Citat:
Ursprungligen postat av Chokladgrodan
Jag tycker att alla på tråden glömmer tjejen som förmodligen har hjärntvättat sin kille. Ni kommer väl ihåg Forsmo som dömdes för att ha hjärntvättat barnflickan. Hon är kanske den som är mest skyldig...
Höga betyg men känslomässigt störd - är känslolivet bortkopplat egentligen på henne. Psykopat kanske. Hörde att kille inte fick umgås med kompisar mm. Det klassiska för en psykopat - att stänga av partnern från alla kontakter och omvärlden.
Kan mycket väl stämma. Tidningarna har beskrivit Tove som en "hemmatjej" medans både Therese och pojken beskrivs som mer utåtriktade och sociala. Att Tove förflyttades från häktet till Rättspsyk. tyder också givetvis på att hon inte är psykiskt frisk, vilket man aldrig är efter en sådan här händelse men det tillhör inte vanligheterna att man överflyttas till Rättpsyk. och dessutom får konstant övervakning.
Jag tror precis som du att en mindre Knutby-liknande historia kommer att nystas upp där Tove varit den drivande för mordet på Therese. Om det blir så ska det bli spännande att se hur media hanterar könsrollerna i det här fallet då det rör sig om en kvinna som varit drivande och en kille som utfört dådet.
Sen ska man givetvis inte gå händelserna i förväg men min gissning som det ser ut just nu är att flickan har varit den drivande kraften bakom mordet på den 16-åriga flickan.