2020-06-28, 07:30
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Cissi W är inte heller någon ny Strindberg så hennes bok kommer i bästa fall glömmas bort snabbt.
Frågan är vem som kommer att köpa boken förutom de närmast sörjande? Men hon har ju knåpat ihop en ganska spännande beskrivning av boken på Bokus.com
"Cissi Wallins instagraminlägg 2017, då hon namngav en känd medieprofil som våldtagit henne, satte igång metoo i Sverige på allvar. Efter det har Cissi hyllats och hotats. Detta är självbiografin som hennes motståndare har försökt stoppa. Hela den smärtsamma bakgrunden till historien om ett övergrepp. Wallin riskerar att hamna i fängelse för att låta dig läsa den. Men alternativet kändes värre."
https://www.bokus.com/bok/9789151960...-som-var-mitt/

"som hennes motståndare har försökt stoppa"!! Vilka är hennes "motståndare"? Virtanen kan man ju förstå då hon avser att förtala honom igen, men sen då? Det låter som det är ett organiserat motstånd för att stoppa boken. Det kanske är att ge sig själv lite väl stor betydelse. Är hennes tidigare bokförlag Atlas med Tove Leffler i spetsen hennes "motståndare"? I vart fall har hon blivit lovad en kvarts miljon av Atlas för att ge ut boken, men som hon nu inte får då boken inte är "publicerbar" i sin nuvarande utformning och Cissi har som bekant vägrat ändra i manuset.
"– Och nu – en tvärvändning. De verkar ha fått panik.

Enligt Wallin tänker Atlas inte heller betala det utlovade förskottet.

– De är skyldiga mig strax under en kvarts miljon kronor som de inte vill betala, säger hon."
"Enligt förlagschefen Tove Leffler har Atlas låtit en tryckfrihetsexpert granska Cissi Wallins manus ”så fort det gick att granska”.

”Dennes bedömning var att om manuset publicerades i sin nuvarande form löpte Wallin stor risk att dömas för grovt förtal och hamna i fängelse. Det är ingen risk vi på förlaget vill utsätta någon av våra författare för”, skriver hon i ett sms.

Enligt Tove Leffler var inte manuset godkänt och då det inte kan betraktas som publicerbart betalar inte förlaget ut så kallade garantihonorar (förskott)."

https://www.expressen.se/nyheter/bok...i-wallins-bok/

Frågan är vad den egentliga orsaken till att Atlas stoppade boken är? Om CW är beredd att skaka galler så är det en risk hon själv tar. Det är ju CW som står för risken att bli dömd, inte förlaget. Det enda förlaget kan få är kritik och det gissar jag att de skulle fått. En och annan skulle rikta kritik mot förlaget som ger ut en bok av en författare som inte förstår sitt eget bästa vilket skulle betraktas som att förlaget utnyttjade det för att tjäna pengar. Annars sammanfattar Arbetets kulturredaktör det hela på ett nyktert sätt.
"Men kanske borde Atlas förlag ha frågat sig hur mycket mer det egentligen finns kvar att berätta av en historia som nu varit en offentlig mediacirkus i tre år.

Oavsett vad som hände den där natten för över tio år sedan så är Wallin och den anklagade sammantvinnade i ett offentligt skådespel på sociala medier som aldrig tycks ta slut.

För mig låter det inte bara oerhört tragiskt för båda parterna. Det låter som helvetet."
https://arbetet.se/2020/06/12/vad-tr...-cissi-wallin/
Citera
2020-06-28, 08:10
Medlem
Studsbolls avatar
Det är positivt att hon löper linan ut och ger ut ljugboken själv. Förmodligen vill hon hellre hamna i buren och bli låtsasmartyr än dra kortaste strået, vilket är typiskt för hennes sort.
Citera
2020-06-28, 08:20
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Frågan är vem som kommer att köpa boken förutom de närmast sörjande? Men hon har ju knåpat ihop en ganska spännande beskrivning av boken på Bokus.com
"Cissi Wallins instagraminlägg 2017, då hon namngav en känd medieprofil som våldtagit henne, satte igång metoo i Sverige på allvar. Efter det har Cissi hyllats och hotats. Detta är självbiografin som hennes motståndare har försökt stoppa. Hela den smärtsamma bakgrunden till historien om ett övergrepp. Wallin riskerar att hamna i fängelse för att låta dig läsa den. Men alternativet kändes värre."
https://www.bokus.com/bok/9789151960...-som-var-mitt/

