2009-06-15, 16:13
Medlem
BF_Swedens avatar
Ronnie Sandahl, Aftonbladet, skriver om tråden om Therese som mördades för en vecka sedan och pojkarna som agerar privatspanare.

Citat:
Åtta dagar sedan femtonåriga Therese Johansson Rojo mördades.

På diskussionssajten Flashback finns redan 4 815 inlägg. Ett sammelsurium av hat, spekulationer och tonåriga privatdeckare som käbblar om möjliga motiv.

Nästan bara pojkar där.

Flickorna är någon annanstans.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/ronniesandahl/article5381320.ab
Senast redigerad av BF_Sweden 2009-06-15 kl. 16:17.
Citera
2009-06-15, 16:28
Medlem
Tobiaslindgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Ronnie Sandahl, Aftonbladet, skriver om tråden om Therese som mördades för en vecka sedan och pojkarna som agerar privatspanare.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/ronniesandahl/article5381320.ab

Ja, tjejer hänger bara på Erotik & Sexualitet och Relationer & Samlevnad.
Citera
2009-06-15, 16:38
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiaslindgren
Ja, tjejer hänger bara på Erotik & Sexualitet och Relationer & Samlevnad.

Glöm inte "Barn & familj"-forumet och "blåmes i holk"-tråden i Biologi.

Det är för övrigt intressant att Ronnie verkar ha en magisk förmåga att kunna utröna vilka FB-användare som är tjejer och vilka som är killar.
Citera
2009-06-15, 16:46
Bannlyst
Men ååååh jag döööööööör.
Han är tamejfan sanslös. Hur vet Ronnie vilka som är pojkar och vilka som är flickor. Ronnie, vad har till exempel jag för kön? Och varför använder du uttryck som pojkar och flickor om användare som lika gärna kan vara män eller kvinnor, gubbar eller gummor? Ronnie, det är sådana som du som är de riktiga manchauvinisterna och sexisterna.
Citera
2009-06-15, 16:51
Medlem
PocketRockets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Själsfrände
Han är tamejfan sanslös. Hur vet Ronnie vilka som är pojkar och vilka som är flickor. Ronnie, vad har till exempel jag för kön? Och varför använder du uttryck som pojkar och flickor om användare som lika gärna kan vara män eller kvinnor, gubbar eller gummor? Ronnie, det är sådana som du som är de riktiga manchauvinisterna och sexisterna.
Sabba inte Ronnies världsbild nu!

I The Simpsons tillverkar Professor Frink "a car that runs on his own sense of self-satisfaction". En sådan skulle Ronnie kunna köra.
Citera
2009-06-15, 16:52
Medlem
Tobiaslindgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Själsfrände

Baserat på hur användare formulerar sig antar han deras könstillhörighet. Han är med andra ord en riktigt fördomsfull sexist! Jag tycker vi borde lyncha honom!

Citera
2009-06-15, 16:56
Medlem
volvo 240s avatar
Ronnie Sandahl: Ett krampande PK-svin heter en fin tråd om honom i medieforumet

Väldigt träffande beskrivning.
Citera
2009-06-15, 16:57
Moderator
impieteers avatar
"Ronnie" är väl en budgetversion av "Ronny"?
"Vi döper ungen till Ronny!"
"Nä, det låter för snofsigt, vad ska grannarna tycka, "Ronnie" får det bli."

Sandahl har ju upptäckt att han får knulla så mycket han vill med osäkra 13-åriga kajalfeminister om han lyckas få in ett sånt häringa genusperspektiv på varenda fråga. Det är nämligen per automatik något misstänkt över enkönade (manliga) sammanhang.
Citera
2009-06-15, 17:04
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Ronnie Sandahl: Ett krampande PK-svin heter en fin tråd om honom i medieforumet

Väldigt träffande beskrivning.

Det allra största problemet med Ronnie S. är egentligen inte innehållet i hans krönikor, utan det är den litterära stilen han använder när han srkiver dem!

I varenda jävla Sandahl-krönika så ska ALLTING beskrivas i vad som liknar någon slags överdriven, wannabe-prosaisk stil - det slår ALDRIG fel!

Är så förbannat tröttsamt att läsa hans texter så man kan kräka!

(Ber om ursäkt om jag gick OT; måste bara få ur mig den agg jag hyser mot pretto-fjantar som Ronnie).
Citera
2009-06-15, 17:09
Medlem
Sunners avatar
Sicken totalt meningslös krönika, vad fan vill han ha sagt egentligen? Att "pojkar" och "flickor" beter sig annourlunda av och till?
Ja jävlar, ring Aftonbaldet, stora nyheter på gång...eller vänta...
Floskelfjams.

Citat:
Ursprungligen postat av PocketRocket
I The Simpsons tillverkar Professor Frink "a car that runs on his own sense of self-satisfaction". En sådan skulle Ronnie kunna köra.
Det är Ed Begely som säger det, inte Frink
Citera
2009-06-15, 17:09
Bannlyst
Jag tror inte att han finns på riktigt. Ronnie är en karaktär som Killinggänget har hittat på. Aftonbladets chefredaktör Jan Helin och Henrik Schyffert är polare. Självklart har de kommit överens om att skoja till det lite med en Ronnie Sandahl från Falköping som skriver pk-krönikor i landets största tidning. Genial humor!
Citera
2009-06-15, 17:11
Medlem
Mr.Stanleys avatar
Pojkar och flickor? Det är som bekant 18-årsgräns här.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in