2009-08-12, 23:44
Bannlyst
är rätt säker på att TL kommer vilja överklaga om hon blir fälld eller dömd till nåt år i anstalt.
Citera
2009-08-12, 23:51
Medlem
Spelar inte TL ett farligt spel genom att skicka sms osv till TV om att döda TJR med tanke på att hon planerade att dumpa TV efter avslutningen.
Hur trodde TL att en dumpad Tim skulle agerat ?? Dra täcket över huvudet eller ta livet av sig ?
Han skulle lätt ha sänkt TL genom att berätta om hennes krav på honom och även kunnat visa bevis på att det han berättade stämde. TL måste ha någon störning för hon borde fattat att allt som hon gjort mot TV riskerade att komma fram . Skulle tex Gordon velat hålla fast vid TL om rykten börjat gå om att TL uppmanat TV att döda TJR osv och folk pratade om att TV hade bevis för det.
Citera
2009-08-12, 23:55
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satanigatan2009
Spelar inte TL ett farligt spel genom att skicka sms osv till TV om att döda TJR med tanke på att hon planerade att dumpa TV efter avslutningen.
Hur trodde TL att en dumpad Tim skulle agerat ?? Dra täcket över huvudet eller ta livet av sig ?
Han skulle lätt ha sänkt TL genom att berätta om hennes krav på honom och även kunnat visa bevis på att det han berättade stämde. TL måste ha någon störning för hon borde fattat att allt som hon gjort mot TV riskerade att komma fram . Skulle tex Gordon velat hålla fast vid TL om rykten börjat gå om att TL uppmanat TV att döda TJR osv och folk pratade om att TV hade bevis för det.

Men hon hade bara kunnat garva Tim upp i ansiktet och sagt att "hallå du är dum i huvudet, trodde du verkligen jag ville att du skulle döda nån eller, jävla loser". Omgivningen hade ju lätt gått på hennes linje och TV hade onekligen framstått som lite rubbad, om än något mindre rubbad än han framstår idag...
Citera
2009-08-13, 00:00
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daleri
...
EDIT: Som jag tidigare skrivit tror jag fortfarande inte att TL verkligen ville att någon skulle dö. Hennes faktiska agerande har dock övertygat TV om att hon inte bara ville det, utan till och med krävde det. Om jag har fel i mina slutsatser, så rätta mig gärna!

Det som ligger TL till last är SMS-trafiken. TV skriver att - jag klarar inte detta(ta livet av TRJ) - kan jag inte få göra något annat för att bevisa att du kan lita på mig - mm. Något TL inte ville acceptera.
Citera
2009-08-13, 00:02
Medlem
Catings avatar
Har äntligen fått tid att läsa igenom sms protokollet (TACK till dig Liedetector!) och får inte riktigt ihop det. Betyder inte cell -id ungefär var telefonen befinner sig när sms:et skickas?
Citera
2009-08-13, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Men hon hade bara kunnat garva Tim upp i ansiktet och sagt att "hallå du är dum i huvudet, trodde du verkligen jag ville att du skulle döda nån eller, jävla loser". Omgivningen hade ju lätt gått på hennes linje och TV hade onekligen framstått som lite rubbad, om än något mindre rubbad än han framstår idag...

Men nu var ju alla ganska medvetna om att TL verkligen hade något emot TJR och ganska snabbt pekat ut TL inför polisen.
Dessutom tror jag att iallafall alla vuxna vet att med tillräcklig hård och lång utpressning/ hjärntvätt kan man få folk att göra vadsomhelst. Tror också många var medvetna om i vilken skruvstäd TL hade TV.
Citera
2009-08-13, 00:09
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slabadan
Jag håller i stort sett med dig, men det är ju domstolen som dömer så vi får se.

Att hon yttrar sig motsägelsefullt är kanske inte så konstigt för en 16 åring som helt plötsligt sitter anhållen som misstänkt för anstiftan till mord. Kanske fattade hon först då att TV faktiskt var kapabel till att göra något som för henne framstod som otänkbart och att hon då insåg att hennes pressande av TV inte skulle se så bra ut. Naiv som hon är försöker hon tona ned sin del i det hela till en början, men hon ger ju med sig med tiden under förhören. En ganska normal reaktion skulle jag tro.

