Flashback bygger pepparkakshus!
2020-05-01, 11:34
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsterAmin
Tack. Avsnittet verkar tyvärr vara borttaget.
Vilket avsnitt är det vi talar om?
Citera
2020-05-01, 12:02
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsterAmin
Tack. Avsnittet verkar tyvärr vara borttaget.

Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Vilket avsnitt är det vi talar om?

Här kan man läsa om det https://bloggbevakning.se/2017/11/04...itha-schulman/

Avsnittet hette ”Vi minns mediamännen och hur de brukade ta på oss”
Citera
2020-05-01, 13:35
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Här kan man läsa om det https://bloggbevakning.se/2017/11/04...itha-schulman/

Avsnittet hette ”Vi minns mediamännen och hur de brukade ta på oss”
Tack.

Går att lyssna på här:
https://m.mixcloud.com/lillelördag/v...ade-ta-på-oss/

Någon som orkar ladda hem det? (Om det också skulle försvinna.)

Sitter på mobilen så kan inte spara från SoundCloud.
Citera
2020-05-01, 13:49
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Tack.

Går att lyssna på här:
https://m.mixcloud.com/lillelördag/v...ade-ta-på-oss/

Någon som orkar ladda hem det? (Om det också skulle försvinna.)

Sitter på mobilen så kan inte spara från SoundCloud.

Jag är rätt säker på att delarna om Cissi är bortklippta, tror att dom la ut ett nytt omklippt avsnitt
Citera
2020-05-01, 14:11
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag är rätt säker på att delarna om Cissi är bortklippta, tror att dom la ut ett nytt omklippt avsnitt
Ah. Har inte lyssnat ännu.

I min podcast-app är hela avsnittet utbytt mot reklam + 40 sekunders prat, så tog för givet att det här var hela.
Citera
2020-05-01, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag antar att det hela är baserat på att hon anser att det är "kvinnoförnedrande" att utföra hushållssysslor. Vilket Cissi givetvis slipper själv, då hon har hembiträde.

I Cissis värld är det oerhört kvinnoförnedrande att inte ha en väldigt förmögen make.
Citera
2020-05-01, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Tänkte på en sak:

Virtanen fick ju in några krönikor i Expressen efter CV-affären smällt och han fått kicken från Aftonbladet. Läste att det var sammanlagt 3 stycken i Virtanen-tråden, men kan inte säga om det stämmer. Var väl typ runt hösten 2019. Såg ju då lite ut som ett tecken på att killen kanske var på väg att rehabiliteras. Kanske till och med bli fast krönikör på Expressen.

Men nu är CW fast krönikör på Expressen, där hon (som man snabbt har kunnat konstatera) harvar på i samma gamla Cissi Wallin-spår om att män är svin. Förvisso är hon väl något mer begåvad än nån som Linnea Claeson rent stilistiskt, men nån större tänkare är det ju inte.

Och sedan CW skriver regelbundet för Expressen har inte Virtanen publicerat nåt mer där (han verkar för övrigt inte publicerat mycket alls, men det är inte centralt här). Och han kan ju knappast vara aktuell som fast krönikör där, så länge CW är där.

Så jag funderade lite om anställningen av CW möjligtvis var ett drag av nån där för att sätta stopp för Virtanen. Kanske rent av lite internfighter, möjligtvis: först är det nån Virtanen-förkämpe som lyckas smuggla in några av hans krönikor; men sen möts den personen av en annan falang som vill trycka dit honom genom att anställa CW.

Ser ju ut som att CW besegrade Virtanen i slaget om Expressen.

Expressens chefredaktör Thomas Mattson fick sparken förra året. Några månader senare blir Cissi Wallin kolumnist. Den nye chefredaktören kanske hatar Virtanen.
Citera
2020-05-02, 14:27
Medlem
HejaFinlands avatar
Cissi har, tycker jag, faktiskt skrivit en ganska bra artikel nu. Hon tycker inte HBTQ/Trans/modebloggare och annat har med feminismen att göra. Jag tror underförstått det också är emot feministisk islam och minderåriga artister som säljer sig med sex men kallar sig feminister (T.ex. Sar* Larss**).

Dessutom är hon mot manliga s.k. feminister (Som ju Virt**** ar).

Citat: "Sen kommer alltid vi som är feminister göra saker, vara mänskliga människor med olika intressen. För allt en feminist gör är inte feminism. Så länge man håller sig någorlunda från att agera rent anti-feministiskt är det okej." Hon accepterar alltså att kvinnor inte är feminister på heltid 24/7.

https://www.expressen.se/kronikorer/...gala-for-alla/

Jag tror feminismen skulle tjäna mycket på att vara just fokuserade på kvinnors rättigheter och inte identitetspolitik, postkolonialism, klimat (!), försvar för burka och islam, mångkultur, internationalism, afrosvenskar etcetera. Vad tycker ni mer eller mindre kvinnohatande Cissi-kritiker?
Citera
2020-05-02, 14:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Cissi har, tycker jag, faktiskt skrivit en ganska bra artikel nu. Hon tycker inte HBTQ/Trans/modebloggare och annat har med feminismen att göra. Jag tror underförstått det också är emot feministisk islam och minderåriga artister som säljer sig med sex men kallar sig feminister (T.ex. Sar* Larss**).

Dessutom är hon mot manliga s.k. feminister (Som ju Virt**** ar).

Citat: "Sen kommer alltid vi som är feminister göra saker, vara mänskliga människor med olika intressen. För allt en feminist gör är inte feminism. Så länge man håller sig någorlunda från att agera rent anti-feministiskt är det okej." Hon accepterar alltså att kvinnor inte är feminister på heltid 24/7.

https://www.expressen.se/kronikorer/...gala-for-alla/

Jag tror feminismen skulle tjäna mycket på att vara just fokuserade på kvinnors rättigheter och inte identitetspolitik, postkolonialism, klimat (!), försvar för burka och islam, mångkultur, internationalism, afrosvenskar etcetera. Vad tycker ni mer eller mindre kvinnohatande Cissi-kritiker?
Den moderna feminismen kan enbart existera inom det postmarxistiska paradigmet. Så stollig är den. Mätt med den fysiska verklighetens måttstock blir den bara skrattretande.

Men.. vad vet jag, jag är ju inte kvinnohatare, tvärtom.
Citera
2020-05-02, 14:56
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Den moderna feminismen kan enbart existera inom det postmarxistiska paradigmet. Så stollig är den. Mätt med den fysiska verklighetens måttstock blir den bara skrattretande.

Men.. vad vet jag, jag är ju inte kvinnohatare, tvärtom.

Jag tror hon börjar vilja komma bort från den moderna feminismen, i artikeln blickar hon bakåt i tiden.
Citera
2020-05-02, 14:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror hon börjar vilja komma bort från den moderna feminismen, i artikeln blickar hon bakåt i tiden.
Ok, jag har inte hunnit läsa den. Hon kanske börjar bli konservativ. Hembiträde har hon ju redan.
Citera
2020-05-02, 15:12
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ok, jag har inte hunnit läsa den. Hon kanske börjar bli konservativ. Hembiträde har hon ju redan.

Konservativ i betydelsen att längta tillbaka till femtiotalets folkhemsfeminism? Lite som SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in