Citat:
Jag uppfattar inte det så att Cissi förtalat tölpen Virre. Hon har bara velat berätta under #Metoo att hon också blivit offer likt många kvinnor i världen, som först nu kan/vill berätta.
Men där bedrog hos sig!
I det kvasifeministiska kungariket Svärje är sanningen om hur kvinnor far illa när män med särskilda "rättigheter" tar för sig av deras kroppar förtal. (Om det inte handlar om kulturmän som också klappat kronprinssen i baken. Ett illdåd som ändrar bevisläget till gott och att kvinnans ord väger tyngre i en trovärdighetsbedömning till den grad att mannen döms till fängelse).
Jag hoppas att Cissi, tar det hela med ro, det handlar ju om upprättelse till det facila priset av lite skadestånd till Virre. Min gissning, under 100.000 kronor. Vilket är snorbilligt för att ge Virre ännu en omgång. Nu är Virre och hans tölpaktighet superaktuella ämnen i media och etsar sig fast i allas medvetenhet för all framtid, när Virres bravader nästan var glömda. Alltså är Virre sin egen värsta fiende.
Nu diskuteras saken igen, av Leif G W i morgon TV, och det Cissi framfört citeras av alla tidningar. Alla inom journalistkåren påminns om sicken tölp Virre är.
Det är Cissi som är segrare. Det blir bara böter, och det är inte mycket pengar i sammanhanget. Att Virre vill ha denna rättegång och pengar av Cissi, betyder att han är desperat därför att advokaten måste ha informerat honom om att förtal är inget klienten blir rik på.
I övrigt var det ett rättsligt mirakel att en åklagare var villig att åtala just i detta fall, när varannan svensk går runt och är kränkt.
Om Cissi inte kommenterar domen, riskerar hon ingen ny rättegång där hon döms tillfängelse.
Det handlar om en absurd lagstiftning, som utnyttjas till att tysta ner Cissis kritik av rättsväsendet. Ett rättsligt spektakel där det framgått att det är inte populärt hos polis och åklagare att folk som Cissi kritiserar dem när de låter brottslingar löpa. Vi vet alla att Virres eventuella brottslighet och tölpighet är preskriberade gärningar. Ibland kan en gubbjävel (tölp) ha tur.
Men där bedrog hos sig!
I det kvasifeministiska kungariket Svärje är sanningen om hur kvinnor far illa när män med särskilda "rättigheter" tar för sig av deras kroppar förtal. (Om det inte handlar om kulturmän som också klappat kronprinssen i baken. Ett illdåd som ändrar bevisläget till gott och att kvinnans ord väger tyngre i en trovärdighetsbedömning till den grad att mannen döms till fängelse).
Jag hoppas att Cissi, tar det hela med ro, det handlar ju om upprättelse till det facila priset av lite skadestånd till Virre. Min gissning, under 100.000 kronor. Vilket är snorbilligt för att ge Virre ännu en omgång. Nu är Virre och hans tölpaktighet superaktuella ämnen i media och etsar sig fast i allas medvetenhet för all framtid, när Virres bravader nästan var glömda. Alltså är Virre sin egen värsta fiende.
Nu diskuteras saken igen, av Leif G W i morgon TV, och det Cissi framfört citeras av alla tidningar. Alla inom journalistkåren påminns om sicken tölp Virre är.
Det är Cissi som är segrare. Det blir bara böter, och det är inte mycket pengar i sammanhanget. Att Virre vill ha denna rättegång och pengar av Cissi, betyder att han är desperat därför att advokaten måste ha informerat honom om att förtal är inget klienten blir rik på.
I övrigt var det ett rättsligt mirakel att en åklagare var villig att åtala just i detta fall, när varannan svensk går runt och är kränkt.
Om Cissi inte kommenterar domen, riskerar hon ingen ny rättegång där hon döms tillfängelse.
Det handlar om en absurd lagstiftning, som utnyttjas till att tysta ner Cissis kritik av rättsväsendet. Ett rättsligt spektakel där det framgått att det är inte populärt hos polis och åklagare att folk som Cissi kritiserar dem när de låter brottslingar löpa. Vi vet alla att Virres eventuella brottslighet och tölpighet är preskriberade gärningar. Ibland kan en gubbjävel (tölp) ha tur.
Nu får du lugna dig lite. Du gör ju bort dig...
Hon har velat berätta under MeToo-kampanjen vad hon varit med om. Det har hon rätt att göra och det har hon också gjort. Men sättet hon gör det på är:
1. Hon namnger Fredrik Virtanen.
2. Hon pekar ut Fredrik Virtanen som brottslig och klandervärd.
3. Hon gör detta på Instagram, inför oerhört många människor.
...Därför är det solklart att hon förtalat tölpen Fredrik Virtanen!
...Hon hade utan problem kunnat berätta EXAKT vad hon varit med om, hon hade tom kunnat berätta att personen var en känd journalist. Men när hon väljer att namnge Fredrik Virtanen, då har hon klivit över gränsen, då kan inte ens yttrandefriheten skydda henne!
Vad är det i en namngivning/uthängning på nätet som gör att trovärdigheten höjs och bevisläget och förändras? När detta är en polisutredning som lagts ned och där brottet FRAMFÖRALLT är preskriberat?
Att åklagaren väljer att ta detta till allmänt åtal är ju väldigt ovanligt, precis som du också menar. Men detta rör ju sig om en väldigt allvarlig anklagelse/brottslighet som påståtts om Virtanen, det har fått en oerhört stor spridning över hela landet och skadan Fredrik Virtanen åsamkats är oerhört stor. Därför är detta fall i juridisk mening påkallat från allmän synpunkt att väcka åtal i. Så att det skulle vara "ett mirakel" att allmänt åtal väcktes här är bara trams! Man kan ju fråga sig: Om en åklagare inte väcker allmänt åtal i detta fall, i vilket fall av Förtal skall man då väcka åtal i?
Cissi Wallin har ALDRIG namngett Fredrik Virtanen för att manifestera sin kritik mot rättsväsendet! Citat från Cissi Wallin i Uppdrag Granskning 2018:
(Programledare) - "Hur ser du på polisens utredning i ditt fall?"
(Cissi Wallin) - "Jag var realistisk såklart och förstod att det var såpass långt efteråt och då är det ju svårt. Det finns ju ingen teknisk bevisning, det är svårt med vittnen. Jag har inga egentliga synpunkter på hur utredningen gick till. Sen kan man ju tycka att man blivit citerad på ett lite konstigt sätt eller att dom ställt lite märkliga frågor och sådär. Men jag har inga synpunkter på polisens arbete där. Dom gjorde det dom kunde".
Det är heller inte rättsväsendet MeToo-rörelsen handlar om eller startades för (även om "rätts-delen" givetvis finns med som en del i detta)!