2020-09-22, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feliciaforsvann
Såhär blev det: https://imgur.com/a/QFIzXdF

För er som inte orkar läsa igenom alla skriverier så sammanfattar @karinkajjan hela händelsen bra här: https://imgur.com/a/gNoHAio

Kan tilläggas att många både mer och mindre profilerade feminister och andra konton gick ut till @jenniestinksrok:s försvar igår. Förutom @karinkajjan så la följande konton upp inlägg eller stories för att uppmärksamma händelsen: @patriarkatetochjag, @vardagsrasismen, @kapaaaooww, @aware_mama_, @systernadja, @enkvinnasvrede, @hannabergwall, @haveristerna och @fjaugen.

Särskilt Hanna Bergwall ger en målande beskrivning av hennes egna upplevelser.

"Varje gång jag ser Cissi ge sig på en till kvinna blir jag återtraumatiserad. Jag känner trycket över bröstet, minns känslan. Det var värre än alla manliga förövare jag träffat".

De är enade just nu, imorgon är de i luven på varandra om något problematiskt någon gjort.
Citera
2020-09-22, 11:28
Medlem
Det går varmt på Instagram just nu. @enkvinnasvrede postade ett antal stories angående Cissi. Cissi svarade i sin tur på hennes stories via DM, se här: https://i.imgur.com/NNpfn4r.jpg

Det roligaste tycker att jag Cissi svarar på en story-tagg (som hamnar i DM för er som inte använder Instagram), när hon gång på gång hävdar att hon aldrig kollar DM:s, att inkorgen flödar över. "Skriv inga frågor till mig, jag kollar aldrig DM". Hmm.

Podcasten Haveristerna meddelar via sitt Instagramkonto att man kommer spela in ett nytt avsnitt med avstamp i det senaste av Cissis påståenden. Se här: https://i.imgur.com/ZP91CCX.jpg

Räkna med att det kommer storma på sociala medier de kommande dagarna.
Citera
2020-09-22, 11:30
Medlem
Durochmolls avatar
Att folk fortfarande köper hennes lögner om Virtanen trots att hon ljuger om precis allt allt annat är en STOR gåta. Hon är pinsam och borde verkligen ta en livslång paus från offentligheten.
Citera
2020-09-22, 12:02
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Att folk fortfarande köper hennes lögner om Virtanen trots att hon ljuger om precis allt allt annat är en STOR gåta. Hon är pinsam och borde verkligen ta en livslång paus från offentligheten.

Det är inte bara hennes kreativa omskrivningar av verkligheten som är problemet - se bara hur hon reagerar över att den här tjejen sade mot henne på Instagram; helt plötsligt är hon en psykiskt sjuk stalker som försöker tränga sig in i hennes privata sfär och ska hängas ut till 100 000 följare eller vad hon nu har.

Vad blir då reaktionen om hon känner att hon fått nobben? Daddy BigBucks bör vara förberedd om man säger så...
Citera
2020-09-22, 12:02
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Det visar sig att det var Cissi som hade bett sina följare om hjälp med tomte, varpå @jenniestinksrok:s kille ställer upp, utan krav på motprestation i form av betalning. Det förefaller vara precis tvärtom från vad Cissi påstod. Givetvis med bevis genom skärmdumpar på den faktiska konversationen, se själva här: https://imgur.com/a/v7yPWbn

Sedan dessa stories med bevisning om att Cissi än en gång ljugit (utan anledning, mer än att svartmåla någon som inte håller med henne?) så har Cissi sedermera tagit bort kommentarerna angående tomte-hjälpen.

Tomte.
Fråga inte varför men jag tog en titt på denna Jennie Stinksorks instagram och där fanns en "umgängesbild" med "ladydahmer", Cissis före detta vän men fortfarande svägerska (de är gifta med varsin Sugar Daddy som är bröder). Det ligger mer under ytan och skaver här.

https://www.instagram.com/p/CCN1PzFJxD_/

I övrigt verkar denna Jennie bara vara ännu en skogstokig uppmärksamhetsfeminist som bor i villa på landet och lajvar antikapitalistisk alternativmänniska.
Citera
2020-09-22, 12:24
Citat:
Det visar sig att det var Cissi som hade bett sina följare om hjälp med tomte, varpå @jenniestinksrok:s kille ställer upp, utan krav på motprestation i form av betalning. Det förefaller vara precis tvärtom från vad Cissi påstod. Givetvis med bevis genom skärmdumpar på den faktiska konversationen, se själva här: https://imgur.com/a/v7yPWbn

Tack för sammanställningen. Såg att hon verkade kränkt över nåt igår, men pallade inte gräva.

