Citat:
CWs ord tycks ha fungerat som uppvigling till trakasserier och hot mot FV. Åker han tåg med familen sitter han i en annan vagn, för att skydda dem förmodar jag. Familjen fick gly utomlands ett tag. Detta handlar inte alls bara om CW och FV, utan om hur hon förvrängt skallen på en himla massa folk som gjort honom till ett hatobjekt och mål för trakasserier pa ett sätt som inte förekom innan hennes uthangande av honom med namn.
Dessutom använder du själv ordet våld i utvidgad bemärkelse i sammanhanget, fast då förstås den påföljd dom drabbar CW vid fällande dom. Men det är ju inte direkt spöstraff och hängning hon döms till.
Vore detta bara något mellan CW och FV skulle ingen bry sig, men förtal eggar pöbeln. Särskilt på det sätt rampljussökande Cissi gör det.
Dessutom använder du själv ordet våld i utvidgad bemärkelse i sammanhanget, fast då förstås den påföljd dom drabbar CW vid fällande dom. Men det är ju inte direkt spöstraff och hängning hon döms till.
Vore detta bara något mellan CW och FV skulle ingen bry sig, men förtal eggar pöbeln. Särskilt på det sätt rampljussökande Cissi gör det.
Det är ingen utvidgad betydelse. När staten sätter dig i fängelse för att du uttryckt saker den inte anser att du skall få uttrycka är det en direkt våldshandling där den kommer att tvinga dig i fängelse om du inte frivilligt låter spärra in dig. Virtanen vill låta spärra in Wallin för att tysta henne och Hedenborg och Lewenhaupt är honom behjälpliga. Jag accepterar inte det och ser människor som tror sig ha rätt att spärra in andra i fängelse och utöva våld mot dem för något de uttryckt som obehagliga och vedervärdiga översittande våldsdyrkande kräk. Det har alltid varit den fege mobbarens väg att använda våld i sådana situationer.
Virtanen hävdar själv att han bara betett sig illa och tagit en massa kokain och varit ”tölpaktig”. Detta hans förflutna hann upp honom och bet honom därbak. Det är i grunden sig själv han har att skylla.
https://www.expressen.se/nyheter/qs/...es-hela-tiden/
Han undrar då var han kan få nåd? För mig får han som sagt gärna få det och få arbeta som journalist och vara lika mycket värd som alla andra. Men ingen väg leder till någon nåd om man börjar med att försöka bestämma över vad andra skall tycka om dig och säga om vad du anser ha gjort genom att använda våld mot dem.
Jag borde inte vara skadeglad över att Fredrik Virtanen nu är känd av alla läsare av NYT som en sorts svensk motsvarighet till Weinstein och det är en synd av mig, så jag ber om ursäkt, men det är på många sätt en form av modern världslig contrapasso Virtanen dragit på sig själv genom att försöka få nåd på detta felaktiga sätt.
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2022-03-20 kl. 22:02.
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2022-03-20 kl. 22:02.