2009-08-10, 22:47
Medlem
vomitoriums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Puff
Tycker många verkar glömma att TV faktiskt var otrogen så helt obefogade är icke TL´s hårda ord..

Den där "otroheten" bestod av en kyss på en fest, kom igen nu.
TLs reaktion står inte på något sätt i paritet med det TVs snedsteg.

Jag tycker det verkar som att deras idé om ett förhållande verkar ha handlat om att äga och kontrollera varandra. Sjukt osunt.
Citera
2009-08-10, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
TV gjorde en dum grej men otrogen..? TL däremot gick systematiskt bakom TVs rygg o träffade Gordon o försökte få ihop ett förhållande med honom. HON var otrogen o ljög samtidigt som hon anklagade TV för otrohet o att det inte gick att lita på honom.
TV var ju otrogen vi flertalet tillfällen under förhållandet, och så som jag förstått det var det inte förrans strulet med tess som hon började ty sig till Gordon igen. Då hon uppenbarligen inte ville ha något med TV att göra, TL sade ju flera gånger att det var slut..
Citera
2009-08-10, 22:49
Medlem
Citat:
En ytterligare sak jag reagerar på i Toves beteende under mordkvällen är att hon på sms frågar Gordon om han vill ha trekant med henne och Olivia. VARFÖR?!

Enligt Olivia så skrev hon "nej usch" när Gordon svarade att han ville, och att hon ville att han skulle ha svarat nej och därmed blivit sur. Tove ville väl helt enkelt testa Gordon för att se om han enbart ville ha henne?
Citera
2009-08-10, 22:49
Medlem
BaNffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vomitorium
Den där "otroheten" bestod av en kyss på en fest, kom igen nu.
TLs reaktion står inte på något sätt i paritet med det TVs snedsteg.

Jag tycker det verkar som att deras idé om ett förhållande verkar ha handlat om att äga och kontrollera varandra. Sjukt osunt.

TL var ju för fan också otrogen! Hon var till och med ihop med Gordon bakom TVs rygg, samtidigt som TV bara kysste TJR en gång.

Det är det som också är så sjukt, att hon verkligen HATAR honom för att han är otrogen och i princip påstår att det är det värsta man kan göra. När hon gör samma sak, jävla psykfall.
Citera
2009-08-10, 22:53
Medlem
vomitoriums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaNff
TL var ju för fan också otrogen! Hon var till och med ihop med Gordon bakom TVs rygg, samtidigt som TV bara kysste TJR en gång.

Det är det som också är så sjukt, att hon verkligen HATAR honom för att han är otrogen och i princip påstår att det är det värsta man kan göra. När hon gör samma sak, jävla psykfall.

Ja? Jag säger ju att hennes reaktion på hans sk "otrohet" är orimlig.
Citera
2009-08-10, 22:53
Medlem
satiras avatar
Har läst tråden, FUP:en och nu senast SMS-bilagan men har inte riktigt känt att jag har något att tillföra till tråden.
När jag läste förhören med TL kunde jag mkt väl tro på hennes snack om att hon aldrig menat vad hon skrivit och enbart skrivit detta för att sätta ett så högt mål för TV att han blir tvungen att inse att det är slut. Men efter att ha läst SMS-bilagan är jag bara chockad.
Man märker ju tydligt hur nedbruten killen är redan då, hur hon verkligen trycker ner honom i skorna och han gör vad som helst för att vara henne till lags.
Killen får ju inte ha ett eget liv.
"Okej, du vill inte prata nu... Snälla Tove kan du ringa när du kommer hem iaf. Förlåt om jag gjorde något som gjorde dig ledsen. Förlåt för att jag inte tänkte på att jag hade varit hos Hjalle i typ 20 min. Snälla ring när du kommer hem. Puss"

Nej, det här är verkligen skrämmande. Förstår mig inte på TL för fem öre.
Citera
2009-08-10, 22:58
Medlem
BaNffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vomitorium
Ja? Jag säger ju att hennes reaktion på hans sk "otrohet" är orimlig.

Jag citerade fel person, skulle citera människan som du citerade, ber om ursäkt för det.
Citera
2009-08-10, 23:01
Medlem
Plastk0tt3s avatar
Citat:
TV var ju otrogen vi flertalet tillfällen under förhållandet, och så som jag förstått det var det inte förrans strulet med tess som hon började ty sig till Gordon igen. Då hon uppenbarligen inte ville ha något med TV att göra, TL sade ju flera gånger att det var slut..

Tove var otrogen mot Tim med gordon INNAN Tim var otrogen med Therese, verkar som att du har missat det.
Citera
2009-08-10, 23:01
Avslutad
Citat:

TL har lite annorlunda definition av otrohet än vad andra människor har. Den förra "otroheten" inträffade t ex när de, på hennes initiativ, hade ett uppehåll i förhållandet.

TL sa flera gånger att det var slut liksom hon ändrade sig o sa att det fanns en chans. T ex smsade hon att "Tills du har gjort vad du ska är vi ingenting" vilket innebär att om han utförde sitt uppdrag så var de någonting.