"som hennes motståndare har försökt stoppa"!! Vilka är hennes "motståndare"? Virtanen kan man ju förstå då hon avser att förtala honom igen, men sen då? Det låter som det är ett organiserat motstånd för att stoppa boken. Det kanske är att ge sig själv lite väl stor betydelse. Är hennes tidigare bokförlag Atlas med Tove Leffler i spetsen hennes "motståndare"? I vart fall har hon blivit lovad en kvarts miljon av Atlas för att ge ut boken, men som hon nu inte får då boken inte är "publicerbar" i sin nuvarande utformning och Cissi har som bekant vägrat ändra i manuset.
"– Och nu – en tvärvändning. De verkar ha fått panik.

Enligt Wallin tänker Atlas inte heller betala det utlovade förskottet.

– De är skyldiga mig strax under en kvarts miljon kronor som de inte vill betala, säger hon."
"Enligt förlagschefen Tove Leffler har Atlas låtit en tryckfrihetsexpert granska Cissi Wallins manus ”så fort det gick att granska”.

”Dennes bedömning var att om manuset publicerades i sin nuvarande form löpte Wallin stor risk att dömas för grovt förtal och hamna i fängelse. Det är ingen risk vi på förlaget vill utsätta någon av våra författare för”, skriver hon i ett sms.

Enligt Tove Leffler var inte manuset godkänt och då det inte kan betraktas som publicerbart betalar inte förlaget ut så kallade garantihonorar (förskott)."

https://www.expressen.se/nyheter/bok...i-wallins-bok/

Frågan är vad den egentliga orsaken till att Atlas stoppade boken är? Om CW är beredd att skaka galler så är det en risk hon själv tar. Det är ju CW som står för risken att bli dömd, inte förlaget. Det enda förlaget kan få är kritik och det gissar jag att de skulle fått. En och annan skulle rikta kritik mot förlaget som ger ut en bok av en författare som inte förstår sitt eget bästa vilket skulle betraktas som att förlaget utnyttjade det för att tjäna pengar. Annars sammanfattar Arbetets kulturredaktör det hela på ett nyktert sätt.
"Men kanske borde Atlas förlag ha frågat sig hur mycket mer det egentligen finns kvar att berätta av en historia som nu varit en offentlig mediacirkus i tre år.

Oavsett vad som hände den där natten för över tio år sedan så är Wallin och den anklagade sammantvinnade i ett offentligt skådespel på sociala medier som aldrig tycks ta slut.

För mig låter det inte bara oerhört tragiskt för båda parterna. Det låter som helvetet."
https://arbetet.se/2020/06/12/vad-tr...-cissi-wallin/
Har du läst baksidan?

Där står det såhär bland annat mot svart bakgrund och en svartklädd och svarthårig Cissi Wallin med armarna i kors:
Citat:

Det var en av de vackraste försommarnätterna i mitten av 00-talet är mitt trauma föddes. När den kände och mäktige mannen utsatte mig för ren ondska. Sedan trodde nästan ingen på mig, jag trodde inte ens på mig själv. Jag blev baktalad, hatad, hotad och utfryst i över ett decennium.