Hon tonar inte bara ner sin egen del i det som skett, hon skyller även det som skett på Tim i de inledande förhören.

Jag funderar över det som styvpappan har sagt, att TL ofta tycker synd om sig själv. Kan det vara så att hon inte vill inse sitt ansvar i detta fall, att hon tror att alla är ute efter henne, vill henne illa?
Senast redigerad av Softis... 2009-08-13 kl. 00:28.
Citera
2009-08-13, 00:16
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satanigatan2009
Men nu var ju alla ganska medvetna om att TL verkligen hade något emot TJR och ganska snabbt pekat ut TL inför polisen.
Dessutom tror jag att iallafall alla vuxna vet att med tillräcklig hård och lång utpressning/ hjärntvätt kan man få folk att göra vadsomhelst. Tror också många var medvetna om i vilken skruvstäd TL hade TV.

Det är extremt osannolikt att någon skulle tagit det på allvar. Alla som öht har hört talas om den här händelsen har väl tyckt att det är helt otroligt bisarrt? Och liknande "crime of passion"-fall bland tonåringar med dödlig utgång är ju något helt okänt i Sverige (och är nog rätt ovanligt i resten av världen också). Så, ja, jag hävdar nog att ingen hade tagit det på allvar. Möjligtvis hade TL betraktats som något mer obalanserad än folk redan visste att hon var, men det skulle också varit allt.
Citera
2009-08-13, 00:17
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Har äntligen fått tid att läsa igenom sms protokollet (TACK till dig Liedetector!) och får inte riktigt ihop det. Betyder inte cell -id ungefär var telefonen befinner sig när sms:et skickas?

Jag antar att du menar de adresser som anges i protokollet. Stamgatan 61 är den mast som befinner sig närmast TVs bostad, Det är således inte mobilens position som anges.

Edit: Se Eniro. Stamgatan 61 vs Bägersta byväg 39.
Senast redigerad av Softis... 2009-08-13 kl. 00:21.
Citera
2009-08-13, 00:21
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Jag antar att du menar de adresser som anges i protokollet. Stamgatan 61 är den mast som befinner sig närmast TVs bostad, Det är således inte mobilens position som anges.
Tack för svaret, var nog lite otydlig där Men det är alltså närmsta mobilmast som anges? Funderar bara för att jag får inte ihop platserna riktigt. Toves mobil verkar ha kontakt flera gånger med en mast den inte borde ha..Men jag kanske missuppfattat det
Citera
2009-08-13, 00:25
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Tack för svaret, var nog lite otydlig där Men det är alltså närmsta mobilmast som anges? Funderar bara för att jag får inte ihop platserna riktigt. Toves mobil verkar ha kontakt flera gånger med en mast den inte borde ha..Men jag kanske missuppfattat det

Det är en av de saker som är underliga. Varför registreras TLs mobil av masten på Stamgatan 61 när man kan tycka att hon inte borde ha varit i området.
Citera
2009-08-13, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Det är extremt osannolikt att någon skulle tagit det på allvar. Alla som öht har hört talas om den här händelsen har väl tyckt att det är helt otroligt bisarrt? Och liknande "crime of passion"-fall bland tonåringar med dödlig utgång är ju något helt okänt i Sverige (och är nog rätt ovanligt i resten av världen också). Så, ja, jag hävdar nog att ingen hade tagit det på allvar. Möjligtvis hade TL betraktats som något mer obalanserad än folk redan visste att hon var, men det skulle också varit allt.

Det jag iallafall är medveten om är att man bör vara väldigt försiktig med vad man häver ur sig mot andra människor i samtal , sms och brev osv. Kommer det ut för mycket skit från mig gentemot någon annan kommer det att slå tillbaka förr eller senare. TL kan ju närmast liknas vid en vulkan som sprutat ur sig skit över TV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in