När Cissi känner sig försmådd finns det inga gränser för hur mycket hon kan förvränga och förfalska.
Citera
2020-09-22, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Fråga inte varför men jag tog en titt på denna Jennie Stinksorks instagram och där fanns en "umgängesbild" med "ladydahmer", Cissis före detta vän men fortfarande svägerska (de är gifta med varsin Sugar Daddy som är bröder). Det ligger mer under ytan och skaver här.

https://www.instagram.com/p/CCN1PzFJxD_/

I övrigt verkar denna Jennie bara vara ännu en skogstokig uppmärksamhetsfeminist som bor i villa på landet och lajvar antikapitalistisk alternativmänniska.

Och det blir värre! ”Läs mer hos @vardagsrasismen” läste jag, kollade vad det var och det kontot har redan bytt fokus och rasar mot Maria Engelwinge som nu tydligen skriver på Gardet och anses vara transfob, men Engelwinge var väl ”somliga feta kvinnor” som var bästis med Lady Dahmer? Rundgången är enorm nu!
Tur jag inte är instagramfeminist, jag blir snurrig bara av fem minuters scrollande mellan deras konton
Citera
2020-09-22, 13:17
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Och det blir värre! ”Läs mer hos @vardagsrasismen” läste jag, kollade vad det var och det kontot har redan bytt fokus och rasar mot Maria Engelwinge som nu tydligen skriver på Gardet och anses vara transfob, men Engelwinge var väl ”somliga feta kvinnor” som var bästis med Lady Dahmer? Rundgången är enorm nu!
Tur jag inte är instagramfeminist, jag blir snurrig bara av fem minuters scrollande mellan deras konton

Vill man ge bränsle till att alla transskeptiska feminister är transfoba hatare så är Engelwinge en perfekt person att ge utrymme åt.

Hon är hyfsat galen, trackat Rosa Apors moderator (inte dahmer) och hållt på.
Citera
2020-09-22, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Vill man ge bränsle till att alla transskeptiska feminister är transfoba hatare så är Engelwinge en perfekt person att ge utrymme åt.

Hon är hyfsat galen, trackat Rosa Apors moderator (inte dahmer) och hållt på.

Vet ej vad RosaApor är men de är ju galna alla dessa kvinnor. Är Dahmer och Engelwinge fortfarande vänner eller har de också rykt ihop? Dahmer ligger väl lågt utåt just nu med tanke på att hennes make är gift med Cissi Wallin och barnen är kusiner! Men säkert sitter hon och hetsar privat.
Citera
2020-09-22, 13:35
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Vet ej vad RosaApor är men de är ju galna alla dessa kvinnor. Är Dahmer och Engelwinge fortfarande vänner eller har de också rykt ihop? Dahmer ligger väl lågt utåt just nu med tanke på att hennes make är gift med Cissi Wallin och barnen är kusiner! Men säkert sitter hon och hetsar privat.

Tror inte hon är kompis med Engelwinge längre. Bland annat pga att hon är hyfsat vällvilligt inställd till Haveristerna, även om det kanske var mest en fråga om att fiendens fiende blir ens vän?

Engelwinge har krigat duktigt med Henko och Axel. Lite roligt, lite skruvat, men också lite väl galet.

Du kan inte spela filerna direkt, men om man laddar ner hela zippen kan man spela dem sen:
https://www.dropbox.com/s/4joi913hrg...winge.zip?dl=0

(Videos där Engelwinge säger att hon är galen och ska sätta sig på honom, äta upp Axels kuk, osv)
Citera
2020-09-22, 15:32
Medlem
Alla dessa galna kvinnor får mig att tänka på scenen i "Alien: Resurrection" där Xenomorferna sitter inspärrade i en testkammare och experimenteras på.