Mig veterligen har hon jobbat på Radio One (minns ej namnet på Aschbergs radio), startat flertalet projekt, bland annat i New York, drivit Gardet, varit krönikör majoriteten av tiden i Metro och garanterat fler saker än vad jag vet. Hur fan är hon utfryst? Hon dömdes för förtal och blev krönikör i Expressen. Hon har tappat kontakten med verkligheten. Tycker synd om henne, hon mår inte bra. Hennes sugardaddy kan inte ha det rätt.
Citera
2020-06-28, 08:42
Medlem
Musslis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Vem var Cissi ihop med för åtta år sedan?
Det är väl en påhittad historia som vanligt.
Citera
2020-06-28, 09:14
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Vem bryr sig om den fete hen-finnen blir förtalad, han är förmodligen skyldig.
Citera
2020-06-28, 09:19
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Förmodligen den fete hen-finnen och folk med läggning åt lag och ordning.
Citera
2020-06-28, 09:46
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup

det verkar vara en annan snubbe som ska hängas ut nu? för att ha sagt något elakt till henne. känns ju inte direkt osannolikt att den hycklande hysterikan hävt ur sig ett och annat själv
Citera
2020-06-28, 09:51
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
det verkar vara en annan snubbe som ska hängas ut nu? för att ha sagt något elakt till henne. känns ju inte direkt osannolikt att den hycklande hysterikan hävt ur sig ett och annat själv

Det handlar förstås inte om att någon sagt något elakt utan om psykisk misshandel, vilket existerar i högsta grad oavsett om nu Cissi Wallin skulle ljuga om att ha drabbats av det eller inte.
Citera
2020-06-28, 09:55
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Förmodligen den fete hen-finnen och folk med läggning åt lag och ordning.

Nej, möjligen folk med läggning åt postmodern lag och ordning, där sanning, fakta och rättvisa inte spelar någon roll utan bara en konstruerad sanning i form av "förtal", ett juridiskt tillstånd där den "förtalade" Fredrik Virtanen med gott samvete kan förmodas vara skyldig, eftersom vad han ville uppnå och uppnådde var att Cissi Wallin inte fick berätta sin historia, inte att hon hindrades påstå osanningar.
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2020-06-28 kl. 09:58.
Citera
2020-06-28, 09:57
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det handlar förstås inte om att någon sagt något elakt utan om psykisk misshandel, vilket existerar i högsta grad oavsett om nu Cissi Wallin skulle ljuga om att ha drabbats av det eller inte.

om någon misshandel skett får hon kila till farbror polisen och upprätta en anmälan. att nyttja sin mediaposition för något slags godtyckligt skampålestraff kommer enbart att sluta med ytterligare åtal för förtal.
Citera
2020-06-28, 10:03
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
om någon misshandel skett får hon kila till farbror polisen och upprätta en anmälan. att nyttja sin mediaposition för något slags godtyckligt skampålestraff kommer enbart att sluta med ytterligare åtal för förtal.

Psykisk misshandel liksom mobbing och för den delen att bara vara extremt taskig eller otrevlig är inte i de flesta fall brottsligt och kan inte gärna anmälas till polisen. Det är därför det är och förblir orimligt att de som utsätts skall tvingas hålla tyst om vad förövarna gör och att dessa kan härja i fred, skyddade av rättsväsendet och säkra i sin övertygelse om att hur jävligt de än beter sig får ingen ställa dem till svars för det offentligt.
Citera
2020-06-28, 10:09
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Psykisk misshandel liksom mobbing och för den delen att bara vara extremt taskig eller otrevlig är inte i de flesta fall brottsligt och kan inte gärna anmälas till polisen. Det är därför det är och förblir orimligt att de som utsätts skall tvingas hålla tyst om vad förövarna gör och att dessa kan härja i fred, skyddade av rättsväsendet och säkra i sin övertygelse om att hur jävligt de än beter sig får ingen ställa dem till svars för det offentligt.
Hon knullade frivilligt med en kändis, sen ångrar hon sig några år senare när hon insett att han bara ville knulla henne och inget annat.
Nu leker hon mobbad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in