2009-06-11, 23:04
Medlem
larra123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eve68
snygg avatar

Du kan gärna ta den med om du vill
Citera
2009-06-11, 23:05
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViperVen
Det har du rätt i! har inte gjort några större efterforskningar i just Knutby-morden, tyvärr, men vet du hur hårt straff barnsköterskan fick mer exakt?
Hon dömdes väl till rättspsykiatrisk vård 2004 och släpptes ett par år senare vill jag minnas. Undrar om T.Vs advokat kommer åberopa detta? Likheterna kan vara slående, men är inte insatt i något av fallen för att göra en bra bedömning. Men om man kan skicka in Helge Fossmo på livstid, borde det även gå med T.L i detta fall. Sedan är det inte säkert att T.V blivit lika duperad av T.L som barnsköterskan i knutbyfallet blev - men det lär väl SMSn utvisa. Men rent förutsättningsklöst är fallen slående lika.
Citera
Medlem
antikvetarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metroper
FRA har inte tillgång till SMS. FRA sysslar primärt med rikets säkerhet, inte kriminalitet. Polisen kunna få ut information från operatörerna om vem som skickade SMS vart men inte innehållet.

Med Bodströms datalagringsdirektiv lag på att operatörerna skall spara vem som skickar SMS till vem och när detta sker lagras, dock inget innehåll och spara detta i minst ett halvår.

Lite off-topic, men... jag måste ha fått allt om bakfoten rörande vad FRA har tillgång till. Enligt vad som sagts tidigare ska FRA ha tillgång till telefonsamtal och internetkommunikation så länge som informationen rör sig bortom Sveriges gränser. Isåfall borde väl SMS också avlyssnas så länge som datan studsar fram och tillbaka innanför och utanför Sverige? Kanske borde ta upp det här i någon annan tråd... *slaps self*

Självklart ska man inte få misstänka någon hur som helst så länge ingenting har skett, men jag önskar att det fanns något sätt att stoppa ungdomarna på innan mordet skedde. Var det liksom ingen som hade märkt av någon tendens till att något sånt här skulle kunna hända? T.ex. i skolan?
Citera
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Li
Då kan vi nog fastställa att personen i fråga faktiskt är TL?

Hittade ett Pixbox konto där hon finns med på några bilder:
http://www.pixbox.se/usr_show_id116549_page0_order1.html

Ex. på TL bilder:
http://www.pixbox.se/pic_show_id22129209.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id22129444.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id22129523.html (Hon med telefonen, är osäker på denna dock)
http://www.pixbox.se/pic_show_id22129696.html (Porr)
Jag tror inte att hon med telefonen är TL.
På de övriga bilderna är TL lite rundare i ansiktet.
Citera
2009-06-11, 23:07
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TD-Mystic
Var sa jag någonstans att jag tycker synd om dom? I mitt första inlägg sa jag att jag stod inte för vad dom hade gjort mot Therese. Men ändå nu menar jag att dom är såpass unga och går bara i skolan fortfarande. Dom har knappt få leva och veta hur hårt det kan vara ibland. Om du tycker att en tonåring ska dömmas som en vuxen, tyck det då men jag tycker att dom ska också få en chans i livet ändå om dom gjort nått sånt här hemskt som dom gjort

Gärningsmännen berövade TRJ chansen att få uppleva livet, så jag förstår inte riktigt varför de själva ska få förvalta chansen senare i livet? Det verkar ju dessutom inte handla om stundens ingivelse utan något iaf en av dem klurat på ett tag. De är 16 år och ungdomar, och hängde de med så pass i plugget som det verkar...så torde de varit ganska medvetna om vad fan sånt här handlar om.