Plötsligt kommer dom på att om dom bara kan få en av dom att blöda så skulle ju blodet fräta sig genom golvet av kammaren så dom kan fly och plötsligt så stirrar hela flocken på en utvald som fräser aggressivt och backar in i ett hörn för att sedermera bli sliten i stycken.

Känns ungefär så lätt att bli måltavla för den här typen av undermänniskor.

Cissi är naturligtvis the queen bitch xenomorfen så vi får nog ringa Sigourney för att bli av med henne.
Citera
2020-09-22, 21:57
Medlem
moralhoras avatar
Jag började skratta åt den här kommentaren på Bloggbevakning:

Citat:
Tolv råd till dig som tänkt samarbeta med Cissi Wallin.

1) Räkna inte med att projektet blir någon framgång, oavsett hur stora ord som används. Det finns inte något projekt Cissi Wallin varit inblandad i som finns kvar och fungerar bra. Inget.

2) Du kommer med intill visshet gränsande sannolikhet att komma på kant med Cissi Wallin. Ordentligt. Det spelar ingen roll hur goda kollegor ni är just nu, det kommer att gå åt helvete ändå.

3) Spara alla mejl. Spara alla SMS. Ta skärmdumpar på det ni säger till varandra på sociala medier. Du behöver spara materialet i flera år, för Cissi Wallin är ökänd för att göra puré av tidigare samarbetspartners som inte längre faller henne i smaken.

4) Lita inte på det Cissi Wallin säger. Never ever. Glöm muntliga överenskommelser. Skriv ordentliga kontrakt på papper om ni ska samarbeta. Ta hjälp av en affärsadvokat ett par timmar; de pengar du lägger ut på det får du tillbaka mångfalt i form av mindre kaos i framtiden.

5) Pengar. Om det på minsta sätt är likvida medel inblandade i projektet du är en del av, så måste du vara ytterst varsam. Det har hänt att pengar flyttas mellan olika konton (som med Gardet), lösenord till konton ändras eller går förlorade, pengar försvinner; någon annan än Cissi Wallin får skulden och får sedan leva med ett rykte om att vara en bedräglig människa.

6) Har du något solkigt i din bakgrund, ja, då riskerar du att Cissi Wallin anlitar en privatdetektiv för att hitta något hon kan använda för att trycka till dig om du inte passar dig.

7) Var beredd på att Cissi Wallin använder sina omfattande sociala media för att trumma fram en trollarmé som gör allt för att svartmåla dig. Spelar ingen roll om du är man eller kvinna, har en stor närvaro i sociala media eller inte, är minderårig eller vuxen.

8) Allt är patriarkatets fel. Det kan handla om att Cissi Wallins bok inte blivit vare sig uppmärksammad eller uppskattad, att hennes ”pet project” Gardet eller något annat tankar, att det regnar, bussen är sen. Om du inte ställer upp på att är så, ja, då får du skylla dig själv.

9) Cissi Wallin är utrustad med ett sällsynt formbart minne. Spelar ingen roll vad som hänt när, var, hur, med vem. Var beredd på att få höra saker som inte alls stämmer överens med din egen minnesbild eller är dokumenterat på något annat sätt.

10) Att ljuga om det mesta för att skapa en bra story är inget populisten Cissi Wallin bangar för. Skit samma att hon blir påkommen gång efter annan, det finns alltid något hon kan skylla på.

11) Om du stör dig på att Cissi Wallin inte drar sig för att betala svarta pengar för ”hushållsnära tjänster” och sedan tjafsar om en hundralapp som skickades till fel barnflicka, så kanske du ska fundera på att säga ”Jag ska tänka på saken”, och sedan låta pratet om samarbete rinna ut i sanden.

12) Du är bränslet i Cissi Wallins narrativ; allt handlar om Cissi Wallin. Det är du som blir bränd, utbränd, förbrukad.

Lycka till.

S.

https://bloggbevakning.se/2020/09/22...igen/#comments
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in