2009-06-23, 19:56
Medlem
-Jamaica-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lusekoftan
länkarna funkar inte

Det är bilderna på TnT från skolkatalogen.
Citera
2009-06-23, 20:56
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Jamaica-
Det är bilderna på TnT från skolkatalogen.

Ingen som kan tänka sig lägga upp nån annanstans för oss som inte har bdb?
Citera
2009-06-23, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
hört talas om LVU? kommer det fram att de inte har en bra hemmiljö (socialen måste göra utredningar på brottslingar under 18) så kommer de bli omhändertagna och få familjehem.

Jo det har jag, men det är inte alltid en sådan utredning visar på sanna förhållanden, dels kan föräldrar framstå som trovärdiga när de inte är det, och dels kan barn/ungdomar skydda sina föräldrar in i det sista.

Jag tror nästan alltid det är bra att skilja ungdomen från den vanliga hemmiljön, men inte på ett sådant sätt som sker idag. LVU leder oftast inte till mycket gott enligt min åsikt.
Citera
2009-06-23, 23:10
Medlem
-Jamaica-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Ingen som kan tänka sig lägga upp nån annanstans för oss som inte har bdb?

Dom finns i tråden. Orkar tyvärr inte leta. Sök på "stora händer" tror jag, har för mig att det diskuterades i samband med bilden på Tim, och Toves bild är bland de sidorna också.
Citera
2009-06-24, 07:57
Medlem
ColonelPogues avatar
Angående deras ålders vara eller inte vara så kommer jag mycket väl ihåg när jag var i deras ålder (moppeålder). Jag hade världens ångest över att köra trimmat eller otrimmat (hade löstagbar plugg).
Jag visste; åker jag dit så sitter lämpet löst när jag ska ta körkort, följaktligen måttligt roligt ute på landet utan körkort.

Så nog kan man förstå följder av sitt handlande fast man är 15-16 år.
Citera
2009-06-24, 09:55
Medlem
Morfars vredes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColonelPogue
Angående deras ålders vara eller inte vara så kommer jag mycket väl ihåg när jag var i deras ålder (moppeålder). Jag hade världens ångest över att köra trimmat eller otrimmat (hade löstagbar plugg).
Jag visste; åker jag dit så sitter lämpet löst när jag ska ta körkort, följaktligen måttligt roligt ute på landet utan körkort.

Mm, samma här.

Tycker att det är sjukt att en så ung gör såna här grejer. Jag tyckte det var jättehemskt bara när mina polare hamnade i slagsmål, eftersom att jag tänkte på alla konsekvenser det kunde leda till.

OT: Välkommen till FB förresten!
Citera
2009-06-24, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ColonelPogue

Nu är du förmodligen en aning smartare än vad Tim var under den stunden. Han kanske inte tänkte så mycket på konsekvenserna av sitt handlade som en "normal" person gör.
Citera
2009-06-24, 17:54
Medlem
Någon som vet något om Therese pojkvän? Har han någon blogg eller bilddagbok?
Citera
2009-06-24, 18:58
Medlem
Tim har flyttats till ett ungdomshem nu och Tove omhäktades idag:
http://corren.se/Sverige/?articleId=4921258
Citera
2009-06-24, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Tim har flyttats till ett ungdomshem nu och Tove omhäktades idag: http://corren.se/Sverige/?articleId=4921258

Ungdomshem är i Sverige en vårdform med Statens institutionsstyrelse (SiS) som huvudman. Ungdomar kan placeras på ungdomshem med stöd av Lagen om vård av unga (LVU) eller Lagen om sluten ungdomsvård (LSU). Av de 20 000 barn som årligen placeras av socialtjänsten enligt LVU, placeras omkring 1 000 inom ett ungdomshem. En placering på ett ungdomshem med stöd av LVU är en tvångsåtgärd till följd av sociala problem, men är inte ett straff. En placering med stöd av LSU är däremot ett alternativ till fängelsestraff för unga förbrytare mellan 15 och 17 år. Som längst kan en ungdom bli dömd till 4 år, medan den kortaste strafftiden är 14 dagar.
Citera
2009-06-24, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Ungdomshem är i Sverige en vårdform med Statens institutionsstyrelse (SiS) som huvudman. Ungdomar kan placeras på ungdomshem med stöd av Lagen om vård av unga (LVU) eller Lagen om sluten ungdomsvård (LSU). Av de 20 000 barn som årligen placeras av socialtjänsten enligt LVU, placeras omkring 1 000 inom ett ungdomshem. En placering på ett ungdomshem med stöd av LVU är en tvångsåtgärd till följd av sociala problem, men är inte ett straff. En placering med stöd av LSU är däremot ett alternativ till fängelsestraff för unga förbrytare mellan 15 och 17 år. Som längst kan en ungdom bli dömd till 4 år, medan den kortaste strafftiden är 14 dagar.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ungdomshem
Citera
2009-06-24, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ungdomshem

https://www.flashback.org/showpost.php?p=17338892&postcount=5689
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto