan som inte var på festen men har hört "snacket i skolan" i dag om ni förstår vad jag menar. Där pratas det om att polisen kom och hämtade TV på "festplatsen" men att TL då hade dragit därifrån.

Du som har msn kontakt med "en källa" kanske kan fråga om de TL och TV var aktiva på facebook tidigare?
Citera
2009-06-08, 23:05
Medlem
humor-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKiTSUR
Måste ha gått väldigt fort isf? Vi hade ju namnet och börja leta ganska tidigt.

*Edit* Kom på att troian, tror jag? Skrev en text man skulle googla så fick man fram att han haft ett facebook konto iaf. Eller?

Men eller hur, antingen så tog han bort den ett bra tag innan Thereses död skedde, eller samma dag?

Om man googlar på hans namn så dyker det här upp:

Maria Neuman | Facebook, Therese Johansson Rojo, Tim Vrågård (dvs, vilka denna Maria är vän med. Förövrigt så har denna Maria kommenterat i Toves blogg)
Citera
2009-06-08, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apanolanola
Funderade också på det här med att båda de misstänkta saknar facebook och liknande. Om de hann hem innan polisen hämtade dem skulle de ha kunnat tagit bort kontona själva, frågan är om någon 16-åring är så beräknande i det läget? Offrets facebook/aktiva blogg finns kvar men ingen av de misstänktas vilket jag tycker är lite märkligt.

Jag har en vän på Kunskapsskolan som inte var på festen men har hört "snacket i skolan" i dag om ni förstår vad jag menar. Där pratas det om att polisen kom och hämtade TV på "festplatsen" men att TL då hade dragit därifrån.

Du som har msn kontakt med "en källa" kanske kan fråga om de TL och TV var aktiva på facebook tidigare?

Min källa är tyvärr inte inloggad längre, men jag är 99,9% säker att Tim har haft facebook, iallafall efter detta;

"*JAG* säger (22:43):
har du nån mer bild på han TIM förresten?"

"*MIN KÄLLA* (22:45):
nej typ inte alla foton har raderats på honom"

Det tar jag som att han har haft facebook, och att både bilder och konto blivit raderade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apanolanola

Det kan ju mycket väl ha varit en förälder/syskon elelr tom. kompis som raderade kontot i repsekt för Therese. Anledningen till att Thereses är kvar kan ju vara som ett slags minnessida?
Citera
Medlem
humor-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poogle
Har gjort tafatta försök att söka i tråden, men orkar inte gräva mer så här sent;
Vad har ni för adress till Toves blogg?

http://tovelind.blogg.se/index.html
Citera
2009-06-08, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstarta
Det kan ju mycket väl ha varit en förälder/syskon elelr tom. kompis som raderade kontot i repsekt för Tove. Anledningen till att Toves är kvar kan ju vara som ett slags minnessida?

Du vet att Tove inte är offret va?
Citera
Medlem
Therese och elverket...

MissSeptember:
Jag har för mig att Elverket är ett ställe/hus/samlingsplats på Lidingö där ungdomar samlas för galej.
Hon kanske brukade hänga där, fast där ligger på andra sidan stan, om det nu är det Elverket som menas...

Trist historia, det här iallafall. Vad det verkar är det ju rena skitsaker som lett till mord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CNN
Du vet att Tove inte är offret va?

Skrev fel. döh
Citera
2009-06-08, 23:08
Medlem
brainspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstarta
Det kan ju mycket väl ha varit en förälder/syskon elelr tom. kompis som raderade kontot i repsekt för Therese. Anledningen till att Thereses är kvar kan ju vara som ett slags minnessida?

Men hur vet man lösenordet? Att ta bort sin facebook känns inte som första prio direkt
Citera
2009-06-08, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brainspace
Men hur vet man lösenordet? Att ta bort sin facebook känns inte som första prio direkt

Man kan kanske ha tagit kontakt med Facebook personalen? Eller så kan ju en mycket nära vän ha raderat?
Citera
2009-06-08, 23:10
Medlem
Citat:

Jag håller med. Det måste ha varit genom polis/advokat/dylik person som har tagit tag i detta. Jag tror inte att man dödar en människa, springer hem och tar bort sin facebook etc. Jag tror att man har annat att tänka på vid ett sånt tillfälle.
Citera
2009-06-08, 23:10
Bannlyst
Citat:
Lösenordet skulle kunna varit sparat på datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in