Flera gånger skrev hon SMS som "men svara då!" osv så hon tog även kontakt med Tim av eget bevåg. Hade hon velat klippa av kontakten så hade hon inte tagit initiativ till kontakt. Hon ville inte klippa av honom, hon tog ut sin egen ilska o frustration över att inte ha ett bra liv på honom. Genom att trycka ner honom så pyste hon ut sin egen ångest.
Citera
2009-08-10, 23:04
Medlem
rofl kartoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastk0tt3
Tove var otrogen mot Tim med gordon INNAN Tim var otrogen med Therese, verkar som att du har missat det.
Jag fick för mig att de var under samma moment ? Alltså att när Tim & Tess var så hade Tove & Gordon något inoffieciellt ihop? Rätta mig om jag har fel tack.
Citera
2009-08-10, 23:08
Medlem
Black Bottles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastk0tt3
du tror inte att hon bara säger att hon förstog det för att styrka sin historia om att hon inte menade det hon skrivit i smsen?
Det är naturligtvis möjligt, men jag tror inte att det var så.

Citat:
Ursprungligen postat av mariatosen
Hur visste polisen att TL var inblandad redan kl 06 på morgonen?

Citat:
Ursprungligen postat av herm
Vittnesuppgifter dom fått under natten från dom på festplatsen.
Det gick ju ryckten om att han skulle "slå av sminket" på Therese och sen frågade väll polisen "varför det?" då kan jag tänka mig att fler än en person berättade om hans och Toves osunda förhållande. För det var lite av allmän uppfattning verkar det som i deras kompiskrets.

Och sen ganksa snabbt under morgonen hade dom gått igenom sms, sa dom iaf i de första förhören. Så det var nog en bidragande anledning till att hon fick stanna.
Mycket intressant fråga, mariatosen, som inte har kunnat redas ut. För som jag förstod det greps båda två misstänkta för mord/medhjälp/anstiftan redan från början? De togs alltså inte bara in för förhör utan greps, och då borde man ju ha en del på fötterna som polis?

De flesta saker angående deras relation sägs i förhör som hålls efter det att GM gripits. Förvånansvärt lite kommer fram i förhören under natten, känns snarare rimligt att ta in Tim för förhör än att anhålla honom. Det enda som nämns ar att några såg Tim och Tess i skogen, samt att nån ringt till Tim och han sagt att han var hemma och inte visste nåt.

Dock nämns Tove som den enda som skulle kunna ha nåt emot Tess, vilket väl är en indikation. Nåt om deras osunda förhållande kommer inte fram, förutom att Tim varit otrogen och Tove inte gillat detta.

Det där med telefonen är däremot en trolig ide: På sidan 230 i huvudprotokollet (sid 23 i del 2 på av pdf-filerna) beskrivs beslaget av Tims telefon, och då anges Tove som misstänkt. Detta beslag skedde redan 04.45, vilket alltså har gett poliserna viss tid att titta igenom telefonen och hitta sms. Nån som har koll på vilka tider Tim och Tove greps?
Citera
2009-08-10, 23:09
Medlem
Skidaddles avatar
Analys av händelseförlopp - Skvallerkedja om Tims och Tess strul under valborg

Från FUP:en

Citat:
Ina: Ina upplevde att Tove tyckte att alla hennes gammla killar fortfarande var hennes. Hon tyckte inte om att exempelvis Tess var tillsammans med Gordon eftersom Tove varit tillsammans med honom tidigare.

Sofia: Den tredje maj får Sofia ett SMS av Tess som handlar om att Tess "varit" med Tim under tiden då han varit ihop med Tove. Sofia berättar att Tess varit väldigt ledsen över det och vill inte att det ska komma ut till någon annan. Ungefär under vecka 21 så börjar det dock gå rykte på Kunskapsskolan att just Tim och Tess varit med varandra. En lärare samt en kille i Sofias klass frågar Sofia om rykten stämmer. Sofia bestämmer sig då för att berätta för Tove som går i samma klass av det hon vet. När Sofia berättat för Tove så tackar Tove Sofia och sprang sedan ut ur rummet. Tove börjar banka på en toalettdörr där Tim befinner sig. När Tim öppnar dörren så hoppar Tove upp och knockar Tim med huvudet så att Tim blöder näsblod samt blir av med halva tanden.

Elin: Elin säger då att Tess berättat för henne och Sofia men att sedan Sofia kände att hon var tvungen att prata med någon om detta så hon berättade för sin lärare Fredrik samt hennes kompis Dennis. När sedan Fredrik såg att Tove mådde dåligt skall han ha frågat Tove om hon ville veta sanningen och då hämtade Fredrik Sofia som själv fick säga till Tove vad som hade hänt mellan Tove och Tess.

Av detta kan man sluta sig: Vill du inte att en hemlighet ska komma ut, berätta då för bövelen ingenting till nån. Tess ville inte att det skulle komma ut. Tess berättar för Sofia och Elin. Sofia berättar för Fredrik och Dennis. Fredrik hintar till Tove, och får Sofia att berätta för Tove. Tove konfronterar Tim och skallar honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in