Självklart så är det tragiskt för alla inblandade när sådant här sker. Men jag är så urbota less på allt daltande. Är det konstigt att folk tappar respekten för andras liv...när man inte nämnvärt behöver sona sina brott?
Citera
2009-06-11, 23:07
Medlem
BaalZeBubs avatar
Inläggen till ett antal perifera diskussioner har tagits bort som OT i tråden, såg jag. Det var väl ok, men jag ville återuppliva diskussionen på annan plats, eftersom det är intressant. Några av dessa saker får plats i en annan tråd:

Lustiga agendor och käpphästar vid mord - exempel Stureby
https://www.flashback.org/showthread.php?t=935859
Citera
2009-06-11, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TD-Mystic
I Usa dömmer dom efter att familjen kommer och gråter ut hos domaren o kräver ett hårt straff för att de lider så himla fruktansvärt. DOm dömmer ju även för brottet förstås men många gånger det förlängs för familjen kräver ett längre straff så den dömde aldrig mera kommer tillbaka till livet och får sitta där och ruttna på kåken istället. Jag tycker då aldrig att man ska sitta på kåken 50 till 100 år för 2mord, och beroende på person så kanske det blir 1000år istället. Folk inser ju tillslut vad dom gjort och ångrar starkt. I Sverige är det bra, man döms för brottet och inget annat, får väl hålla med om att vi har lite underliga straff för vissa brott dock men tycker att 5 - 6 år är ok för mord och inte 30år

Så om någon mördar hela din familjen så tycker du 5 år på kåken är okej? Jag tror inte du menar vad du skriver alternativt är förståndshandikappad.
Citera
Medlem
EcstasyOfGolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag tror inte att hon med telefonen är TL.
På de övriga bilderna är TL lite rundare i ansiktet.

är inte TL hon som har vit tröja och nåt rosa linne?( på den bilden han/hon trodde det var hon med telefonen)
Citera
Medlem
larra123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catzelein
https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.larissa.se%2Fsparet93 %2Fbildspel%2Fbeach08%2F40.jpg

100 % T*ve

Hon som är målvakt är väl klasskamrat med Therese? Tycker jag känner igen tänderna. Om det är så tyder det ännu mer på att det är hon.
Citera
2009-06-11, 23:09
Medlem
antikvetarens avatar
Citat:
Tycker det är dåligt att hänga ut dom misstänktas namn och bilder här. Även om jag inte står för vad dom har gjort mot Therese så ska ju dessa någon gång försöka komma tillbaka till livet och då är det väl inte så bra om dom blir igenkända precis överallt. Dom är bara 15-16år, hade ju vart en hel annan sak om det hade varit en 40årig man som mördade Therese. Men nu är dom som gjort detta nästan fortfarande bara barn och posta bilder av dom så folk kan uttrycka sitt hat mot dom är bara dåligt. Tycker folk som säger att dom borde få ett långt o hemskt straff kan flytta till USA om dom vill ha ett sådant rättväsende här i Sverige också där känslor styr det hela. Dom ska få sitt straff för vad dom har gjort, inte 10 år extra för att dom har krossat Therese familj hjärta.

Jag tycker att det är rätt. De är trots allt MÖRDARE, och man skulle inte direkt vilja vistas i deras närhet när de kommer ut.
Citera
Medlem
Eve68s avatar
knepigt

Jag försöker verkligen att tänka att dom är barn dom som gjort detta. Men någonting gör det svårt. Jag kan inte sätta fingret på det.

Jag tycker inte heller att det skrivits i någon av T, T´s eller TJR´s blogg som visat att det VERKLIGEN pågått något emellan dom. Eller är jag blind? Jag menar borde det inte stå nåt i stil med "den där jävla.....bla bla som gjorde bla bla bla" i NÅGON av bloggarna? Om det var välplanerat menar jag.. det är ju trots allt ungar och något borde ju stå som känns jävligt specifikt, eller?
Har jag missat nåt? Jag tror jag har lusläst bloggarna innan dom stängdes. Inte hittade jag något som var verkligen anmärkningsvärt inte. Visst, det fanns texter som man skulle kunna få till något men inte något direkt agg emot någon? Eller?
Citera
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EcstasyOfGold
för att hon har slutat i laget kanske?

Varför inte plocka bort namnet i såna fall? Hon var med och spelade sommarturnering 08, och i slutet av 07 är sidan med spelarbilder ifrån.
Men oavsett så har en TL spelat i laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in