2018-06-01, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Tycker inte om varken CW eller Virtanen, men det fanns ju helt klart en del märkliga luckor i anklagelserna. Om ni nazifeminister inte kan se det så... Äh klart ni inte ser det.

Märkliga luckor eller inte spelar ju ingen roll. Att hon är anmäld för förtal, antar att FV tar detta ur egen kassa så ska det bli intressant hur liknande uttalanden skett. Sen så får man förmoda att det som media själva har slagit upp om saken inte faller tillbaka på CW. Det är ju inte hon som styr andra reportrars, journalister och skvallerkrönikörers val av ämne och ännu mindre vinkling av ämne.

Jag har följt saken dåligt men är intresserad om någon mer insatt kan redogöra för vad CW kan åka dit för vad gäller åtal om nu FV halar upp pluskan och tar detta till domstol?

För man måste ju skilja på vad hon skrivit och sagt med vad annat löst folk har sagt och skrivit. Så någon som vet mer kring dessa frågor så är jag ytterst tacksam. Det är intressant väldigt intressant då detta förmodligen påverkar hur framtiden ser ut kring uttalanden kring liknande fall.
Citera
2018-06-01, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tommelilla
Alternativet var att ljuga och säga att hon inte vet. Hon vet ju enligt det hon läst att folk kan göra så att statistik visar på att det händer.

Varför skulle hon säga att hon inte vet för när hon vet menar du? Vad ska hon ha svarat? Att hon kände för det? Vad fan är det du vill ha sagt människa?

Ja, att HON kände för det, att HON inte visste vad hon skulle göra, att HON ville lägga ett plåster över såren och förvandla det till ett bra minne. Whatever, allt är okej, bara att det är nåt som gällde henne. Hur ofta svarar du på en fråga om hur du mår med en procentsats på hur många mår som du? Det är det jag menade. Att hon kunde sedan lägga till att det är ett normalt beteende är inget konstigt. Men hon glömde svara på frågan och gick rak in i studier och beteendevetare och allt annat.

Men det är lätt att sitta i soffan och kommentera. Hon kanske är bara trött på frågan... men för mig lät det lite konstigt.
Citera
2018-06-02, 11:01
Medlem
Varför får hon inget straff för sina falska anklagelser som kostat alla oskyldiga fruktansvärt lidande?
Citera
2018-06-02, 11:13
Medlem
Kanske skulle starta ett mansupprop för män som fått sina liv söndertrasade pga alla falska godtyckliga anklagelser från sjuka och galna feminister?

Samhället borde se mer allvarligt på dessa falska anklagelser som orsakar sådan enorm skada, och ge dem hårda kännbara straff
Citera
2018-06-02, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskbak
Kanske skulle starta ett mansupprop för män som fått sina liv söndertrasade pga alla falska godtyckliga anklagelser från sjuka och galna feminister?

Samhället borde se mer allvarligt på dessa falska anklagelser som orsakar sådan enorm skada, och ge dem hårda kännbara straff

Hur vet Vi att det är lögn?
Citera
2018-06-02, 23:57
Medlem
Ingen annan som tycker att (delar av) Wallins förhör stämmer extremt väl överens med en sömnparalys med hypnopompa hallucinationer?

Wallins förhör, med reservation för transkriberingsfel:
"... liksom kravlar upp så här med hela sin tyngd liksom. På mig. Och jag var ganska liten och smal liksom, och han sätter sig så här på bröstet med hela sin tyngd. Så jag har får ingen luft, det är så här (drar ett djupt andetag), jag kan inte andas. Och jag kan inte, jag försöker liksom lyfta armen och putta bort honom men det går inte, jag kan inte, hjärnan liksom, kroppen lyder inte hjärnan."

Wikipedia, sömnparalys:
"Vid sömnparalys stängs muskelkontrollen av för tidigt eller slås på för sent så att man inte kan röra sig trots att man är vaken. Om man inte vet vad som har hänt får man lätt panik när tillståndet uppkommer, men det är inte farligt och går över av sig självt efter ett tag. /.../ Sömnparalysen har ofta tolkats av folktron som att ett demoniskt väsen sätter sig på den sovandes bröst, ofta sammankopplat med en känsla av andnöd."

Edit:
Hittade följande mening här:
The content and interpretation of hallucinations, are driven by multiple processes including hypervigilance for threat, the emotion of fear, and somatic sensations such as pressure on the chest and limbs, and REM-induced sexual arousal (i.e., hence common “rape scenarios”; see Jalal et al., 2014a); these are then imbedded in the experiencer’s socio-cultural framework (e.g., as “space alien abduction” or a “demonic attack”).

