2022-03-17, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Om CW blir friad så öppnar det upp för många nya spännande möjligheter!

Man kan skriva böcker och artiklar där det solklart framgår vem det handlar om och rada upp påhittade händelser, anklaga folk för allt möjligt utan några bevis och sedan kräva sin "rätt".

Jag stöder Crowdfunding av en bok om de inblandade käringarna av både manligt och kvinnligt kön.
Citera
2022-03-17, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Om man har den förutfattade meningen att många kvinnor inte tar ansvar för sina handlingar, hur ställer man sig till män som agerar som kvinnor?

Jag ser ingen gendergrej i detta. Det handlar om att trycka till Cissi Wallin för att hon är uppkäftig. I efterdyningarna av Metoo såg vi hur urskiljningslöst vissa personer drabbades av drev och rättsliga konsekvenser, och det drabbade folk huller om buller oavsett kön.

”Det handlar om att trycka till Cissi Wallin för att hon är uppkäftig.”

Dumstrut på!
Citera
2022-03-17, 14:30
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Vem ska upplysa amerikanarna att det bara handlade om ett förträngt minne?
Det ska Fredrik eller den som kommer att föra hans talan eller penna göra. Det är ju en “Opinion piece” och dessa får man som utpekad eller anklagad normalt svara på. Även i New York Times.
Citera
2022-03-17, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Intressant jämföra Jenny Nordgrens beskrivning av terapeuten vittnesmål med SVTs citat ur förundersökningen.

I förundersökningen verkar det som om terapeuten beskriver framkallande av minnet som befriande
Samtalsterapeuten berättar i förhör att hon i terapin frågat Wallin vad som hindrar henne från att anmäla Virtanen. Samtalsterapeuten säger också att hon tror att händelsen är ett förträngt trauma, men att Cissi Wallin slutat förtränga och att “hon såg vad som hade skett. Hon var fri, hon var fri.”

https://amp.svt.se/nyheter/gransknin...undersokningen
Medan Jenny Nordgren i NYT säger att terapeuten vittnade om CWs ångest när "minnet" dök upp. Och inte ett ord om att terapeuten ansett det vara ett s k förträngt minne, något som folk i USA skulle ha reagerat starkt mot. Jenny Nordgren skriver alltså en bedräglig, vilseledande och oärlig artikel, extra allvarligt då läsarna där typiskt inte förstår svenska och har begränsad möjlighet att jämföra med svenska originalkällor och tidningsartiklar.

Vem ska upplysa amerikanarna att det bara handlade om ett förträngt minne?
In the end, much of the defense testimony did not matter.

Not that of Ms. Wallin’s former therapist, who described her patient’s distress when she recalled details of the night; not that of her former boyfriend, who told the court how she broke down during sex and confided in him.
Så CW tappade lusten för sex med pojkvännen. Och vem skyllde hon det på? Ville hon inte ha sex så måste ju det betyda att FV förgripit sig på henne. Någon annan förklaring finns väl inte? Himmel. Så går det när hon "lägger pussel" .

Dessutom fattar jag inte varför kompisen Jenny fortfarande beskriver CW som skådespelare. Visst, hon hade nån roll som tonåring, men den korta karriären var över redan innan hon träffade FV. Faktiskt verkar terapeuten ha en aktivare karriär som skådespelare - vid sidan om att vara politiker, med i kyrkofullmäktige, vigselförrättare, sjuksköterskestudent, fotomodell, dokusåpakändis I Farmen 2016, you name it.

Terapeutens skådespelarmeriter: Att vara samtalsterapeut verkar mest vara en bisyssla?

https://sv.stagepool.com/cv/ninawahlin/294227

Nina Wahlin är alltså ”terapeuten” som hjälpt CW att ta fram minnet av våldtäkten!?!

Finns Sven Åke Christianson med på ett hörn någonstans så går ketchupflaskan i topp.

Jag ska emigrera, det är bestämt nu.
Citera
2022-03-17, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Ungefär så ja. Förutom att ingen vet om de ens hade sex. Dagen efter när CW berättade för kompisen så mindes hon inte om de haft sex, utan bara antog det.
Många år senare när hon hos ”terapeut” fått klart för sig att det handlar om ”bortträngda minnen” så har hon plötsligt inte bara en, utan flera olika, mycket detaljerade versioner

Detta är så jävla tragiskt ur alla aspekter.

Virtanen, Wallin, Nina Wahlin (skådespelare främst men även terapeut), de alkad gangsterjournalisterna Fredric Karén och Jenny Norberg.
Citera
2022-03-17, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blutobluto
Nina Wahlin är alltså ”terapeuten” som hjälpt CW att ta fram minnet av våldtäkten!?!

