Citat:
Ursprungligen postat av Plastk0tt3
du tror inte att hon bara säger att hon förstog det för att styrka sin historia om att hon inte menade det hon skrivit i smsen?
Det är naturligtvis möjligt, men jag tror inte att det var så.
Citat:
Ursprungligen postat av mariatosen
Hur visste polisen att TL var inblandad redan kl 06 på morgonen?
Citat:
Ursprungligen postat av herm
Vittnesuppgifter dom fått under natten från dom på festplatsen.
Det gick ju ryckten om att han skulle "slå av sminket" på Therese och sen frågade väll polisen "varför det?" då kan jag tänka mig att fler än en person berättade om hans och Toves osunda förhållande. För det var lite av allmän uppfattning verkar det som i deras kompiskrets.
Och sen ganksa snabbt under morgonen hade dom gått igenom sms, sa dom iaf i de första förhören. Så det var nog en bidragande anledning till att hon fick stanna.
Mycket intressant fråga, mariatosen, som inte har kunnat redas ut. För som jag förstod det greps båda två misstänkta för mord/medhjälp/anstiftan redan från början? De togs alltså inte bara in för förhör utan greps, och då borde man ju ha en del på fötterna som polis?
De flesta saker angående deras relation sägs i förhör som hålls efter det att GM gripits. Förvånansvärt lite kommer fram i förhören under natten, känns snarare rimligt att ta in Tim för förhör än att anhålla honom. Det enda som nämns ar att några såg Tim och Tess i skogen, samt att nån ringt till Tim och han sagt att han var hemma och inte visste nåt.
Dock nämns Tove som den enda som skulle kunna ha nåt emot Tess, vilket väl är en indikation. Nåt om deras osunda förhållande kommer inte fram, förutom att Tim varit otrogen och Tove inte gillat detta.
Det där med telefonen är däremot en trolig ide: På sidan 230 i huvudprotokollet (sid 23 i del 2 på av pdf-filerna) beskrivs beslaget av Tims telefon, och då anges Tove som misstänkt. Detta beslag skedde redan 04.45, vilket alltså har gett poliserna viss tid att titta igenom telefonen och hitta sms. Nån som har koll på vilka tider Tim och Tove greps?