2025-08-12, 05:20
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Var lägger denna människa ut någonstans? Varför länkar du inte när du skriver detta?

Antar att de menar hennes Instagram:
https://www.instagram.com/cassklatzkow/?hl=en

Men som sagt så ser jag inga direkt pro-ana-bilder, varken att hon ser själv ut som det eller att hon delar andra bilder. Inte heller på stories, så tror inte det är henne. Det enda som verkar stämma in är att hon är en före detta fett-aktivist som genomgick en gastric bypass och nu lägger upp massvis av bilder på sig själv nu när hon inte är överviktig längre.
Senast redigerad av moralhora 2025-08-12 kl. 05:26.
Citera
2025-08-12, 08:15
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturpen
Jag tror inte heller på att det är Klatzkow. Hon är ser inte anorektisk ut, har inga pro-ana bilder eller är ”känd feminist”

Hon ser verkligen inte anorektisk ut. Undrar vem Cissi syftar på? Vilka mer kända feminister finns det? De flesta är väl dessutom rätt runda…
Citera
2025-08-12, 08:31
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Hon ser verkligen inte anorektisk ut. Undrar vem Cissi syftar på? Vilka mer kända feminister finns det? De flesta är väl dessutom rätt runda…
Lina Thomsgård antagligen.
Citera
2025-08-12, 08:37
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf

Förvisso rätt smal, men ser inget "thinspo"-innehåll på hennes sida.
Citera
2025-08-12, 08:38
Medlem
Citat:
Bingo
Citera
2025-08-12, 08:44
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Förvisso rätt smal, men ser inget "thinspo"-innehåll på hennes sida.
Samma, hon ser ju helt normal ut.

Cissi skuggbeefar med någon här. Men vem?
Citera
2025-08-12, 10:53
Medlem
Citat:

Alltså nej? Inget ana innehåll överhuvudtaget.
Citera
2025-08-12, 10:59
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaksmularen
Alltså nej? Inget ana innehåll överhuvudtaget.

Mjo? Vem, i vuxen ålder fotar och lägger ut bilder på sina lår? Mycket nyckelben och andra märkliga bilder faktiskt.
Citera
2025-08-12, 11:09
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Mjo? Vem, i vuxen ålder fotar och lägger ut bilder på sina lår? Mycket nyckelben och andra märkliga bilder faktiskt.

Bilden på låret är det enda som jag kan direkt tolka som "pro-ana", men kan också vara en stereotypisk "titta på poolen där jag är"-bild. Sedan så är det väl bara en bild som jag kan se där hon tydligt visar nyckelbenet.

Det enda som är värt att notera är väl att hon tog en längre paus på några månader och återkom i juni. Går man tillbaka ett år så är det uppenbart att hon har gått ned i vikt, men vet inte om det hela är tillräckligt för att kalla det "pro-ana". Får dock tillägga att det finns en bild från c:a 6 månader sedan där hon ser väldigt smal ut i ansiktet, så det är väl möjligt.

Men kan lika gärna vara som många att hon börjat med semaglutid utan att behöva det...
Citera
2025-08-12, 11:27
Medlem
Citat:
Bilden på låret är det enda som jag kan direkt tolka som "pro-ana", men kan också vara en stereotypisk "titta på poolen där jag är"-bild. Sedan så är det väl bara en bild som jag kan se där hon tydligt visar nyckelbenet.

Det enda som är värt att notera är väl att hon tog en längre paus på några månader och återkom i juni. Går man tillbaka ett år så är det uppenbart att hon har gått ned i vikt, men vet inte om det hela är tillräckligt för att kalla det "pro-ana". Får dock tillägga att det finns en bild från c:a 6 månader sedan där hon ser väldigt smal ut i ansiktet, så det är väl möjligt.

Men kan lika gärna vara som många att hon börjat med semaglutid utan att behöva det...

Hon har separerat och haft en jättekris och antagligen gått ner i vikt på grund av att hon mått så dåligt.
Citera
2025-08-12, 11:36
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av convey
Hon har separerat och haft en jättekris och antagligen gått ner i vikt på grund av att hon mått så dåligt.

Ja, det låter som en troligare variant än att hon ska ha utvecklat en ätstörning i sena 40-årsåldern eller bestämt sig för att i onödan gå på viktnedgångssprutor. Många går ned i vikt av livskriser så lite stört om det är henne som CW syftar på.
Citera
2025-08-12, 12:15
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ja, det låter som en troligare variant än att hon ska ha utvecklat en ätstörning i sena 40-årsåldern eller bestämt sig för att i onödan gå på viktnedgångssprutor. Många går ned i vikt av livskriser så lite stört om det är henne som CW syftar på.
Hon såg klart undernärd ut på Instagram för något halvår sedan, nästan chockerande, om man vänder den sidan till. Vad det beror vet jag inte och hur Cissi Wallin beskriver saken beror säkert mest på i vilket illasinnat ärende hon för tillfället är ute och ränner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in