Finns Sven Åke Christianson med på ett hörn någonstans så går ketchupflaskan i topp.

Jag ska emigrera, det är bestämt nu.

Jag vill också emigrera. Vi har samma grunder, men vi ser olika på sakomständigheterna.
Citera
2022-03-17, 15:20
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linda.Hermosa
Går det att läsa den där artikeln någonstans?
Den via länken är låst.

/Linda.

Den var öppen för mig när jag läste den är allt jag vet, och jag har ingen prenumeration på New York Times.
Citera
2022-03-17, 15:21
Medlem
outoftheblues avatar
I väntan på dom går CW ut på instagram och uppmanar folk att i sista sekund köpa hennes bok. Det finns fortfarande några hundra ex.

Vad händer om folk beställer och betalar men inte hinner få boken innan en eventuell fällande dom? Är det bara för CW att överklaga och fortsätta sälja slut på resten? Kanske till och med trycka upp fler?
Citera
2022-03-17, 15:55
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Framför allt så verkar dom på många kvinnors vis ogilla att ta ansvar för sina handlingar.
Problemet med att vara Cissi Wallin är att förr eller senare får man slut på andras konspirationer.

Citat:
Ursprungligen postat av Blutobluto
Jag såg ett ”Uppdrag granskning” om uthängningen som bl a Jenny Norberg stod för och både hon och den lilla pösmunken Fredric Karén, då chefredaktör på Svenska Dagbladet, ska tacka sin lyckliga stjärna att förtalet denna publicering utgjorde inte skedde i USA.

Jenny Norberg känner jag inte till med den uthängningen var inte journalistik, det var antijournalisktik.

Fredric Karén satt och svettades och verkade inte ha en aning om vad för skit det var hans tidning publicerat.

I USA hade han blivit stämd på en satans säck med pengar.

(Detta sagt med vetskapen att FV är en sällsynt vidrig människa.)
"Antijournalistik" var ordet!

Jag killgissar att det var många som gnuggade sina giriga små kleptotassar när Cissis projekt tog fart. Att FV var en narcissistisk gris som mest var intresserad av att vara självgod, snorta och trakassera tjejer på jobbet och fritiden var såvitt jag förstår en illa dold hemlighet. Det kunde inte drabbat en hemskare människa och det är väl det enda positiva som kom ur Jennys och Freddes engagemang.

De väntade på rätt tillfälle för maximal personlig vinning istället för att sätta stopp för skiten åratal tidigare. De gjorde det för egot och kanske i hopp om penningar. Annars hade några andra typer sett sin chans.
Citera
2022-03-17, 15:59
Medlem
outoftheblues avatar
Tittade lite närmare på Jenny Nordberg artikel (nu fick jag hennes namn rätt). Den avslutas med att hon beskriver mötet med FV för 20 år sedan då han kallade henne liten hora.

At some point, he began a lewd commentary on the shape of my breasts in the sleeveless red top I was wearing that evening. When I stood up to leave, he spluttered that I was a “little whore.”
I share this story in part to disclose that I have met Mr. Virtanen before. I certainly don’t intend to imply any equivalence between Ms. Wallin’s story and mine. An insult is not an assault.

But I write this because in America, I can. The Times has done its due diligence: A fact-checker confirmed details of this account with my friend who was with me at the time and two friends I told about it shortly afterward. We gave Mr. Virtanen a chance to respond — he declined to comment.
Ser man på, tidningen kontollerade och verifierade till och med uppgiften om liten hora-kommentaren innan publicering! De ställer krav därborta på andra sidan Atlanten!

Tänk nu om CW anlitat någon att kontrollera fakta innan hon publicerat sin bok och om denne kontrollant påpekat för henne hur mycket versionen i boken skilde sig från hennes berättelse i polisförhöret och tidigare publicerade versioner samt hur missvisande det var att sätta 2006 som datumrubrik på den inledande fantasin, det förträngda minnet som framkallats långt senare av en icke legitimerad terapeut under suspekt terapi. Hur mycket av CWs bok skulle egentligen klara en faktakoll? Det borde Jenny ta sig en funderare på.

Det är väl bara konstatera att CW inte tagit något större ansvar för faktainnehållet i boken hon gav ut.

Verdict: Lack of due diligence!
Senast redigerad av outoftheblue 2022-03-17 kl. 16:04.
Citera
2022-03-17, 16:03
Medlem
Ratads avatar
Jahapp, firande dom alltså.
Citera
2022-03-17, 16:10
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Jahapp, firande dom alltså.