Citat:
Ursprungligen postat av
apanola II
Reagerade också på det, att tala om sig själv och sina upplevelser i tredje person känns minst sagt märkligt. Är helt övertygad om att CW blåljuger oss rätt upp i ansiktet
Hon ljuger iallafall om något i situationen då hon påstår sig ha blivit drogad. I polisförhör säger hon sig endast ha druckit lite alkohol, så LITE att hon EJ blev påverkad. För det var "DROGEN" som hon säger ska ha gett minnesluckor och ha orsakat att hon däckade.
Det är alltså pga att hon blev så påverkad av NÅGOT ANNAT än alkohol som Cissi säger sig veta att hon blivit drogad, enl förhör i fup:en. MEN, året före hon gjorde polisanmälan skrev hon något helt annat i sin blogg. Att hon varit så jätteberusad av alkohol att hon var helt borta och att våldtäkten inte skulle ha skett om hon inte varit det- Cissis egna ord. När hon skrev detta i bloggen hade hon inga planer på att polisanmäla våldtäkten.
Det finns ingen anledning till att tro att hon ljög om att hon var jättefull. Däremot fanns det i polisförhör all anledning att ljuga. Där var hon tvungen att säga att hon inte alls var påverkad av alkohol, för annars skulle hon ju inte veta att hon var påverkad av "drogen". För Cissi har inte sett någon drog. Hennes enda skäl till att anklaga Virtanen för att ha drogat henne är att hon blev så påverkad av "drogen".
Hon talade ut i all media om att hon blivit drogad med Rohypnol. Namnet Rohypnol är helt taget ur luften. Cissi säger i förhör att hon lagt pussel efteråt och då pratat med andra som blivit drogade och kom då på att hon blivit det också. Men av vad har hon ingen aning om!
Cissi i förhör: "Eh som jag då har, som jag, jag har ju pratat med andra, inte så många, men när jag la mitt pussel så att säga efteråt så har jag mött andra tjejer som har varit utsatta förut, inte av honom men har, har blivit drogade på olika sätt. Och... det är först liksom när de har beskrivit det så har jag verkligen såhär just det, det var så där det var".
Till sin kompis dagen efter sa hon inget om att hon blivit drogad, inget om att hon känt sig konstig, och inget om att hon blivit våldtagen.
Hon säger i förhöret att hon fick långtgående alkoholproblem först efter våldtäkten, och att hon inte hade det vid våldtäkten. Det går också att läsa klart och tydligt i hennes blogg att hon hade. De började redan året innan.
Från bloggen 2011;
"Hade jag inte varit så full när jag följde med honom hem efter löfte om efterfest hade det där aldrig hänt. Det tog lång tid att inse att det faktiskt, inte på något sätt var mitt fel, men insikten om att det aldrig hade hänt om jag inte hade druckit… Ja den fanns, den finns alltid. Utan något skuldbeläggande av mig själv. Mer ett konstaterande. (det går för övrigt rykten om att jag och den här mannen haft en relation och knarkat ihop, sanningen är att jag aldrig hade träffat honom innan detta hände, ett litet OBS bara, för att visa på hur ondsinta vissa kan vara)".
Angående det sista stycket så säger hon i förhöret med polisen att hon träffat och pratat med Virtanen flera gånger tidigare ute på krogen och att han bjudit på öl. Ännu en lögn.
Kan man ljuga om att ha blivit drogad, välja namnet på en drog som låter bra, out of the blue, och gå ut med det som om man är 100% säker i all media tror jag ärligt talat inte att det finns några spärrar att ljuga om annat också.
Finns även många fler exempel lögner.