Ganska intressant.
Senast redigerad av EsterAmin 2018-06-03 kl. 00:48.
Citera
2018-06-03, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drutten2012
Hur vet Vi att det är lögn?

Hur vet vi att det inte är en lögn?

Här är vi ju inne på kärnfrågor.

Ska vi bedömma saker objektivt eller subjektivt. Ska vi bedömma människor efter atteibut, tankar, tro eller efter deras handlingar. Intressanta frågor.
Citera
2018-06-04, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Första gången var väl 2011? Alltså fem år efter den påstådda våldtäkten. Sen nästa gången var väl när metoo dragits igång 2017.

Känns inte så trovärdigt när man väntar så länge.
Citera
2018-06-04, 10:01
Medlem
Ranndalls avatar
Det är bara att lyssns på Cissi Wallins podcast "penntricket" avsnitt 40 så hör man att något inte är rätt med henne..

Hon verkar inte alls påverkad av händelsen med Fredrik Virtanen utan hon uppenbart förfalskar verkligen för att passa hennes förenklade feminism ideologi... Hon gör detta för använda händelsen till sin fördel och få publicitet. Problemet är att den enda hon lurar är sig själv...

Dessa "feminister" har huvudet så långt upp i sin egen röv och tror de är så jävla goda att de inte ens ser sina egentliga illvilliga motiv.
Senast redigerad av Ranndall 2018-06-04 kl. 10:10.
Citera
2018-06-04, 10:22
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranndall
Det är bara att lyssns på Cissi Wallins podcast "penntricket" avsnitt 40 så hör man att något inte är rätt med henne..

Hon verkar inte alls påverkad av händelsen med Fredrik Virtanen utan hon uppenbart förfalskar verkligen för att passa hennes förenklade feminism ideologi... Hon gör detta för använda händelsen till sin fördel och få publicitet. Problemet är att den enda hon lurar är sig själv...

Dessa "feminister" har huvudet så långt upp i sin egen röv och tror de är så jävla goda att de inte ens ser sina egentliga illvilliga motiv.
Jag kan berätta om den gången jag blev via knivhot kidnappad, misshandlad och dumpad i en skog utan att du på något sätt skulle uppfatta det som att händelsen har påverkat mig. Jag vet inte hur det är för din skull men även rejält traumatiska upplevelser bleknar i mitt minne.
Citera
2018-06-04, 11:35
Medlem
Ranndalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag kan berätta om den gången jag blev via knivhot kidnappad, misshandlad och dumpad i en skog utan att du på något sätt skulle uppfatta det som att händelsen har påverkat mig. Jag vet inte hur det är för din skull men även rejält traumatiska upplevelser bleknar i mitt minne.
Jo förstår att det ofta kan vara så. Det är dock inte just det jag främst reagerade på. Hennes ideologiska övertygelse i samband med andra saker gör min mage säger att hon utnyttjar situation, ljuger och överdriver det hela. Kan såklart ha fel men jag litar på min magkänsla tills motsatsen verkligen har bevisats.

Cissi Wallin har till exempel tidigare gått ut i media och sagt att hon är alkoholist. Sedan annonserade hon att hon inte hade problem längre och slutat dricka. Den sista gången skulle hon berätta att hon nu kom på att hon egentligen aldrig hade haft någon problem med alkohol och kunde dricka igen...
Senast redigerad av Ranndall 2018-06-04 kl. 11:45.
Citera
2018-06-04, 11:58
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranndall
Jo förstår att det ofta kan vara så. Det är dock inte just det jag främst reagerade på. Hennes ideologiska övertygelse i samband med andra saker gör min mage säger att hon utnyttjar situation, ljuger och överdriver det hela. Kan såklart ha fel men jag litar på min magkänsla tills motsatsen verkligen har bevisats.

Cissi Wallin har till exempel tidigare gått ut i media och sagt att hon är alkoholist. Sedan annonserade hon att hon inte hade problem längre och slutat dricka. Den sista gången skulle hon berätta att hon nu kom på att hon egentligen aldrig hade haft någon problem med alkohol och kunde dricka igen...
Sure, fine. Hon kan absolut ha fått för sig det hela. Det som talar emot är att lite för många kvinnor har sagt lite för liknande saker om honom. Fan, till och med jag har själv sett honom in action och har fått förstahandsredovisningar om hur "skön" han är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in