2009-08-09, 13:09
Medlem
mahkees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Jag tror att Tim är en väääldigt osäker ung man och, precis som många andra i den åldern, inte riktigt förstod begreppet "död" och vad det faktiskt innebär. I den åldern är främst känslor på brinnande allvar, speciellt kärlek. Är man 16 och brådmogen så förstår man inte - inte riktigt, verkligen - att någon kan få skallskador genom en spark t.ex. Vad det sedan beror på överlåter jag till kunniga inom området.

På samma sätt tror jag inte att någon av småttingarna förstod vidden av det här, det gör de nog inte ens just nu.

Exakt...som jag skrivit tidigare så jobbar jag med ungdomar i den här åldern och slås dagligen av hur det du skriver verkligen stämmer! Ungdomens tro på sej själva som odödliga, outvecklat konskevenstänkande, tunnelseende/ oförmåga att se saker i ett perspektiv- förstorande av bagateller samtidigt som det som faktiskt ÄR viktigt kan ignoreras etc etc... de är verkligen inte vuxna!
Citera
2009-08-09, 13:11
Medlem
mahkees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaFridolf
När jag gick i skolan polisanmäldes heller inte eleverna om de slåss, de gånger det blev allvarliga skador, blodsvite eller så fick man gå till rekotorn och ibland så ringde de hem!
Sen tror jag oxå att Tim kan ha blivit hunsad även hemma och kanske körd med o det kan ha bidragit till att han blivit radiostyrd.

Vet inte hur länge sen det var som du gick i skolan men idag är principen att det ska polisanmälas. Nu kan jag tänka mej att man inte gjorde det pga förhållandet mellan TV och TL och att föräldrarna kanske inte ville det... men egentligen borde det ha gjorts. Vem vet- då kanske TJR levt idag, om TL fått en liten näsbränna om att så där gör man bara inte....
Citera
2009-08-09, 13:14
Medlem
Jag undrar också hur Gordon mår idag som varit involverad i hela soppan indirekt. Han skriver i sin facebook att han lever för TJR och saknar henne och sådär. Och det borde han ju göra. Kanske han rent av åndrar sig att han bröt upp med henne. Tanken har givetvis slagit mig att han kanske är mer insatt i det hela en vad vi vet om...
Senast redigerad av andrebandera 2009-08-09 kl. 13:41.
Citera
2009-08-09, 13:18
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curiosa
Jag grundar det på kvinnlig intuition.
Du då, vad tror du Tims problem beror på? Han är född ond, eller?

Den ja! släpp Anders Ekund och alla andra galningar som svenska kvinnor skickar kärleksbrev och gifter sig med. För ni använder väl samma kvinnlig intuition vid val av män?
Citera
2009-08-09, 13:20
Medlem
Skulle gå in och lägga till att det kanske ändrats då jag gick i skolan på slutet på 80 talet
Dock kan delar av det finnas kvar och det kan ha varit orsaken, för var det så att någon med bra betyg slagits gällde andra regler. De särbehandlades för att inte förstöra framtiden. Det har jag sett på nära håll och samma gällde om de mobbade, de sattes aldrig fast för nått. Kan ha funkat så här med, "vi snackar enbart med deras familjer och inte gör polisanmälning, det kan förstöra hennes framtid." Och vips så kanske de gjorde det ändå. Sabbade hennes framtid och ja egentligen blir det ju 3 ungas framtid.
Senast redigerad av LillaFridolf 2009-08-09 kl. 13:22.
Citera
2009-08-09, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Den ja! släpp Anders Ekund och alla andra galningar som svenska kvinnor skickar kärleksbrev och gifter sig med. För ni använder väl samma kvinnlig intuition vid val av män?

Nehej du, jag är faktiskt normalbegåvad och jag är inte intresserad av Anders Eklund. Han äcklar mig!
Citera
2009-08-09, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andrebandera
Jag har en heldel lösa trådar som cirkluerar i mina tankar just nu efter att läst hela FUP.

En fråga jag ställer mig när Therese blev mördad var hon då singel eller ihop med Gordon? Får känslan att hon var singel. Under uppehållet mellan Gordon och Therese började Tove i största hemlighet hade fått ihop det med Gordon precis veckan innan Therese blev mördad och Tove ville inte riskera att Therese och Gordon skulle få ihop det igen att hon utnyttjade stackars Tim att utföra mordet på Therese och hade aldrig någon avsikt att gå tillbaka till Tim igen.

Tove var ett kontroll freak som på utsidan var ihop med Tim medans i smyg börjat träffa Gordon och de ville behålla det hemligt för Tim. När hon smusslade med Gordon hände något som fick bägaren att rinna över för Tove då Tim på en skolresa hade kysst Therese. Eftersom Tove visste att hon hade Tim runt hennes finger och han var berädd att göra allt som krävdes för att få henne tillbaka och visa att han verkligen älskade henne. Tove ville verkligen ha Therese borta för alltid. Kanske det inte exakt gått till så som jag beskivit det men i stora drag.

Kommentarar på detta?

Therese och Gordon gjorde slut 3 månader tidigare men i chattloggen med Tim säger Gordon att han saknar henne.

Tove verkar gilla Gordon och har gjort så även innan hon och Tim blev tillsammans. När jag läser så tycker jag det verkar som att Gordon gillar TL men inte är helt säker på henne. Han kallar henne krävande och svarar inte heller på alla samtal och SMS.

TL kommer till fotbollskvällen trots att hon blev nekad att komma. "Nu står jag utanför porten".

Vet inte om TL är så planerande men onekligen så skulle ett mord på Therese lösa 2 problem för henne. Hon blir av med sin pojkvän några år och slipper sedan Therese som konkurrent.
Senast redigerad av DaLotz 2009-08-09 kl. 13:25.
Citera
2009-08-09, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaLotz
Therese och Gordon gjorde slut 3 månader tidigare men i chattloggen med Tim säger Gordon att han saknar henne.

Tove verkar gilla Gordon och har gjort så även innan hon och Tim blev tillsammans. När jag läser så tycker jag det verkar som att Gordon gillar TL men inte är helt säker på henne. Han kallar henne krävande och svarar inte heller på alla samtal och SMS.

TL kommer till fotbollskvällen trots att hon blev nekad att komma. "Nu står jag utanför porten".

Vet inte om TL är så planerande men onekligen så skulle ett mord på Therese lösa 2 problem för henne. Hon blir av med sin pojkvän några år och slipper sedan Therese som konkurrent.

Precis, du förstod min poäng
Citera
2009-08-09, 13:32
Medlem
En liten random fråga. Om tim döms för dråp kan då tove dömas för anstiftan till mord ?
Citera
2009-08-09, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av (-_-)
En liten random fråga. Om tim döms för dråp kan då tove dömas för anstiftan till mord ?
Ja, det är nog mest troligt att det blir så.
De får säkert skyddad identitet när de släpps...
Citera
2009-08-09, 13:39
Medlem
mahkees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andrebandera
Ja, det är nog mest troligt att det blir så.
De får säkert skyddad identitet när de släpps...

Varför är det mest troligt? Varför är det inte troligare att Tim blir dömd för mord?
Citera
2009-08-09, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahkee
Varför är det mest troligt? Varför är det inte troligare att Tim blir dömd för mord?
Den som lever fårse...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in